![]() |
|
|
|||||||
| Webbutveckling - Övrigt För webbutvecklingsfrågor som inte passar någon annanstans. |
![]() |
|
|
Trådverktyg | Visningsalternativ |
|
|
#1 |
|
Medlem
Registrerad: 2006-08-02
Lösningar: 190 |
Fråga om regexp....
Jag har en enormt lång lista där jag vill göra "rubrikerna" feta. Jag gissar/hoppas man kan göra det med regexp. Varje "block" börjar med en <hr /> och ser just nu ut så här:
Kod:
<hr /> <p>Rubrik</p> Kod:
<hr /> <p><strong>Rubrik</strong></p>
Med vänlig hälsning från Danne ------ Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm.. Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst Våga Vägra |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Medlem
Registrerad: 2004-07-30
Lösningar: 0 |
PHP?
Går att lösa utan regexp med. Tex genom att köra explode på <p> och </p> Sedan slå ihop strängarna igen med <p><strong> i början. Eller genom att köra str_Replace på första instansen av <p> och </p> Tips 1a inom programmering: gå inte över ån efter vatten. Meningen är inte att lösa saker så snyggt som möjligt, utan hyggligt effektivt och snabbt. |
|
|
|
|
|
Markerad som löst av Danne V #3 |
|
Forumvärd
Registrerad: 2003-08-26
Lösningar: 645 |
Meeen... Vad hände med CSS?
Kod:
p{
font-weight: bold;
}
Kod:
hr + p{
font-weight: bold;
}
Gameboy Genius - Foto: Gatukonst och elektronikporr Internklippning: 1) Snaggning av fångar. 2) Klippning frisörer emellan. Senast redigerad av nitro2k01, 2012-05-16 klockan 13:18 Anledning: Idiotmisstag. font-weight ska det vara... |
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Medlem
Registrerad: 2006-08-02
Lösningar: 190 |
Citat:
Bugar!
Med vänlig hälsning från Danne ------ Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm.. Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst Våga Vägra |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Medlem
Registrerad: 2004-07-30
Lösningar: 0 |
Bra att det löste sig. Men det är ju lite av en full-lösning imo. Bättre att ha korrekt markup.
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|