![]() |
|
|
|||||||
| Webbutveckling - Övrigt För webbutvecklingsfrågor som inte passar någon annanstans. |
![]() |
|
|
Trådverktyg | Visningsalternativ |
|
|
#1 |
|
Medlem
Registrerad: 2010-02-03
Lösningar: 1 |
Wordpress problem
Hallå,
Jag har ett litet problem som jag har försökt att fixa nu ett bra tag. Men jag kan inte hitta vart jag kan göra det. Jag har lagt till den så kallade Meta widget i min sido meny. Men där vill jag bara har Admin panel, logga in/logga ut och register. Men som det ser ut just nu har jag några saker till där. Skulle väldigt gärna veta hur man får bort dom. Bifogar även en bild där ni kan se vilka jag vill ha bort. ( Har skrivit ta bort bredvid dom) Tack på förhand |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Medlem
Registrerad: 2003-10-09
Lösningar: 10 |
Du skulle kunna plocka bort de länkarna ur en PHP-fil.
Jag hittade min meta-widget i /wp-includes/default-widgets.php Sök i filen efter "Meta Widget Class" så ska du hitta starten på den koden. En bit ner kommer en bunt <li> med varje del i den widgeten. Ta bort/ändra (håll koll på att du tar bort <li> ... </li>) - spara - skicka upp - uppdatera ![]() Om det inte funkar, kolla ditt temas ev. functions.php eller någon annan lämplig fil som kan tänkas innehålla widgeten. Har inte hittat nåt annat sätt att ändra detta. |
|
|
|
|
|
Markerad som löst av grennfox #3 |
|
Medlem
Registrerad: 2003-02-03
Lösningar: 16 |
Det finns ett plugin för detta. http://wordpress.org/extend/plugins/custom-meta-widget
Det fungerar säkert som Sharkie skriver men när du gör en uppdatering försvinner det.
|
|
|
#4 |
|
Medlem
Registrerad: 2010-02-03
Lösningar: 1 |
Tackar så mycket
|
|
|