![]() |
|
|
|||||||
| Design & Grafik Här pratar vi om design och kreativitet. Och tillhörande program |
![]() |
|
|
Trådverktyg | Visningsalternativ |
|
|
#1 |
|
Moderator
Registrerad: 2001-11-20
Lösningar: 24 |
Hallå!
Behöver använda typsnittet "Cracked" som jag tror följer med OS X. Det kommer som en Font Suitecase-fil. Finns det nåt sätt som jag kan få fram en .ttf av den? Tack för hjälp
bassebhu - din kompis bland kompisar Veckans snabel: "Om jag kunde, skulle jag ge dig Bire i present. Men han har för mycket fisk." Om du mot förmodan inte är nöjd med kompositionen av ovanstående inlägg, eller att det helt enkelt inte nådde upp till dina förväntningtar - var god: Rapportera till bassebhu |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Medlem
Registrerad: 2006-08-02
Lösningar: 191 |
Fonten följer med iDVD2, inte Mac OS: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=453433 (finns zippad för nedladdning där också)
Sen får du väl försöka konvertera den, antingen här http://www.freefontconverter.com/ eller med nåt program. Ett jäkla pyssel och ofta misslyckat resultat. Eller leta reda på en liknande font på t.ex. dafont.com....
Med vänlig hälsning från Danne ------ Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm.. Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst Våga Vägra |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Moderator
Registrerad: 2001-11-20
Lösningar: 24 |
Tack för svaret. Lyckades inte, men har övertalat dem att byta font helt nu så det löste sig ändå
bassebhu - din kompis bland kompisar Veckans snabel: "Om jag kunde, skulle jag ge dig Bire i present. Men han har för mycket fisk." Om du mot förmodan inte är nöjd med kompositionen av ovanstående inlägg, eller att det helt enkelt inte nådde upp till dina förväntningtar - var god: Rapportera till bassebhu |
|
|
|
![]() |
| Trådverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|