webForumDet fria alternativet

Djurhållning!

Om webForum

11 svar · 568 visningar · startad av Lollipop

Medlem sedan aug. 200487 inlägg
Frågan#1

Här på webforum finns det forum av olika slag. Tv, data med mera. Kan man inte starta ett forum innehållande djur och natur oxå?

/ Lollipop

Medlem sedan feb. 20042 594 inlägg

Eftersom att sådana ämnen inte förekommer så ofta finns det väl egentligen ingen anledning till det? Övriga frågor är alldeles utmärkt tycker jag. :)

r) http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&threadid=113651&forumid=196 är en liknande tråd.

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Vi har tidigare haft ett forum som hette "Friluftsliv".
På grund av låg aktivitet slogs det forumet ihop med "Övriga frågor".

Medlem sedan apr. 20042 994 inlägg

Jag saknar verkligen ett forum för miljö, djur och naturdiskussioner! Det här med att det är för lite trådar i ämnet, har också att göra med att man nästan känner att man stör i andra forum om man skapar en massa miljö- och husdjurstrådar. Man vill liksom inte tråka ut eller irritera folk som inte är intresserade. :l

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Fia skrev:

Det här med att det är för lite trådar i ämnet, har också att göra med att man nästan känner att man stör i andra forum om man skapar en massa miljö- och husdjurstrådar. Man vill liksom inte tråka ut eller irritera folk som inte är intresserade. :l

Jag tror inte på teorin att du stör i Övriga frågor om du postar trådar som inte hör hemma någon annanstans, eftersom...

Forumbeskrivningen till Övriga frågor skrev:

För seriösa diskussioner som inte passar i något annat forum.

Fia skrev:

Det här med att det är för lite trådar i ämnet, har också att göra med att man nästan känner att man stör i andra forum om man skapar en massa miljö- och husdjurstrådar.

Återigen: Vi har haft ett eget forum för detta under flera år. Lågt intresse gjorde dock att vi tog bort forumet.

Så jag tror inte att ett eget forum skulle göra att intresset skulle öka så mycket.

Dryden skrev:

Jag tror inte på teorin att du stör i Övriga frågor om du postar trådar som inte hör hemma någon annanstans, eftersom...

Forumbeskrivningen till Övriga frågor skrev:

För seriösa diskussioner som inte passar i något annat forum.

Nu har jag iofs postat merparten av mina miljöfrågor i Politik-forumet, eftersom jag inte varit säker på vart de skulle vara. Däremot kan jag helt säkert säga att jag skulle posta mer trådar i ämnet om det fanns ett speciellt forum för det...

Fast problemet ligger väl egentligen i hur många som skulle svara i trådarna i ett eventuellt miljö/natur-forum. "En entusiast gör inget forum." :l

Web-Tor skrev:

Återigen: Vi har haft ett eget forum för detta under flera år. Lågt intresse gjorde dock att vi tog bort forumet.

Så jag tror inte att ett eget forum skulle göra att intresset skulle öka så mycket.

Fast "friluftsliv" och "miljö/djur" är ju inte samma sak. Natur möjligen, men jag tror att allmänna miljöfrågedebatter och husdjurstrådar lockar till mer diskussion än trådar om hiking eller camping i det fria.

Fia skrev:

Däremot kan jag helt säkert säga att jag skulle posta mer trådar i ämnet om det fanns ett speciellt forum för det...

Varför?

Web-Tor skrev:

Fia skrev:

Däremot kan jag helt säkert säga att jag skulle posta mer trådar i ämnet om det fanns ett speciellt forum för det...

Varför?

För att jag hejdar mig själv i politik- och övrigt-forumen då det känns som om jag skulle tråka ut eller irritera andra, med för dem tråkiga/onödiga/tjatiga trådar. Då står jag hellre över.

Du har frihet att skapa dom trådar du vill.
Många tycker säkert att feministtrådarna i politikforumet är tråkiga/onödiga/tjatiga men det hindrar ändå inte att sådana trådar skapas. Många tycker säkert också att trådar i Övriga Frågor om rymden är tråkiga/onödiga/tjatiga men dom skapas också ganska frekvent.

Så även om inte dina djur- och naturtrådar skulle falla alla i smaken så tycker jag inte att du ska låta bli att posta dom.

Posta på säger jag! :)

Medlem sedan jan. 20016 874 inlägg

Fia skrev:

Web-Tor skrev:

Fia skrev:

Varför?

För att jag hejdar mig själv i politik- och övrigt-forumen då det känns som om jag skulle tråka ut eller irritera andra, med för dem tråkiga/onödiga/tjatiga trådar. Då står jag hellre över.

Det är väl bara att poste på det?
Så länge man inte är tvångsmessig postare går det att ignorera trådar som tråkar ut en.

255 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.e96017d9
119 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
120 ms — ändringar (db)