Det är inte så svårt att kolla hur många "nya" gästboksinlägg som finns. det är bara att lägga en markering i databasen att gästboken har blivit öppnad av dig efter det senaste inläggets datum och tidpunkt, och om du inte öppnat den så plockar den ut alla de inlägg som är gjorda efter att du senast kollade i gästboken.
öhh, jag vet att lunar använder ASP, det har inte direkt med saken att göra eftersom man ändå bara kan komma åt den som normalt folk..
Väl inloggad, så finns det ikoner i en frame /top/top_icons.asp tror jag det är (inte säker, kan kolla), där finns en mouseover som visar "du har [n] nya gästboksinlägg".
Så om man bara klarar av inloggning, så kan man requesta det dokumentet och ta ut värdet med nån regexp/sökning.
Problemet som gör att jag inte kan göra det hela själv är just hur man ska "förklara" för servern att man är inloggad när man skickar requesten på top_icons.asp filen.
Få se nu.... du vill logga in dig på lunarstorm med hjälp av PHP från din egen hemsida och sedan hämta antalet nya gästboks inlägg??
Missfittupfattade!! :e
Frågan är vad kan man inte göra med php! :e
du måste först sätta en kaka på din egen hårddisk, eller lyckas sätta den session som ska sättas, vilket som kan bli lite klurigt i mina ögon! :l
Sen måste du med fopen eller liknande komma åt filen /top/top_icons.asp . för att sedan läsa igenom den och plocka ut värdet med hjälp av en regexp sökning efter att du lyckats sätta sessionen/kakan.
har tyvär ingen lösning, men maila mig gärna när du fixat det! :e