Borde det inte vara straffbart att skriva (läs: svamla) så mycket utan att någon förstår ett dugg av det?
Hets mot folkgrupp!
89 svar · 2 389 visningar · startad av magnusfernstrom · sida 5 av 5
Frågan, av magnusfernstrom
TV-reklam kolon: (Det är en ung kille som ser in i framtiden när han är pensionerad, och snackar nu med sig själv som gammal, och ställer frågor) "Vart bor du?" "Jag bor i \\\\\" "Aaa shit, det är VÄRSTA svennestället" Inte ordagrant. Var längesedan jag såg den, men det är något i den stilen. Hey! Tänk om JAG skulle producerat en sådan reklam, och fått den briljanta idén att ha en reklam
Läs frågan i sin helhet →Okkido, sigges » vad ni tycker om oompa's sätt att uttrycka sig är ovidkommande. Ta det via PM's istället om ni bestämt måste dela med er av den åsikten, det har absolut ingenting med diskussionen i denna tråd att göra.
Jag har sagt mitt i denna diskussion!
Det ger mig inget att fortsätta och verkar heller inte ge motparten något att jag fortsätter.
Ni som fortsätter, gl & hf :)
En person som kom till sverige ~70talet är en svensk medborgare men kallas också för invandrare. Vad ska man kalla en svensk vars släkt har vart här i generationer? Det är dessa som anses vara svennar.
Sen så har jag läst att ngn sagt att det är negativt. Vad är negativt med att ha haft släkt i sverige redan under 1800-talet? De som menar negativa saker genom att säga det är ju efterblivna eftersom dem själva nu bor i sverige.
Edit: Jag tror faktiskt svenne är ett slang för svensson. Har ni sett svensson svensson? En serie med endast svenskar, varför blir det inget ståhej?
Efter bara fyra inlägg har oompa snabbt blivit en favorit bland wF's medlemmar. I var och vartannat hus ekar skratten när dennes inlägg läses högt för hela familjen som sitter samlade vid middagsbordet. Hur kan man skriva så konstigt utbrister lilla Sara 4 år väldigt eftertänksamt? Det är dåliga gener svarar far i huset, tyvärr är inte alla lika lyckligt lottade som vi, så man får helt enkelt låta de arma själarna leva vidare i sin fantasivärld.
dAEk^ skrev:
Jag har sagt mitt i denna diskussion!
Det ger mig inget att fortsätta och verkar heller inte ge motparten något att jag fortsätter.
:bire
Går inte att vinna en åsiktsfråga, man kan bara säga som man tycker och sen gå vidare. Men man glömmer bort det i stundens hetta, mest hela tiden. :r :e
Glad Psåk!
I'm out!
magnusfernstrom skrev:
PeW: Jag ska äta popcorn istället! :D Det är mycket godare än morötter, även om knaprigheten i morötter kan vara mysig, tycker jag mig även finna denna knaprighet i popcorn. Japp, det är sant!
Du kanske kan ta lite morotsdipsås till popcornen? ;)
PeW skrev:
magnusfernstrom skrev:
PeW: Jag ska äta popcorn istället! :D Det är mycket godare än morötter, även om knaprigheten i morötter kan vara mysig, tycker jag mig även finna denna knaprighet i popcorn. Japp, det är sant!
Du kanske kan ta lite morotsdipsås till popcornen? ;)
Morotsdipsås? :o Nä, nu är dom slut, så jag sitter och tuggar på de där stenhårda majskornen som blir kvar. De smakar skit. :(
dAEk^ skrev:
Okkido, sigges » vad ni tycker om oompa's sätt att uttrycka sig är ovidkommande. Ta det via PM's istället om ni bestämt måste dela med er av den åsikten, det har absolut ingenting med diskussionen i denna tråd att göra.
Vem har sagt att det var oompa jag syftade på? Tycker det är lite taskigt av dig att direkt anta att det var oompa jag menade. Förstår om han känner sig kränkt av dina antaganden
ok, ingen som längre har nåt att skriva om själva ämnet utan bara om hur jag skriver.
tar det som att ni inte har nåt vettigt att komma med längre. kul forum ^^ hörs folk \o
sigges skrev:
dAEk^ skrev:
Okkido, sigges » vad ni tycker om oompa's sätt att uttrycka sig är ovidkommande. Ta det via PM's istället om ni bestämt måste dela med er av den åsikten, det har absolut ingenting med diskussionen i denna tråd att göra.
Vem har sagt att det var oompa jag syftade på? Tycker det är lite taskigt av dig att direkt anta att det var oompa jag menade. Förstår om han känner sig kränkt av dina antaganden
Din humor är på hög nivå!
Tack.