webForum webForum sponsras med lina och serverplats av Binero AB

Gå tillbaka   webForum > Livet utanför > Hobby & Intressen > Sport, Idrott & Hälsa

Sport, Idrott & Hälsa Forumet för dig som är besatt (intresserad?) av sport.

Svar

Trådverktyg Visningsalternativ
Äldre 2012-06-12, 17:19   #26
Poteta
Medlem

Potetas avatar

Registrerad: 2005-05-13
Lösningar: 34
Citat:
Web-Tor skrev: Visa inlägg
Vid andra målet rundar han Zlatan (kan knappast vara hans jobb att markera Sjevtjenko?) och lyckas göra mål eftersom Lustig glömt det första man lär sig på knattefotbollen - att täcka första stolpen.
#hållenstolpe trendar på Twitter just nu. Klockren humor om du frågar mig.

Själv blev jag lite resignerad igår, tror ärligt inte att Sverige är mycket bättre än vad som visades. Om något gäng skulle haft premiärnerver borde det ju vara hemmalaget...
Jag tror på tre raka förluster men hoppas såklart på avancemang. Sverige håller inte måttet just nu, åtminstone inte det laget som är på plats nu.
Svenssons och Chippens inhopp var dock kul att se, de skötte sig helt ok.

Apropå bevattning så tyckte jag att de vattnade i halvlek igår, det såg ut så på bilderna från vilan iaf.
Äldre 2012-06-13, 05:39   #27
:stefan:
Moderator

:stefan:s avatar

Registrerad: 2000-04-28
Lösningar: 71
Japp, igår vattnades det också i halvtid, samma sak i Sveriges match. Lite kul att se de bänkade spelarna hålla igång och försöka undvika att bli dyngsura samtidigt. Behövs väl vattnas med tanke på hur sjukt varmt det verkar vara där, även om luftfuktigheten också är hög.
Tänker jag rätt om jag tror att en blöt gräsmatta "håller ihop" bättre än en torr förresten, med tanke på flygande grästuvor vid spark på liggande boll osv?
Äldre 2012-06-13, 11:20   #28
Danne V
Medlem

Danne Vs avatar

Registrerad: 2006-08-02
Lösningar: 191
Nu tycker jag det börjar likna ett forum för trädgårdsmästare.

Några reflektioner:

1. Det verkar som om Hamrén för första gången som förbundskapten på allvar börjat få kritik för sina idéer. Smekmånaden med media förefaller vara över.

2. Kan inte rå för det, men jag gillar att se ryssarna spela. Precis som under förra EM.

3. Grekland och "Euro" verkar funka dåligt ihop numera.

4. Marcus Berg, stjärnskottet under JEM för några år sen. Han bara försvann från kartan. Synd.

5. Verkar som om Glenn Strömberg varit en aning marinerad ett par gånger.
Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
Våga Vägra
FaceBook
Danne V besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Äldre 2012-06-13, 14:00   #29
msossna
Medlem

Registrerad: 2002-02-04
Lösningar: 2
Citat:
Danne V skrev: Visa inlägg
Nu tycker jag det börjar likna ett forum för trädgårdsmästare.

Några reflektioner:

1. Det verkar som om Hamrén för första gången som förbundskapten på allvar börjat få kritik för sina idéer. Smekmånaden med media förefaller vara över.

2. Kan inte rå för det, men jag gillar att se ryssarna spela. Precis som under förra EM.

3. Grekland och "Euro" verkar funka dåligt ihop numera.

4. Marcus Berg, stjärnskottet under JEM för några år sen. Han bara försvann från kartan. Synd.

5. Verkar som om Glenn Strömberg varit en aning marinerad ett par gånger.
1. Han fick väl liknande kritik efter bortamatchen mot Holland i kvalet, där Sverige också spelade väldigt underligt taktiskt.

4. Han gick till en liga som är för bra för hans kvalitéer. Inte bara han som gjort misstaget att steget från Holland till Tyskland är litet.

