hypatia skrev:
Det där låter väldigt likt en personlig tolkning.
Ja, det är min personliga tolkningen efter att ha lyssnat på den feministiska debatten.
hypatia skrev:
Jag är feminist och säger till dig att det är samma sak men att vägen till målet är en annan än den jag antar att du skulle välja.
Men du är också än så länge den enda personen i det här tråden som påstått att "feminism" är en synonym till "jämställdhet".
hypatia skrev:
Du är inte feminist och hävdar att feminismens mål inte är jämställdhet mellan könen. Hur kommer det sig att din tolkning är "mer" värd?
Min tolkning är inte mer värd än din tolkning.
hypatia skrev:
Vilken typ av "bevis" kräver du för att hålla med mig och de flesta andra feminister om att feminismens mål är jämställdhet mellan könen?
Jag tror att det flesta feminister kämpar för jämställdhet mellan könen, men att man inte tänker på att det även finns män som diskrimineras inom många av de områden där majoriteten av de som diskrimineras är kvinnor. Det faktum att vissa feminister vill införa en speciell skatt enbart för män talar ju ocksp emot att man vill behandla kvinnor och män lika.
hypatia skrev:
Varför är det så svårt att förstå att det handlar om prioriteringar och att det är jättebra om du eller någon annan engagerar sig i frågor där män diskrimineras på grund av kön?
Jag har inte några som helst svårigheter i att förstå att feminismen prioriterar kvinnor före män. Det är bland annat därför jag tycker att det är en o-jämställd jämställdhetskamp.
hypatia skrev:
Varför måste just en feminist engagera sig alla orättvisor för att vara trovärdig om målet jämställdhet mellan könen?
Jag har aldrig påstått att feminister måste engagera sig i alla orättvisor (tvärtom), men om man vill föra en jämställd jämställdhetskamp bör man inte göra sitt urval utifrån könstillhörighet.