webForumDet fria alternativet

Varför heter jag ****

Småprat

146 svar · 7 422 visningar · startad av JaktJanne

Medlem sedan feb. 20001 507 inlägg
Frågan#1

I raden av inlägg om var vi bor och hur vi ser kommer nu vi till detta om vårat användarnamn, varför heter vi som vi gör :q

Finns det en historia bakom eller är det tagit en Söndagsmorgon när inte hjärnan fungerade som den skulle. :)

Mitt kom till för flera år sedan på en fest när vi var flera med samma namn :) hur är det met ditt ?

------------------
JaktJanne

"Mannen är tyst när han lider,
Kvinna lider när hon är tyst"
- Sv. Ordspråk

Medlem sedan maj 200010 687 inlägg

Hmm.. Erik var det väl mina föräldrar som bestämde och Juhlin går i släkten ;)

Jag har nog ett av de tråkigaste wF namnen och en lika tråkig signatur :)

------------------
/Erik
www.juhlin.nu /sk8files/ /mp2d/

Medlem sedan feb. 20001 270 inlägg

Från mitt efternamn..

------------------
woodi
Svenska FF1
www.johan-skog.nu

Medlem sedan dec. 19995 874 inlägg

Det började när jag gick i sjunde klass.

Det var en sommardag och helt plötsligt blev jag kalla "Brimba Simba" utav en kompis, och sedan har det rullat på.
Brimba Simba blev ett sorts smeknamn (helt utan betydelse).
När Disney sedan släppte Lejonkungen, var jag tvungen att ta bort delar av mitt namn (Simba) eftersom de (troligtvis) hade uppkallat en lejonunge efter mig. (Jag är lejon, i sjärnornas tecken)

Hur som helst, Brimba har följt mig med ut på Internet när jag började använda det.
När jag började spela Duke Nukem, ja då var det naturligt att jag använde Brimba som alias.
Därefter har det rullat på, och jag ser nu Brimba som en del i min vardag.

Allt på grund av att en kompis helt utan grund säger några bokstäver i slumpartad ordning :)

Det var dock omkring 1995, som jag tänkte om det fanns någon mer som kallade sig Brimba, jag kände att jag var tvungen att kolla upp det och sökte på iCQ. Jag fann en tjej som bodde i Malta.

Hon berättade för mig att Brimba betyder spindel på maltesiska, vilket är ganska roligt.

Nu har Disney stulit mitt Simba men jag skall inte låta maltesiska sökmotorer få stjäla mitt "förnamn" ;)

Ha det bra!

------------------
Mvh
Patrik aka Brimba
Brimbas lille ställe

Medlem sedan juni 20001 839 inlägg

*Ville kalla mig för något coolt* ;)

Så jag försökte alla möjliga möjligheter med C++-nyckelord, etc, men bughawk var det första lediga jag hittade.. :) (Sökte på ICQ...)

------------------
/ bughawk < bughawk at chello.se >

Tiden går - gör något vettigt av den !

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

snabelanders mest för att jag har en så lång...

------------------
<A HREF="http://cartman.nu" TARGET=_blank>
what would brian boitano do?</A>

Medlem sedan dec. 19992 615 inlägg

Klös eftersom jag är barnsligt förtjust i serien Morrgan & Klös och jag behövde ett nick till något, Klös blev det och Klös har det varit sedan dess... det skojiga är ändå att folk tror att jag är en hon och inte en han på chattar även här ibland.... :OO :) :e

------------------
F.Sundström
Make Love Not War!

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

...användaren "stoffe" fanns redan när jag började med IRC, så jag fick helt enklet fixa något annat, sen dess har jag kört med stoffe-9x och i år -2k.

Nu använder jag samma signatur överallt så slipper man komma ihåg, (blir svårare och svårare ju äldre man blir ;) )

------------------
MVH
/C
"För övrigt stal hon mitt hjärta för evigt"

[Redigerat av stoffe-2k den 08 nov 2000]

Medlem sedan jan. 2001531 inlägg

Kan skryta med att jag var den sjunde medlemmen i wF.

När jag registrerade mig stog det namn och efternamn inte användarnamn som nu.

Så jag skrev mitt namn och efternamn.

------------------
------------------
Min hemsida
Min mailadress
Whisky, om Anders själv får välja - min slogan.
Bam without Spam - ännu ett motto.
Den som gräver en grop åt andra använder oftast spade

Medlem sedan feb. 20001 861 inlägg

En gång i den grå forntiden(på den tiden då Amigorna härskade) skulle jag och min betydligt yngre bror chatta nånstans.
Efter en kort genomgång, "Sen skriver du in ett nickname, typ Olle Goop eller nåt", var vi igång.
Han hade tagit mig på orden men tyvärr stavat fel, Olle Boop.
Sånt måste hedras... ;)

Medlem sedan dec. 19991 749 inlägg

Ordet nanne kommer från min högstadietid då en kompis började kalla mig nanne för att det fanns flera som hette daniel och smeknamnet danne var upptaget.