Det kan iaf inte bli sämre mot England på fredag, möjligen lika dåligt men sämre lär det inte bli...
msossna besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Äldre 2012-06-13, 20:55   #30
Dryden
Medlem

Drydens avatar

Registrerad: 2002-08-03
Lösningar: 109
Ja fy fan. Det var en bedrövlig insats i Kiev i måndags. Första halvlek var under all kritik, lite shape up i andra men fortfarande långt ifrån det man förväntade sig av ett svenskt landslag i en EM-öppningsmatch.

Sen ljög Bank. "När Olof Mellberg gick rakt av planen och Zlatan Ibrahimovic långsamt krängde av sig sin kaptensbindel stod Andrij Sjevtjenko kvar mitt på sin plan, i sin stad, i sitt land, och hörde sitt namn rulla mellan läktarna.". Mer korrekt är att han sprang omkring och tog emot publikens hyllningar. Välförtjänt dessutom.

Kan rapportera bra stämning på stan också. Både före och efter matchen.
Äldre 2012-06-13, 23:58   #31
civilpolisen
Medlem

civilpolisens avatar

Registrerad: 2009-12-10
Lösningar: 11
Hur bor du? I tält eller på hotell?
Var du med på träningen under onsdagen? (Heter det öppen träning? Träningen med publik...?)

Jag har själv varit i Ukraina vid ett par tillfällen. Det var inget turistvänligt land... Men av de bilder från EM som jag har sett verkar dom ha taggat till sig en aning. EM förpliktigar! Alla verkar nöjda och det verkar vara skapligt välorganiserat.

Men det är klart, kommer det 2-300.000 personer som bara vill spendera pengar så är det ett incitament i sig att se över dryga sovjet-traditioner och avsaknaden av vänligt bemötande...
Äldre 2012-06-14, 06:38   #32
Web-Tor
Medlem
Smurf

Web-Tors avatar

Registrerad: 2000-11-03
Lösningar: 255
Citat:
civilpolisen skrev: Visa inlägg
På radion sa dom att Sveriges match spelades på en arena med konstgräs. Den kanske också vattnas, det framgick inte.
Var hörde du detta? Måste ha varit ett humorprogram.
Äldre 2012-06-14, 08:32   #33
Danne V
Medlem

Danne Vs avatar

Registrerad: 2006-08-02
Lösningar: 191
Egentligen bjuder det mig emot att hänvisa till en kulturskribent på en kvällstidning. Men den här snubben sätter fingret på något jag själv alltid känt:

i princip alla, inklusive Hamrén, är mer eller mindre livrädda för Zlatan (och inte undra på. Nästan 2 meter lång, extremt vältränad, ett utseende som bara en mor kan älska. Om Vinnie Jones och Cantona kunde få filmroller som bad guys så har Z nästa karriär redan klar).

Och spelarna vet att dom kan råka ut för hans vrede om dom råkar slå en boll en meter fel eller en tiondels sekund försent till honom. Han sprider mer rädsla än glädje, skäller mer än uppmuntrar, har ett otroligt negativt kroppsspråk osv. En sådan "chef" ingjuter inte självförtroende utan bara en ängslan att göra fel....

http://www.expressen.se/kultur/manne...-ledarformaga/

Red: här är förresten artikeln (som alltså skrevs i höstas) av Lena Andersson i DN som snubben hänvisar till: http://www.dn.se/ledare/kolumner/auk...a-utsondringar

Citat:

Citat:
Zlatan utsöndrar auktoritär gas. När han är på plan verkar de andra landslagsspelarna rädda att göra fel och ängsliga att inte på rätt sätt tillgodose hans behov av överlägsenhet. Ofria människor åstadkommer ingenting. Analyserna av landslagets iögonfallande framgångar när ”lagets självklart bästa spelare” och ”vår enda världsstjärna” inte är med har handlat om att de andra spelarna tar mer ansvar när han är borta. Jag tror snarare att de hämmas av hans auktoritära ledaregenskaper, kritiken, irritationen, oberäkneligheten och de subtila psykologiska bestraffningar som auktoritära personligheter är mästare på. Troligen var samma mekanismer i görningen när Frankrikes påstått bästa spelare Eric Cantona petades till VM 1998. Förbundskapten och spelare befriades mentalt, blomstrade och vann turneringen i stor stil.
Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
Våga Vägra
FaceBook

