![]() |
|
|
|||||||
| PHP Här diskuteras allt som har med scriptspråket PHP att göra. |
![]() |
|
|
Trådverktyg | Visningsalternativ |
|
|
#1 |
|
Medlem
Registrerad: 2011-07-16
Lösningar: 0 |
Hjälp snälla, jag har kört fast
Jag vill permanent kunna ändra värden i en array
Testsnitten fugerar så här långt: PHP-kod:
PHP-kod:
Nu vill jag ersätta den gamla z-tabbel.php med en ny som innhåller förändringen. Måste jag skriva om hela filen rad för rad och hur gör man det? Har fösökt med fopen a+ men får inte till det. Tacksam för hjäp. Tillägg: Jag har kommit en bit på väg med att skriva rader. Får ut alla ['nam']= rätt värde och ['ver']= också rätt värde men får inte tabellen att se ut som den ska. "$fil [" tar den inte som en literal, inte den andra hakparentesn heller som ska omsluta ett indexnummer. Så det är väl stränghanteringen som är problemet som jag har kvar att lösa. Varken "]" eller "\]" gillar den. Sen vore det trevligt om jag kunde få radbrytningar så att den färdiga filen blir lättare att läsa och ändra i manuellt vid behov.
Mvh Senast redigerad av kluringen, 2012-04-27 klockan 12:59 Anledning: Tillägg |
|
|
|
|
|
Markerad som löst av kluringen #2 |
|
Medlem
Så här blev lösningen till slut
Man får visst inte säga fula ord på forumet. Synd, jag har massor att vräka ur mig om stränghanteringen i PHP.
Man måste ha hökögon för att få till koden där där jag skriver rader. Tur att man inte behöver kladda i kod som är testad och fungerar.PHP-kod:
|
|
|
#3 |
|
Forumvärd
Registrerad: 2003-08-26
Lösningar: 645 |
Farligt farligt...
Dagens kluring: Vad händer om exempelvis $ind['namn'] innehåller en enkelfnutt? Vad händer om en användare lyckas trycka in en enkelfnutt följt av giltig PHP-kod?
|
|
|
#4 | |
|
Medlem
Citat:
PHP-kod:
|
|