webForumDet fria alternativet

Fotbolls-EM 2004!

Sport

540 svar · 11 277 visningar · startad av Rinaldo

Medlem sedan mars 20014 214 inlägg
Frågan#1

Snart är det dags! :birp

* Hur går det för sverige?
* Vilka vinner EM?
* Vem blir målkungen?
* Vad dricker du till matcherna?

Medlem sedan mars 20016 260 inlägg

* Tyvärr går vi inte ur gruppspel, det gör Italien och Danmark.
* Frankrike vinner EM.
* Vieri tror jag faktiskt
* Öl

Medlem sedan jan. 2004132 inlägg

mmm?

Tjena Rinaldo....

* Vi kommer inte att komma långt alls..
* Frankrike?
* Nån forward som frankrike möter i finalen.. (va??)
* Blir väl öl eller nått sånt?

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

» Hur går det för Sverige?
Jag tror att vi har goda chanser att nå i alla fall kvartsfinal. Jag menar, vi pallade trycket i VM för två år sedan så varför skulle man inte kunna gå vidare här? Klarar man sedan kvarten så kan allt hända. Men som sagt, minst kvartsfinal tror jag på.

» Vilka vinner EM?
Svårt att säga. Hjärtat säger, förutom Sverige då, Italien. Spanien bör väl också få tummen ur att göra bra ifrån sig, det är på tiden nu. Portugal kan nog också gå långt, det brukar vara en genomgående trend för värdnationerna. Men okej då, mitt sluttips följer alltså hjärtat. Italien vinner.

» Vem blir målkungen?
Svårt att säga, men jag tror inte att han spelar i vinnarlaget i alla fall. Med andra ord så blir det inte Vieri. ;)

» Vad dricker du till matcherna?
Till de för mig mest intressanta matcherna blir det öl.

Medlem sedan feb. 2003531 inlägg

* Kvartsfinal
* Frankrike vinner nog EM. Men antagligen kommer något annat lag att överrraska men eftersom jag inte vet vilket så säger jag Frankrike.
* Jag är en tråkmåns och säger Henry
* Beror på vem jag ser matchen med

Medlem sedan aug. 20021 975 inlägg

Hur går det för Sverige?
Vi tar oss, med mycket bekymmer, vidare från gruppspelet men åker sedan ut i kvartsfinalen.

Vilka vinner EM?
Jag sätter min peng på Italien. Man har ett bra lag som definitivt kan nå hela vägen fram.

Vem blir målkungen?
Frankrikes Thierry Henry kommer att vinna skytteligan.

Vad dricker du till matcherna?
Förmodligen kommer det att bli Coca Cola, Pepsi eller någon annan svalkande läsk.

Usch vad jag hoppas att Italien inte vinner.
Jag avskyr hur dom spelar, gör ett mål på kontring sen backar man tillbaka fullständigt resten av matchen. Visst, man är skickliga att försvara sig men nån konstruktiv fotboll är det inte.

Och sen alla filmningar och hur dom gnäller på domaren. Nej verkligen inte mitt favoritlag.

Jymdis skrev:

Och sen alla filmningar och hur dom gnäller på domaren. Nej verkligen inte mitt favoritlag.

Tja, de är ju inte ensamna om det där direkt.

Nej men dom har gjort det till ett vinnande och återkommande koncept tyvärr :( Känns som dom är mer så än nåt annat lag.

Medlem sedan jan. 20032 850 inlägg

» Hur går det för Sverige?
Jag tror inte Sverige har någon chans att lämna gruppen.
Eftersom jag är Italienfan (Italienska flaggan på balkongen) så förstår ni nog vad jag tycker: 1. Ita, 2. DK 3. Sve 4. Bul

» Vilka vinner EM?
Italien vinner, de har vart nära flera gånger nu utan att lyckas. Nu smäller det... Forza Italia!

» Vem blir målkungen?
Svårt att säga, Tysklands Ballack (stavas de så?) eller Totti.
Tror inte Cazano får så mycket speltid annars är han en het kandidat

» Vad dricker du till matcherna?
En kall pilsner sitter aldrig fel i sommar värmen, lite rött Italienskt vin och en grillad bit till det är heller aldrig fel! ;)

Medlem sedan jan. 20007 697 inlägg

* Hur går det för sverige?
Sverige tar sig vidare från gruppspelet tillsammans med Italien. Båda nationerna kommer stå på sju poäng efter gruppspelet, men Sverige vinner på målskillnad. I kvarten möter vi Holland där det tyvärr är färdigspelat för Sveriges del.

* Vilka vinner EM?
Som så många gånger förr säger jag Spanien. Dom har ett mycket bra lag, men håller det den här gången?

* Vem blir målkungen?
Spaniens Fernando Morientes är totalt livsfarlig i straffområdet. Där ser vi skytteligavinnaren.

* Vad dricker du till matcherna?
Eftersom det garanterat blir pizza ett par gånger under EM så får jag väl svara att det blir en kall Coca-Cola till matcherna.