Senast redigerad av Danne V, 2012-06-14 klockan 08:43
Danne V besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Äldre 2012-06-14, 11:00   #34
Dryden
Medlem

Drydens avatar

Citat:
Hur bor du? I tält eller på hotell?
Var du med på träningen under onsdagen? (Heter det öppen träning? Träningen med publik...?)
Bodde. Vi åkte dit enbart för Ukraina-matchen med MyPlanet Sports. Utresa söndag, hemresa tisdag. 4995:- med hotell, flyg och matchbiljett. Bodde på Tourist Hotel på Dneprs "vänstra bank", fem t-banestationer från centrum (knappt femton minuters restid).

Citat:
Jag har själv varit i Ukraina vid ett par tillfällen. Det var inget turistvänligt land... Men av de bilder från EM som jag har sett verkar dom ha taggat till sig en aning. EM förpliktigar! Alla verkar nöjda och det verkar vara skapligt välorganiserat.

Men det är klart, kommer det 2-300.000 personer som bara vill spendera pengar så är det ett incitament i sig att se över dryga sovjet-traditioner och avsaknaden av vänligt bemötande...
Ja förmodligen lite åt det hållet. Det var flera gånger som vi stod med en karta i handen i centrala Kiev och funderade när det kom fram stadsbor och frågade om vi behövde hjälp och i vissa fall även berättade om saker på (förvisso knackig men ändå) engelska, där det annars bara stod på ryska/ukrainska. Mycket vänligt och det var som sagt även bra stämning efter matchen. Jag upplevde Kiev som en mycket trevligare stad med facit i hand än innan. Men det är klart, EM är EM och då kanske de skärper sig, vad vet jag. Jag har inte varit där förut och lär inte åka dit igen.
Äldre 2012-06-15, 09:23   #35
civilpolisen
Medlem

civilpolisens avatar

http://www.svtplay.se/video/127594/f...-och-fascister

29 minuter i 4 dagar till, vilket skulle kunna vara typ måndag 18 juni som sista dag.
Nazihälsning var inget som mötte dig...?
Äldre 2012-06-15, 09:50   #36
Dryden
Medlem

Drydens avatar

Citat:
http://www.svtplay.se/video/127594/f...-och-fascister

29 minuter i 4 dagar till, vilket skulle kunna vara typ måndag 18 juni som sista dag.
Nazihälsning var inget som mötte dig...?
Inte någonstans.
Äldre 2012-06-15, 11:50   #37
civilpolisen
Medlem

civilpolisens avatar

SvD avslöjar: Så spelar England i kväll

Jaha!! Inget är heligt!! Se om det som står stämmer i kväll sen då!!

(SvD's reporter och Engelska landslaget bor på samma hotell.)
Äldre 2012-06-15, 21:18   #38
nitro2k01
Forumvärd

nitro2k01s avatar

Registrerad: 2003-08-26
Lösningar: 645
Herreäfvlar vad grannarna skrek nyss... Jag bryr mig inte alls om fotboll, men jag gissar att landslaget just gjorde mål?
2) Klippning frisörer emellan.
nitro2k01 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Äldre 2012-06-15, 23:54   #39
Dryden
Medlem

Drydens avatar

.
Äldre 2012-06-16, 00:23   #40
M@gnus
Moderator

M@gnuss avatar

Registrerad: 2006-01-10
Lösningar: 12
Citat:
Dryden skrev: Visa inlägg
.
+1 på den!

[Ett fynd är något du inte behöver till ett pris du inte kan motstå]
[Begrepps Joel]

Och andra användbara Tegsuttryck
M@gnus besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Äldre 2012-06-16, 02:35   #41
:stefan:
Moderator

:stefan:s avatar

Registrerad: 2000-04-28
Lösningar: 71
Sjujävla typiskt! Mellberg gör två mål, vi vänder ett underläge, men lik förbannat slutar det med torsk...

Men jag anade vart det barkade redan när Hodgson bytte in Walcott, de runt omkring mig på krogen kan intyga hur jag svor redan när han byttes in...

