Ytterligare en slända.
Dagens Bild Augusti 2005
183 svar · 10 238 visningar · startad av silfver · sida 9 av 10
Frågan, av silfver
Då inleder väl jag denna månaden med en bild på en svamp jag hittade i trädgården. :)
Läs frågan i sin helhet →Vi trodde att Beata hade fått en ny säng. :L
Zia tittar fascinerat på när Gustaf öser båten. Är det en ny slags lek, eller...?
Snajgel.
tjaa, det är nästan sant......
Lasse H skrev:
Haha, snyggt! Först trodde jag att tröjan hade en mun, men sen så fattade jag att du frilagt bilden över armen. Och du, föresten, vi har en tråd för modifierade bilder. :)
silfver skrev:
Lasse H skrev:
Haha, snyggt! Först trodde jag att tröjan hade en mun, men sen så fattade jag att du frilagt bilden över armen. Och du, föresten, vi har en tråd för modifierade bilder. :)
Hehe, snubben till vänster är faktiskt inklippt hela han. Dock är båda snubbarna fotade vid samma tillfälle men var och för sig.
Därför stämmer ljuset så bra på båda snubbarna vilket är viktigt vid ett montage.
Det var alltså en planerad fotografering.
Men jag var tvungen att fota dom var för sig för annars stämde inte vinkeln på armen på han i orange t-shirt.
Bilden är ju lite smårolig och har faktiskt varit publicerad i "Digitalfoto för alla".
Kul med en tråd för modifierade bilder också, slänger nog in en där i morgon, ska kolla lite i arkiven.......:-)
Jo jag var upp till den stora staden och fotade lite. Här är den där vattenmojen vid plattan. I motljus också, det råkade komma med en fågel, först undrade jag vad det var för skit som råkade komma med. Kollade lite nogrannare på bilden och tänkte nästan högt "å j-vlar vad häftigt", med kom en fågel i "attack-position" nästan :) ...den där stolpen kunde man dock ha hoppat över, kan redigera bort den men det är väl fusk :)
ffs... måste man bifoga manuellt? :)
/red: om nån har nåt bättre namn än "vattenprylen" är jag idel öra (öga)...
Danny skrev:
ffs... måste man bifoga manuellt? :)
/red: om nån har nåt bättre namn än "vattenprylen" är jag idel öra (öga)...
Du menar Glasobelisken, även kallat Riksglaset, som är gjord av Edvin Öhrström? :)
Nerkörd mitt i dessa våta trafikplanerardrömmar står Edvin Öhrströms Pitt, av upphovsmannen själv benämnd Kristall -- vertikal accent i glas och stål (presenterad av prisnämnden den 2 mars 1964; efter många sorger och bedrövelser invigd 1974). Öhrström beskrev år 1972 i tidskriften Paletten sitt verk på följande sätt:
"En kall vinterkväll kan glaskristallerna gå upp i en värmande orangegul färg -- en materialiserad ljusstråle. En varm sommarnatt kan belysningen få den att glittra i en sval, kanske havsgrön, ton."
Vi vet hur det gick i verkligheten: Ljuset orkade inte igenom prismorna. Trots otaliga förbättringsförsök förblev pinnen dystert gråtonad, överdragen av smuts och bilavgaser. Situationen blev inte bättre av att kopparplåten på femte höghusets fasad utgick ur planerna eller av att fasadbelysningen monterades ned efter några år.
Phony.
:stefan: skrev:
Du menar Glasobelisken, även kallat Riksglaset, som är gjord av Edvin Öhrström? :)
[...]Nerkörd mitt i dessa våta trafikplanerardrömmar står Edvin Öhrströms Pitt[...]
...aha... intressant läsning också... tackar! ska genast döpa om min originalbild
Aja baja, inte peta här...
Danny skrev:
:stefan: skrev:
[...]Nerkörd mitt i dessa våta trafikplanerardrömmar står Edvin Öhrströms Pitt[...]
...aha... intressant läsning också... tackar! ska genast döpa om min originalbild
Den brukar också kallas Kristallvertikalaccent, ett lokalt smeknamn är annars Pinnen.
Järfälla
Jag lade ena kameran på en sten och slog på "timern" och tog upp den andra kameran och fotade medan jag blev fotad.....:-)
Blomma.
friheter...
Tar mig friheten att lägga upp en bild som sambon tog under vårt sommarläger. Den är tyvärr lite komprimerad för att få plats här, men originalet är ruggigt skarpt :)
Det intressanta är att det inte är en posering utan faktiskt taget i kata rörelsen :)