![]() |
|
|
|||||||
| ASP Diskussioner om Active Server Pages, med relaterade scriptspråk (klassisk asp). |
![]() |
|
|
Trådverktyg | Visningsalternativ |
|
|
#1 |
|
Medlem
Registrerad: 2000-09-01
Lösningar: 0 |
Hittade nedanstående script på webben.
Tänkte använda det till ett adress register som jag gjort. Men är det ngn som vet hur man kan, genom att välja "country" (detta tänkte jag ändra till efternamn sedan) få fram resterande uppgifter som; kundnr namn adress ort Dessa skulle helst komma upp i formulärrutor då jag änvänder detta i en session för att kunna gå vidare i ett formulär. Ännu bättre hade varit om ngn vet hur man gjör en sökfunktion där man bara skriver kundnummret så kom resterande uppgifter fram i formulärrutor. Puh, hoppas ngn förstår hur jag menar. <HEAD> <TITLE>ASPHole - Fill List Box Example</TITLE> </HEAD> <BODY> <FORM METHOD=POST> Country: <SELECT NAME="Country"> <% ' Construct path to database sPath = Request.ServerVariables("Path_Translated") sPath = Left(sPath,InStrRev(sPath,"\")) & "Countries.mdb" ' ' Open Connection & Recordset set oSample = Server.CreateObject("ADODB.Connection") oSample.Open _ "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;" & _ "Persist Security Info=TRUE;" & _ "Data Source=" & sPath, "Admin", "" ' ' Check for default... mCountry = Trim(Request("Country")) ' ' Create the List Set oRS=oSample.Execute _ ("SELECT ID,COUNTRY " & _ "FROM COUNTRIES " & _ "ORDER BY ID") DO WHILE NOT oRS.EOF mSelected = "" IF mCountry=trim(oRS("Country")) then mSelected=" SELECTED" %> <OPTION<%=mSelected%>><%=oRS("Country")%></OPTION> <% oRS.MoveNext Loop %> </SELECT><BR> <INPUT TYPE=SUBMIT> </FORM> |
|
|
|
![]() |
| Trådverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|