Jaja, kom igen nu, Danmark!
Äldre 2012-06-16, 08:15   #42
Web-Tor
Medlem
Smurf

Web-Tors avatar

Som jag skrev tidigare så är det här priset vi får betala för att Hamrén har en roligare/offensivare fotbollsstrategi än Lagerbäck. Jag är helt säker på att vi spelt oavgjort mot både England och Ukraina under Lagerbäcks ledning. Det behövs några år till, och några nya spelartyper, innan vi kan gå långt med den här spelstilen.

Synd att detta var Sveriges andra match. Om vi hade haft matchen mot England som inledningsmatch - då tror jag att vi hade vunnit lätt över Ukraina.
Äldre 2012-06-16, 13:31   #43
celia
Medlem

celias avatar

Registrerad: 2001-12-11
Lösningar: 23
Inte nog med engelsk seger, nu måste man stå ut med engelskt väder också

Man ska ju inte glömma bort att detta är Hamréns första stora mästerskap. Nu gäller det att bygga vidare och kvalificera sig till VM så han får en ny chans.

För övrigt luktar det 2-2 om Spanien-Kroatien
Äldre 2012-06-17, 20:23   #44
civilpolisen
Medlem

civilpolisens avatar

http://www.uefa.com/video/livematchcoverage/index.html

Var ser man Live streaming???

Det är ju bara en massa fåniga länkar fram och tillbaka... "Learn more about Live streaming".

Jag vill inte lära mig, jag vill titta!!!!!!!!!!!!

Fyran är ju ett skämt. En orgie i musklick omgärdat av massa reklam...
Äldre 2012-06-20, 08:21   #45
Web-Tor
Medlem
Smurf

Web-Tors avatar

Sverige spelar som vanligt bättre ju bättre motstånd vi får. Ukraina är sämst rankat i EM och vi gör en katastrofmatch. Mot England börjar vi spela boll. Och mot Frankrike dominerar vi och ger Frankrike deras första förlust på två år.

Gårdagens match var en ren fröjd med massor med bra svenska prestationer. Men sett över hela mästerskapet är det nog bara Chippen och Zlatan som får godkänt. Får se hur länge folk minns Zlatans insatser i detta mästerskap innan dom börjar gnälla på honom igen.
Äldre 2012-06-20, 08:24   #46
@nders
Moderator
Marsvin

@nderss avatar

Registrerad: 2000-06-30
Lösningar: 3130
Tor, jag tycker nog (trots att jag egentligen inte gillar karln) att även Olof Mellberg får godkänt som totalbetyg.

Annars håller jag med dig.
@nders besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Äldre 2012-06-20, 09:51   #47
Web-Tor
Medlem
Smurf

Web-Tors avatar

Han var riktigt bra igår men annars så är det just sveriges försvarsspel som varit problemet. Bl.a Mellbergs miss när Shevchenko gjorde 1-1 målet.
Äldre 2012-06-20, 09:57   #48
@nders
Moderator
Marsvin

@nderss avatar

Ja, det var ingen höjdare - men nog var han rätt okej mot engelsmännen också?

Jag tycker att det ofta är försvaret som sviktar i de lag jag gillar. Vi behöver backar som Glenn och Rolle i blågult...
Äldre 2012-06-20, 10:28   #49
Web-Tor
Medlem
Smurf

Web-Tors avatar

Jo, hans individuella agerande var bra men jag tycker att han har ett större ansvar. Han är "pappa" i Sveriges backlinje och skall sprida lugn och vara trygg. Det har han varit oerhört bra på under många och men jag tycker inte att han lyckades med i de två första matcherna.

Isaksson tycker jag har samma problem men så har det alltid varit. Han gör sällan dåliga matcher men han utstrålar osäkerhet.
Äldre 2012-06-20, 10:59   #50
@nders
Moderator
Marsvin

@nderss avatar

Isaksson har i alla fall blivit något bättre med fötterna på senare år. Tidigare blev man alltid livrädd när man insåg att han skulle bli tvungen att sparka iväg en rullande boll...
Svar
webForum > Livet utanför > Hobby & Intressen > Sport, Idrott & Hälsa

Trådverktyg
Visningsalternativ

Forumregler
Du får inte posta nya trådar
Du får inte posta svar
Du får inte bifoga filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är i GMT +1. Klockan är nu 03:53.