Jaha, nu har jag provat DW 3 och jag tycker det är dags att ni förklarar för mig hur Ni (Ni=de som känner sig träffade) kan säga att Fp är bara för amatörer, "simpelt och är bra för de som inte kan HTML". Visst Fp är inte det perfekta redskapet för HTML, MEN DW3 är för mig en snyggare version av Fp. Dess hypade look och små finesser gör att det ser mycket mer avancerat och bättre ut. Avancerat ja, bättre nej,inte om man går efter den kritik man har gett Fp.
Genom att klicka sig fram så får man en site, precis som man gör med Fp, fast DW har gjort det mycket svårare.
Så förklara för mig, varför DW 3 är så mycket bättre än Fp.
Den här avdelningen är inte avsedd för några "krig" utan var mer tänkt att ge support till dom editorer som används.
Jag upplever inte att den ena skulle vara lättare eller svårare än den andra.
När det gäller skillnader mellan DW & FP så beror det nog på ändamålet.
Ska du t.ex göra ett Intranet åt ett företag så ligger ju FP i en klass för sig och är du mer av typen designer och scripthanterare så väljer man kanske DW.
Sitter du mitt emellan så kanske din tidigare miljövana avgör vilket som faller dig mest i smaken.
När det gäller DW's egenskaper att den skulle vara till för avancerade användare så tror jag nog att det är den öppna arkitekturen som avses.
Är du bra på att programera JavaScript så kan du helt bygga om DW efter dina egna önskemål och på så sätt skapa dig en egen editor som uppfyller dina krav.
Men som sagt, för vanliga HTML-sidor i WYSIWYG-läge så är det nog ingen direkt skillnad förutom vilken miljö man själv är mest van vid.
Genom att klicka sig fram så får man en site, precis som man gör med Fp, fast DW har gjort det mycket svårare.
uhm.. DW3 svårt? Ne.. tycker inte jag iaf :)
Nu ska jag inte skriva nåt eftersom jag bara testat fp2000 i 5 min.. det var ingen stor skillnad mellan programmen och eftersom jag använt dw tidigare så fortsatte jag med det. Man får väl använda vilket prog man vill :)
Vilken webbeditor som är bäst brukar vara ett ganska kärt ämne.
Det är möjligt att man skulle sätta av ett forum i krigavdelning så man kan ventilera sig lite...
jag förstår inte riktigt...
...varför man skall kriga om vilket som är bättre eller sämre???
Iof är jag dw användare, men troligtvis bara för att det programmet började jag med. Nu har jag skaffat fp2000 med, men har inte än haft tid att prova mig fram i det. Ändamålet helgar ju medlet, som man brukar säga. Enligt mig så är huvudsaken att man har nåt att säga på sin hemsida, sedan kan man ju avända metoden man föredrar, koda för hand elelr använda nå´t program.
tack för ordet
/Peter