Koll på Windows och iPhone, pliiiis?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Danne V
    Medlem
    • 2006-08-02
    • 7685

Originally posted by Poteta
    Jag tänkte precis skriva något om att det är dumt att skriva "vi" och "oss" när man är ensam i företaget. Sedan läste jag färdigt...

Som lekman ser sidan väldigt bra ut, precis i min smak med lagom blandning av seriositet och glimten i ögat. Dock har jag för mig att man på svenska ska stava "webb" istället för "web". Alltså webbdesign, webbsida, webbhotell osv.
    Bra påpekande. Ska kolla detta med "web" eller "webb" som jag själv har ena jävla problem med och i alla fall försöka vara konsekvent. (se där, vilka problem det blir när man drar in engelska ord!)
    Originally posted by hltm
    Personligen är jag inte helt hundra med alltför mörka färgscheman men det är ju högst personligt.
    Däremot - f-n vad glad jag blir av innehållet, riktigt bra texter/personlig touch osv, gillar det verkligen!
    Tack för beröm. Jodå, vet att mörka bakgrunder och ljus text är tröttande. Men valde detta eftersom bl.a. texterna är ganska korta.
    Med vänlig hälsning från
    Danne
    ------
    Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
    Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
    Våga Vägra
    FaceBook

Comment

• Danne V
      Medlem
      • 2006-08-02
      • 7685

@ nitro2k01: Jävligt bra iakttagelser även om jag inte håller med om alla. Återkommer med eventuella justeringar och bättre svar imorgon.
      Med vänlig hälsning från
      Danne
      ------
      Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
      Våga Vägra
      FaceBook

Comment

• Danne V
        Medlem
        • 2006-08-02
        • 7685

Originally posted by Poteta
        Dock har jag för mig att man på svenska ska stava "webb" istället för "web". Alltså webbdesign, webbsida, webbhotell osv.
        Ändrat nu och har konsekvent "webb" på de svenska sidorna. Hoppas jag.
        Originally posted by nitro2k01
        Men där håller jag som sagt inte med. Framsidan är ju speciell i det avseendet eftersom den ska ge en snabb överblick, och bannern gör detta effektivt. På andra sidor fyller den inte samma självklara roll. Jag ser inte det kontroversiella i att de andra sidorna får lägre banner, lika lite som jag ser det kontroversiella i att framsidan har en tvåkolumnsgrid och de andra sidorna en trekolumnsgrid. Olika fokus helt enkelt. Om jag hade föreslagit att en sida skulle ha en 100px banner, nästa en 168px banner och nästa efter det 125px så hade jag förstått invändningen.
        Har testat både en och tre kolumner. Med en blev raderna för långa, med tre blev det för plottrigt och det såg ut som om de tre boxarna längst ner hörde till spalterna. Så de två kolumnerna stannar kvar.
        Sen engelskan... Mycket skulle nog kunna skrivas om helt och hållet,
        Hehe..tack för den
        "If you haven't already a domain name, we'll get it (or several) for you. "
        Du kan inte använda haven't på detta vis. (Lika lite som du kan säga "I eat not potatoes") Jag anar att du var ute efter "If you haven't already got" där haven't fugnerar som hjälpverb.
        Check
        I den resterande delen borde du åtminstone byta ut "it" mot "one".
        Check
        "A blogg?"
        Endast 1 g på svenska.
        Eh... du menar "på engelska" hoppas jag? Ordnat
        "Webdesign" (toppmenyn)
        Snirkla in ett mellanslag.
        Check
        Citaten i lådorna med längst ner på framsidan verkar inte motsvara vad som faktiskt står på respektive sida. (Det gäller den svenska versiionen också.) Om du har gjort så med flit föreslår jag en mindre ändrig till det vänstra "citatet":
        Ordnat så att det inte längre uppfattas som urklipp av texterna på de tre sidorna.
        Under web design, i mittkolumnen har du använt "need" två gånger där det borde vara "needs".
        Check
        "We're looking forward hearing from you."
        Alltid "looking forward to".
        Check
        Och för att inte bara klanka ner så kan jag tillägga att sidan överlag ser riktigt snygg och proffsig ut, men det anar jag att du vet själv redan.
        Tack.
        Ok, en liten grej till. På kontaktsidan så trycker pricken ner textraden, på de fält som har en sådan. Det får formuläret att kännas assymetriskt.
        Check
        Last edited by Danne V; 2012-01-27, 09:30.
        Med vänlig hälsning från
        Danne
        ------
        Våga Vägra
        FaceBook

Comment

• Zaiman
          Forumvärd
          • 2001-12-06
          • 2439

Gillar sidan. Dock stötte jag på patrull direkt när jag klickade runt..
          Attached Files

Tänk om man räknade dyktid i hur långt bubblorna man blåst under ett dyk färdats till ytan... Undrar hur långt jag har dykt då?

Min blogg | Mina Flickr bilder | Jag på fejjan | Canonforum

Comment

• Danne V
            Medlem
            • 2006-08-02
            • 7685

Originally posted by Zaiman
            Gillar sidan. Dock stötte jag på patrull direkt när jag klickade runt..
            Efter Potetas påpekande om stavning ändrade jag imorse alla svenska "web" till "webb". Även i filnamnen. Namnet på filen du försökte nå ändrades alltså från "se-webdesign-webbhotell.php"till "se-webbdesign-webbhotell.php".

Antagligen var du inne på sajten innan ändringen och använde nu en version du cachat tidigare. Kan du tömma cachen (eller det kanske räcker att ladda om sidan några gånger) och kolla igen? Jag har nämligen inga problem med döda länkar och tydligen ingen annan heller...

Red: Fel av mig! Jag ser nu de felande länkarna. Jag hade ändrat till det nya filnamnet i menyerna, men inte i knapparna. Fixat nu.
            Last edited by Danne V; 2012-01-27, 10:38.
            Med vänlig hälsning från
            Danne
            ------
            Våga Vägra
            FaceBook

Comment

• lbs129
              Medlem
              • 2008-04-18
              • 107

Formgivningen ser riktigt bra ut i både Internet Explorer 9 och Opera 11.60 på Windows Vista SP2! Det enda jag har att anmärka på är att sidan ibland "blinkar till" i helvitt när man klickar på en menylänk vilket är ganska irriterande mot den annars mörkblå bakgrunden. Det kanske går att läsa genom att ladda bakgrundsbilden med body onLoad eller liknande?

Sidan verkar även fungera bra i NokiaBrowser 7.3 och Opera Mobile 11.50 på Symbian Anna om det är av intresse.

Mvh Johan
              IntelliCream UF

Comment

Working...