finns försäkringsmäklare som ringer runt till en "gratis" (de får betalt av försäkringsbolaget du väljer(om du tar försäkring))
Insplanet.com har jag själv använt :)
4 svar · 640 visningar · startad av Klös
Är det bästa sättet att begära in offerter från varje tänkbart försäkringsbolag, eller finns det någon webbtjänst?
Det ultimata skulle väl vara att man anger bilmodell, årsmodell, ålder på sig själv, postnummer etc och får fram årskostnaden för försäkringen. Finns denna tjänst eller är försäkringsbranschen en sluten värld?
finns försäkringsmäklare som ringer runt till en "gratis" (de får betalt av försäkringsbolaget du väljer(om du tar försäkring))
Insplanet.com har jag själv använt :)
Ok det känns inte som det jag var ute efter... Det var mera en jämförande. Låt säga att jag vill jämföra två eller tre bilmodeller vad det gäller ägandekostnader inför ett eventuellt köp. Jag har alltså inget registrerigsnummer att gå efter utan bara bilmodell och årsmodell kan insplanet hjälpa mig med det?
Förstår ditt problem.
Kan svara att det inte går. Försäkringsbolagen vägrade att svara innan jag hade ett regnr. Det går iof med ett likvärdigt dvs bil med samma motorstyrka och utrustning.
Jag hade problem innan vi fick numret till den nya bilen.
Där står nämligen ev tidigare ägare import osv.
Hmm klurigt det där... det borde väl finnas någon tjänst som berättar att en Audi 80 -92 är billigare/dyrare än en VW Golf variant -94 vilket skulle göra det lättare att välja bil när det är dags att byta :) Fast det finns väl en sifferkombination x-y-z som biltidningar brukar använda sig av för att jämföra försäkringarna vad betyder dessa siffror?