Hej!
Jag undrar om någon kan berätta för mig hur jag gör för att få Flash att känna av en QueryString och sedan skicka värdet vidare med en QyeryString...
Jag menar alltså att jag vill att Flash ska kunna känna av en ASP-QueryString som jag skickar in dokumentet. Tänkte kanske att jag kunde göra om html-sidan som Flash skapar till en ASPsida. Men det kanske inte går :-(
Använder du ASP eller inte, skall du slussa ett formulär vidare, förklara gärna lite mer exakt då blir det lättare att ge bra svar.
Kolla här http://www.smartwebby.com/Flash_and_ASP/default.asp om det hjälper dig.
Jag visste inte att du hade svarat på min fråga igen.
Har varit inne på sidan du länkade till men hittar inte riktigt det jag är ute efter.
Jag vill att min flash-fil ska kunna ta emot ett värde som jag skickar in med QueryString (eller dyl) och sedan skicka det vidare.
Jag har ett frameset som tar emot och känner av värdet från ett fomulär som sedan bestämmer hur sidorna som är inkluderade i framesetet ska se ut. En av sidorna där är en flashfil.
Flashfilen är en meny med en massa länkar som ska skicka värdet vidare till undersidorna så att också de ändrar utseende.
Skönt att du fortfarande är intresserad av min fråga. ;-)
Ja, jag vill att Flash ska skicka värdet vidare. Alltså inte göra något med det utan bara skicka det vidare i länkarna.
När jag läste infon under länken som du gav mig så fick jag klart för mig hur jag ska få in värdet i Flash men jag vet fortfarande inte hur jag får "ut" det igen.
Skickar in värdet genom att skriva:
<PARAM NAME=movie VALUE="huvudmeny.swf?css=<%=css%>">
och
<EMBED src="huvudmeny.swf?css=<%=css%>"
i Object-taggen.
Så nu är det själva kodningen inne i Flash som krånglar.
Har förstått att jag ska skriva ungefär actionscriptet ungefär så här: fil.asp?css="&css&" under Get URL. Men jag får det inte att fungera.
Nu har jag en fil som heter css_flash.asp
Den ser ut så här:
<% Dim css
css = "stext"
%>
Sedan har jag ett Actionscript i en frame som ser ut så här:
this.loadVariables("css_flash.asp");
( Har också provat: loadVariables ("css_flash.asp", ""); )
och actionscriptet på min länk ut så här:
on (release) {
getURL ("kommun.asp", "banners", "GET");
}