Har haft en sådan här leksak sedan barnsben, men nu har den tragiskt nog gått sönder. Är i desperat behov av en, men vet inte vad den heter.
Den ses här intill en rubriks kub: http://www.tradera.com/auction/aid_3845612
Om någon känner till den, vet vad den heter, och kanske t.om. vart den kan köpas. Säg till, all hjälp att få en ny sådan uppskattas!
KULT!! :e :birp Jag vill minnas att den hette "Ormen" eller liknande. Har en sån nånntans plus ett litet instruktionshäfte om hur man gör olika figurer. Det fanns en annan variant också, en cylinder med olikfärgade brickor ungerfär som på ett 15-spel.
Här sitter kidzen med sina 3000-kronors multiinteraktiva portabla spelkonsoler med 67 miljoner färger och en snabbhet som solen skulla mörkna av avundsjuka över, så frågar killen efter en rubiksorm? :q Jösses!
Usla förhållanden för produktfoto. ;)
Jag tog mig friheten att vika en boll, då kan man se att alla bitar finns. Så en sån har jag, men den är nog inte till salu, det är väl antagligen något slags samlarvärde på den. Jag tror att jag har hittat den nån gång för länge sen.
Nu har jag efter en tids surfande funnit en tysk sida fullproppad med figurer:
(ber om ursäkt för dålig tysk-svensk översättning) Lätta Svåra Ur originalhandboken
Jag har hållt på med Bogen ur originalboken väldigt länge, fick just till den. :)
Självklart hade man en Snake när man var liten. Tyvärr höll de inte samma kvalité som Kuben. Jag rotade i mina föräldrars källare och hittade två kuber men ingen snake.
Ska du köpa en så gör det från Rubiks hemsida. Då får du orginalet.
Jag har precis lärt mig 3x3 kuben nu och mitt rekort är 2:19 (världrsekordet ligger runt 15 sek).
Här är en svensk sida där man kan beställa en vanlig kub för 60:-
Tar dock inte ansvar för hur kvalitén är.
Här finns en rätt kul film här från årets Speed Cubing World Championship. Här är världsmästarens hemsida - han har en och annan kub.
Den svenska mästaren har också en hemsida.
Här finns en rätt kul film här från årets Speed Cubing World Championship.
Imponerande! Det tog lite längre tid när jag löste den... :)
Ormen var ganska så kul, vill jag minnas.
Dags att gå ner i källaren och leta upp mina gamla saker antar jag. Någpn jävel har dock lagt beslag på min gamla kub så det blir väl till att köpa en ny kan jag tro. ;)
298 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e