Sen när 95 när jag började surfa så var nanne det självklara nicket. Har dock funderat åtskilliga gånger funderat på att byta eftersom många anser att det är feminint (det är det inte det än könlöst som Kim) Men har man haft samma nick i 5 år så känns det dumt att byta.

------------------
Computer, Machine, Panzermench!

nanne.net

Medlem sedan feb. 20001 270 inlägg

Nanne
Är nanne könslöst!? Kan Du nämna någon manlig person som verkligen heter det!? Nanne Grönwall finns ju men hon är mig veteligen kvinnlig! ;)

Du får väl byta till Manne! :e

------------------
woodi
Svenska FF1
www.johan-skog.nu

Medlem sedan jan. 20001 932 inlägg

Överallt annars så heter jag Dick_Dietrick.

Det har jag hetat så länge jag kan komma ihåg...varför jag inte heter det här har en liten historia bakom sig.

När jag reggade mig här hade jag precis sett filmen "Torsk på Tallin" av Killinggänget där en skriker MR KUUUUUUUK! i en scen. Det tyckte jag lät så jäkla roligt att jag var tvungen att använda det som nick.

Men det namnet väckte irritation här på wF som då var ett mycket seriöst forum. När jag blev ombedd att med Kjell eller Sunes hjälp byta namn så tänkte jag att det var bäst att använda sitt riktiga namn. Mest för att alla var lite sura på mig för mitt första nick och sen så verkade det här vara ett så seriöst forum att det bara kändes dumt med nickname.

Det är DÄRFÖR jag inte heter Dick_Dietrick här på wF. :e

Medlem sedan aug. 20002 992 inlägg

Simpa, det har jag nog f¨tt av mina kompisar Simon = Simpa gillar det ioförsej inte så himla mycket men man står ut :) heter dock Rexo på många andra ställen (tribes tex) pch Buskhopparen, efter min och en kompis roliga full lek o hoppa i buskar, *flum*

------------------
Jag måste vara en riktig idiot - Läst hela Simpas troligen meningslösa inlägg...

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Jag har nog mest mitt för att jag blev döpt till Rikard... ;)

Medlem sedan juni 20001 251 inlägg

En engelsk kille tyckte det var lättare att säga Steve än Stefan. Mina kompisare började kalla mig steve och när jag blev nätgalning lade de till net - stevenet.

------------------
SteveNet - stevenet@webmarkit.net
Stjäl inte mer än vad du kan bära, staten hatar konkurrens.

Medlem sedan dec. 19998 577 inlägg

För att jag är döpt till Vide... ;)

Ser ingen idé i att ha ett coolt namn när man ändå inte är det... :)

------------------
Varför kan inte jag äta smågrus när fotbollslaget Åtvidaberg?
Kom hem till mig...

Medlem sedan dec. 19996 588 inlägg

En gång i forntiden när jag började på Internet så kallade jag mig bara Petra. När jag sen började på IRC så tänkte jag, Petra är bra.

Fast ack vad jag bedrog mig, Petra är nämligen namnet på ett amerikanskt kristet rockband så jag fick MASSOR med olika meddelanden från folk som trodde att jag antingen var rockbandet (korkskallar!) eller att jag var ett superfan och ville prata om bandet.

Då tänkte jag byta namn till Pet, som är ett smeknamn min amerikanske kille använde på mig. Han kunde inte uttala Petra så att det lät vettigt, så det blev Pet. Det roliga är ju att Pet har en ganska söt betydelse också, husdjur som typ katt, hund osv. Men när jag skulle registrera Pet så var det upptaget så jag blev CyberPet istället (lärde sedan känna tjejen som kallade sig Pet - en riktig galning.)

------------------
/Petra
Veni, Vidi, Visa - Jag kom, jag såg, jag handlade

Medlem sedan dec. 19991 606 inlägg

Har gått under namnet Hallgren sen 7:an. Det är faktiskt väldigt sällan någon säger Daniel till mig.

------------------
Forumledare, webForum

Kilobäver! Ordet som räddar liv!

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

det är nästan aldrig nån som säger daniel till mig heller.

------------------
<A HREF="http://cartman.nu" TARGET=_blank>
what would brian boitano do?</A>

272 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
143 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
134 ms — ändringar (db)