NERO vill inte bränna

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LasseLampa
    Medlem
    • 2003-08-06
    • 71

NERO vill inte bränna

Jag har en Nero-version från 2008. Nero Vision har funkat utmärkt. Men nu vill den inte bränna när jag gör DVD av wmv-filer. Den utför omkodning och allt, men vill inte starta bränningen. "Denna kompilering kan tyvärr inte brännas på denna typ av skiva...." Använder TDK DVD +R, som alltid funkat förr. Det verkar dock som om det funkar bättre, om man inte redigerar någon wmv-fil i Nero före bränningen. Hjälp!
    LasseLampa
  • Danne V
    Medlem
    • 2006-08-02
    • 7685

Ingen aning, men det är inte ovanligt att enstaka skivor helt enkelt inte går att bränna på. T.o.m. när jag använt skivor av "hög" kvalité har det hänt att en och annan varit obrukbar. Har du provat olika skivor, dvs även av samma typ och från samma paket/spindel?
    Med vänlig hälsning från
    Danne
    ------
    Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
    Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
    Våga Vägra
    FaceBook

Comment

• LasseLampa
      Medlem
      • 2003-08-06
      • 71

Jag har testat 3 tomma skivor, dock från samma spindel. Ska försöka med annat märke och även testa att formattera en skiva i förväg. Vi får se...
      LasseLampa

Comment

• dwmedia
        Medlem
        • 2006-11-24
        • 224

Nero är ju föråldrad program själv kör man med Ashampoo nu för tiden
        Nero körde man på typ 90 talet.

Comment

• PeterKJ
          Medlem
          • 2011-11-14
          • 12

Nero är väl lika gammalt som ordet bränna(gällande skivor)? Nero är riktig nostalgi.
          Jobbar med sökoptimering och besvarar gärna medlemmars frågor om SEO.

Comment

• LasseLampa
            Medlem
            • 2003-08-06
            • 71

Tyvärr, dwmedia och PeterKJ, så var inte era svar till någon hjälp. Ett tips: Om man inte vet bakgrunden till en fråga, bör man inte vädra sin okunnighet med dylika svar. Här är det nog meningen att hjälpas åt.
            LasseLampa

Comment

• b242569
              Medlem
              • 2005-09-18
              • 748

Du vill ju ha svar och är mer van vid Nero än andra brännarprogram, eller? Du känner väl till Google? Skriver man "Nero" i sökrutan på http://www.google.se hittar man länken till http://www.nero.com/eng/slp-nero11-s.....QUIS10.R2831. Det finns alltså en ny version Nero11 som du kan ladda ner. Du kan pröva med det, eller har andra mer passande förslag?

Comment

Working...