webForumDet fria alternativet

Ignorera forum

Om webForum

20 svar · 1 601 visningar · startad av Batboy

Medlem sedan jan. 20001 006 inlägg
Frågan#1

Snälla söta rara, hitta på en funktion så man kan ignorera hela forum (Café Webforum). Allra helst även när man klickar på länken "Visa nya inlägg i -> alla forum", på frontsidan.

Maken till dynga har jag sällan skådat i ett forum, definitivt aldrig i ett s.k. IT-forum. Normalt, vuxet folk, flyr fältet när nivån på inlägg är under dagisnivå (jag gör det i alla fall).

/j

Medlem sedan sep. 20005 700 inlägg

Håller helt klart med! Att kunna lista alla nya inlägg utom dessa gjorda i Cafét vore underbart.

Medlem sedan aug. 20021 975 inlägg

Jag håller också med. De senaste trådarna i Café webForum har definitivt gått för långt.

Medlem sedan mars 20034 471 inlägg

Att lasta Caféet för att några barnrumpor har fått totalfnatt tycker jag verkar väl fräckt! :(

Medlem sedan dec. 20025 871 inlägg

För att fortsätta på aasahs kommentar: nonchalant, oförskämt(fräckt?) och onödigt.

Medlem sedan maj 20021 466 inlägg

Mina filer stängdes av p.g.a. ett säkerhetsproblem. Uppenbarligen har ett nytt upptäckts nu. Någon har loggat in med andras konton och postat trams.

Åtgärda säkerhetsproblemet och ta bort tramset. Att ignorera caféet är inte nödvändigt.

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Marcus E skrev:

Någon har loggat in med andras konton och postat trams.

Uh. Hur vet du det? Vet du vem som gjorde det? Kan du berätta vilket säkerhetshål det gäller?

Nä, jag bara antog det eftersom alla trådar var lika och flera trådar var postade av personer som inte brukar tramsa. T.ex. UlfT. Nu är dock alla trådar borta (och det är bra) så jag kan inte undersöka det mer.

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

Marcus E skrev:

Nä, jag bara antog det eftersom alla trådar var lika och flera trådar var postade av personer som inte brukar tramsa. T.ex. UlfT. Nu är dock alla trådar borta (och det är bra) så jag kan inte undersöka det mer.

Jag kan tillstå att jag faktiskt postade en tramstråd, trots att jag inte brukar göra det. Jag har fler sidor än du anar. ;)

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Jag tror mer på idén att folk fick spel. När det började dyka upp två-tre tramstrådar inom väldans kort tid så fick folk massa vansinniga idéer och lekte härmapor.

Medlem sedan apr. 20012 427 inlägg

Att kunna välja bort forum när man söker efter trådar med nya inlägg skulle vara underbart. Tills vidare kan ni som bara vill se vissa forum sätta dessa på bevakning. Sedan går man bara direkt till kontrollpanelen och ser vilka forum som har nya inlägg. Inte lika smidigt, men det fungerar.

Medlem sedan jan. 20014 973 inlägg

Men herregud, cafét är ju hur lugnt som helst nu i jämförelse med hur det var förut.

Medlem sedan mars 20033 686 inlägg

Jag var den andra som postade. Okej för trådar där någon skriver "Den medlemmen är min nya pappa" och sedan diskuterar dom själva. Men när man postar en tråd vars rubrik består av en punkt, och inlägget även så, går det lite långt. Jag gjorde då samma sak av en ren ilskereflex, som vi kan kalla det. Men också för att testa om det skulle få olika reaktioner när det gäller olika medlemmar.

Jag tänkte då mest på Esens Tömma papperskorgen-tråden. Den fick 150 svar, typ, men i en annan tråd där jag skriver och klagar i börjar alla "skälla" på mig och säga att "det är lättare att inte bry sig om trådar man inte gillar". Dåså, bry er inte om Esens tråd.

Offtopic >> Topic

Nåväl, det var ett test, och ett sätt att irritera andra medlemmar som postar sådant. För att se om dom började klaga i min tråd, när de själva gör samma sak.

Medlem sedan feb. 20042 594 inlägg

Fast hela idén är inte så dum iallafall. Jag tycker att ASP, VBScript är fullkomligt ointressant, men lik förbannat tar den en massa plats bland de senaste fem trådarna och dylikt. Så, som sagt, idén är väl inte så dum iallafall...? :q

Medlem sedan jan. 20016 874 inlägg

altack skrev:

Fast hela idén är inte så dum iallafall. Jag tycker att ASP, VBScript är fullkomligt ointressant, men lik förbannat tar den en massa plats bland de senaste fem trådarna och dylikt. Så, som sagt, idén är väl inte så dum iallafall...? :q

Så ja, så skall det låta :birp

Medlem sedan maj 200010 687 inlägg

Mycket bra tips!

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Re: Ignorera forum

Batboy skrev:

Snälla söta rara, hitta på en funktion så man kan ignorera hela forum (Café Webforum). Allra helst även när man klickar på länken "Visa nya inlägg i -> alla forum", på frontsidan.

En av de mest kritiska frågor vi har ställts inför i samband med uppgradering till vB3 är hur mycket egenutveckling vi ska göra. Egenutveckling påverkar möjligheten att snabbt uppdatera om vBulletin släpper säkerhetspatchar med mera.
I nuläget lutar det åt att vi inte kommer att ändra PHP-filerna. Hade vi haft en stab av betalda utvecklare som kan engagera sig i varje fråga så fort den dyker upp hade detta varit ett mindre problem. Nu har vi inte det.
I och med att vi avser att minimera förändringen av PHP-filerna - om vi inte kan undvika förändringarna helt - har vi redan nu bekymmer med hur vi ska hantera funktioner som "Acceptera svar", "Mina filer" med mera. Med detta som bakgrund tror jag inte att sannolikheten är särskilt stor att en sådan specialfunktion kommer att utvecklas.

Som det är idag ser jag gärna att ni själva tillsammans med berörda moderatorer och forumledare styr upp forumet när det blir för mycket. Det är deras uppgift och det finns klausuler i reglerna som ger dessa funktionärer nödvändigt mandat att agera.
Låt mig även tillägga, kom ihåg att det är föra allas vår skull (forumets överlevnad samt trivsel) dessa funktionärer finns till. Blir det fel någon gång så går det att ta direktkontakt med personerna i fråga.

Ignorera forum finns förmodligen i VB3. Eller inte. Men här är en tråd om det. Om ni tjatar lite i den kanske. http://www.vbulletin.com/forum/showthread.php?t=89142

"Mina filer" behöver inte integreras så hårt med VB. Om det blir en mer självständig tillämpning kan ni uppgradera när som helst utan problem.

Vad gäller övriga tillägg som accepterat svar borde ni kontakta Jelsoft och be dem lägga in funktionen direkt i deras system. De kanske går med på det om ni ordnar så att det funkar för VB3. I så fall behöver ni inte oroa er så mycket för uppgraderingar av just den funktionen.

Bara en tanke.

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

oelbal skrev:

Men herregud, cafét är ju hur lugnt som helst nu i jämförelse med hur det var förut.

Medlem sedan dec. 1999757 inlägg

I vB3 kan man välja bort ett eller flera forum när man visar nya inlägg.
Detta görs genom att man i länken listar vilka forum man inte vill ha med.
Exempelvis: search.php?do=getdaily&exclude=2,6

267 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
129 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)