Medlem sedan jan. 2003146 inlägg
  • Vidare efter seger mot Bulgarien, och oavgjort mot Italien och Danmark. Därefter åker vi ut i kvarten, oavsätt motstånd.
  • Frankrike
  • Henry eller Morientes
  • Öl
Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg

Fotbolls-EM 2004!

Upptäckte att det inte fanns någon fotbolls-EM 2004-tråd på wF än. På tiden att en skapas då!

Tidningarna skriver om Sverige och att Sverige har ett VM-1994-lag lagom till EM. Många i laget är utlandsproffs och är viktiga för sina respektive klubblag. (Zlatan, Henke, Ljungberg..) Sverige kommer att gå långt, tippar experterna. Vad tror ni?

Tidningarna tippar också att Frankrike kommer långt. Jag är tveksam! Efter VM 98 så känns det som att Frankrike haft en måltorka utav dess Guds nåde. Ett gäng 0-0-matcher, inte ett enda mål gjort i VM 02, och senast 1-0 mot Ukraina efter massiv press på slutet - Zidane gjorde avgörande målet i 88:e minuten.

På pappret är ju Frankrike ett riktigt världslag, men det håller inte om det inte förverkligas på planen. Eller vad säger ni?

England tror jag som vanligt i stora mästerskap kommer att få svårt. De har det relativt tunt framåt (Owen, Rooney, Vassell och Heskey) och har ingen riktigt bra målvakt. I tidigare mästerksap kände jag att Heskey och Vassell långt ifrån räckte till, och Owen + Rooney är ganska unga än så länge. Owen är ju inte längre lika snabb i stegen längre heller. Vad säger vi om Rooney?

Information finns att läsa på den officiella EM 2004-sajten: https://www.euro2004.com

Hoppas dock att EM 2004 blir ett EM värt att minnas! vänstertecknad rycker in 14 juni men hoppas på brinnande intresse hos överhuvudena i lumpen.

Medlem sedan maj 200010 687 inlägg

Är det inte främst svenska experter som tippar att Sverige kan gå långt..?
Funkar allt för Sverige så kan det nog gå bra. Gör det inte det så kommer de inte ur gruppen. Vi får se...

Jag tror på Frankrike och Spanien, men hoppas nog mer på Holland. De är roliga att kolla på.

Och är det inte främst på backplatserna England har problem nu när Rio Ferdinan är avstängd..?

Medlem sedan mars 20024 456 inlägg

Tror det blir en final plats för sverige, och i finalen kan allt hända, Men hoppas ju såklart att Sverige vinner GULD...

Medlem sedan dec. 19996 522 inlägg

Sverige - Bulgarien : 2-1
Sverige - Italien : 1-1
Sverige - Danmark : 1:2

Italien blir gruppsegrare, så kommer det att bli, 100% säkert ;)

Medlem sedan mars 20024 456 inlägg

erka skrev:

Italien blir gruppsegrare, så kommer det att bli, 100% säkert ;)

Men jag e ju 100% säker på att Sverige blir gruppsegrare, Hur blir det då ;)

Jag tror inte att vi ska underskatta vårt landslag. Tänk på vad som hände i VM '02. Det känns som att Sverige behöver bra motstånd för att spela bra och visst, gruppspelet består av tre andra starka lag så varför inte. Jag tror att vi kan bjuda på bra motstånd och en gruppvinst ser jag inte som någon omöjlighet alls. Jag räknar med minst kvartsfinal för oss, går vi vidare därifrån så kan allt hända.

Som reservlag har jag Italien. Det är deras tur nu efter att de varit så nära så många gånger.

Medlem sedan aug. 20021 975 inlägg

Jag slog ihop m_soderlunds EM-tråd med den tidigare EM-tråden som skapades av Rinaldo.

Medlem sedan jan. 20007 697 inlägg

Sverige har ingenting att hämta. Som längst blir det kvartsfinal där man åker ut.

Jag är förbarmeligt trött på allt gnäll som engelska gnällspikar håller på med. Dom tror att dom är bäst i världen. Låt dom tro det, resten av världen skrattar åt dom - precis som resten av världen skrattar åt svenskarna som tror att dom har chans på guldet.

Spanien har en fruktansvärt stark trupp, kanske den bästa i hela EM.

Lunarstorm har idag en fråga om vilken nation som vinner EM. Som alternativ finns inte Spanien med - däremot är såväl Belgien som Rumänien kandidater. Någon som kan tala om vilka grupper de två sistnämnda spelar i?

Lucic förkyld och stod över matchen mot Polen. Bara att hoppas att det är en riktig influensa och att han smittar Mjällby, Wahlstedt, Allbäck, Jonson, Andersson (Anders alltså), Kihlstedt och den söta lilla gubben Söderberg, som precis som vanligt lär springa runt i sin träningsoverall i storlek S.

267 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
137 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)