Jag vet att vi bara ska lägga in en bild per dag, men jag glömde att beskära när jag skannade ovanstående bild. Därför kommer den igen.
Dagens Bild Maj 2004
203 svar · 4 260 visningar · startad av Dryden · sida 6 av 11
Frågan, av Dryden
Ja, jag börjar väl då så får någon moderator klistra tråden. ;) Valborg firades här med fyrverkerier.
Läs frågan i sin helhet →Edit: Theon: bra att du fixade! :)
Jag har börjat gräva i mitt fotoarkiv från förra seklet och då hittar man ju vissa guldkorn som bara måste scannas in och bevaras digitalt. Följande är från sommaren 1994 och jag lirar Italy '90 på vår första dator (en Dell, 486 SX33 / 4MB / 210MB / 512KB integrerat grafikkort). :e
Asså Dryden, du får ta och ursäkta, men den bilden kan inte kommenteras med annat än ett rågarv! :e
Skratta ni. Jag bjuder på det. :e
haha, Dryden i egen låg person :e
Inspirerad som så många gånger förut av Dryden kommer en bild av min första dator. En Digital Rainbow 100 med skrivare Digital LA50. Pris 1983 40.432 kronor plus moms. Jag har sparat kvittot som kuriosa. Datorn saknade hårddisk. Operativsystemet MS Dos låg på en 5¼ tum stor mjuk plastskiva. Word Perfect var ett sensationellt omfattande ordbehandlingsprogram på den tiden. Datorn var den första med svartvit bildskärm. Övriga bildskärmar hade grön eller blå text på mörk botten. Tyvärr skrotade jag klenoden under en av mina flyttningsneuroser ;)
Hypatia minns den nog med viss nostalgi :bire
Theon: fräckt men rackarns att du skrotade den! I och för sig, datorn som jag sitter vid ovan ligger i smådelar i ett förråd någonstans - i bästa fall.
Var länge sen jag tog någon bild så det fick väl bli en nu på lite moln. :)
En extremt högintellektuell varelse gör entré! :e Har glömt bort var bilden är tagen, dock är jag säker på att det var förra sommaren...
Verkar inte som om jag fick med bilden...
Jag var i Helsingborg och fotade lite nu i våras.
Here you go
Dalarnas lilja börjar sträcka på sig och vill komma ut. :)
Pinfärsk häst! Föddes klockan ett natten till lördagen. :)
Mamman betar bredvid.
Mr N>
Jag är verkligen ingen person som gillar hästar men...det där fölet var ju för himla gulligt! :)
En majafton...
Observera regnmolnet över sjön när det för övrigt var uppehåll. Skumt!
En okänd blomma från skogen. :)
Hundutställning i Molkom! :bire
wF-möte i Stockholm igår. Vilka är det på bilden? Förstapriset är en oredigerad bild. ;)
/redigerat:
Detta inlägg skulle postas under dagens bild. Kan någon moderator fixa? Jag AVGÅR!