webForumDet fria alternativet

Dagens I-landsproblem

Småprat

382 svar · 64 966 visningar · startad av Cassady · sida 16 av 20

Frågan, av Cassady

Här listar vi dagens I-landsproblem. 1) Min kaffebryggare brygger inte sista koppen. Fyller jag vatten för 2 koppar kaffe brygger den bara en och vattnet för den andra blir kvar i bryggaren. Vill jag ha 2 koppar kaffe måste jag alltså fylla vatten och kaffe för 3 koppar. (n)

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

b242569 skrev:

"I caféet finns det risk för trams." står det om man kollar det finstilta.

"Risk för trams" betyder inte att det måste vara trams. Men eftersom du är läskunnig förutsätter i alla fall jag att du förstått det. Eller inte?

b242569 skrev:

I "Idag har jag" skriver man ju i regel sanningen om vad man gjort under dagen (ej trams), trots att den är i cafeet.

Anledningen (eller i alla fall en av flera) till att den, och liknande trådar (Öl-tråden, Vem är du och så vidare) ligger i caféet är att folk för ett antal år sedan började spamma trådarna för att öka på sin inläggsräknare. Därför delades caféet upp i två forum och där inläggsräknaren stängdes av i caféet och tyglarna släpptes en aning fria (inom ramen för vad wF:s regler tillåter).

Jag hänvisar till tråden Trams & flams i caféet!, där står allt du behöver veta om caféet, inläggsräknare och Övriga frågor. Men eftersom du hänvisar till den så måste du ha läst den och då förstår jag inte alls varför du ställer alla dessa suspekta frågor.

Medlem sedan aug. 20068 090 inlägg

Dryden skrev:

Men eftersom du hänvisar till den så måste du ha läst den och då förstår jag inte alls varför du ställer alla dessa suspekta frågor.

Därför att han är det värsta jävla troll jag stött på - någonsin, och det är fullständigt obegripligt att forumledningen är så blinda och/eller handlingsförlamade att dom inte insett detta och satt stopp för vansinnet.

Medlem sedan sep. 20051 758 inlägg

"hänvisar till tråd"

Jag läste inte hela utan bara fram till den mening jag sökte i brist på tid denna gång.

Medlem sedan feb. 20032 532 inlägg

b242569 skrev:

"hänvisar till tråd"

Jag läste inte hela utan bara fram till den mening jag sökte i brist på tid denna gång.

Så då har du inte läst hela avtalet utan bara scrollat förbi och blivit medlem?

Jerpa skrev:

Så då har du inte läst hela avtalet utan bara scrollat förbi och blivit medlem?

Jag läste väl hela avtalet när jag blev medlem för nästan 5 år sen, men minst 2 gånger sen dess har wF omstrukturerats (gäller det inte avtalet så har jag väl glömt exakt hur det stod).

Ett av dagens I-landsproblem är därmed att information på Internet ständigt uppdateras (det som gällde igår gäller inte idag). Skriver man ett arbete och hänvisar till en websida så är det vid bedömningen svårt att granska om man tolkat källan rätt, jämfört med om man refererar till fakta i bok (författare, årtal m m i källhänvisningen).

Medlem sedan feb. 20072 750 inlägg

..att den sortens glass jag ville ha inte fanns i butiken, slutsåld. Fick köpa en annan sort. :(

Medlem sedan juni 20006 022 inlägg

..när man beställer en tv-serie på dvd/blu-ray med andra säsongen skickas före första...

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

Jag får inte upp Aftonblaskans träningsbilder på Victoria Silvstedt!!! Har provat två ggr med fem timmars mellanrum, bara kommit någon bild sedan händer inget. Servern överlastad!? :)
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/klick/article7783443.ab

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Mina (tydligen för) stora tallrikar ryms inte i den bänkdiskmaskin jag siktat in mig på. x(

Medlem sedan dec. 2009872 inlägg

...att det mobila bredbandet kopplar ner sig när man chattar med nyfunnen kalaspingla i annat land med Skype med både video och strömmande musik!!

Medlem sedan juni 20006 022 inlägg

...när man köper vanliga hamburgerbröd istället för XL så hamburgaren sticker ut flera cm!

Medlem sedan maj 20053 909 inlägg

När man har skottat sin uppfart och plogbilen kommer en minut senare och skapar en fin vall på det nyskottade.

Medlem sedan aug. 2008815 inlägg

Poteta skrev:

När man har skottat sin uppfart och plogbilen kommer en minut senare och skapar en fin vall på det nyskottade.

been there done that

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

Poteta skrev:

ja eller när man ska jonna till pysslet, de har plogat trottoaren, men efter så har de plogat vägen så det är en riktig sörja på trottoaren lik förbannat! :bla

:stefan: skrev:

Mina (tydligen för) stora tallrikar ryms inte i den bänkdiskmaskin jag siktat in mig på. x(

Det visade sig att de faktiskt får plats trots allt, så idag hittade jag en tokbillig diskmaskin på nätet, kastar mig till butiken efter jobbet - då var den slut... x(

Medlem sedan maj 20053 909 inlägg

Varje gång jag skriver ut något (typ 1000 ggr nu när man ska redovisa för ekonomen) kommer det upp en ruta där jag uppmanas att uppdatera skrivarens drivrutin. Trots att jag har gjort det. x(

I nya bankomater står det i denna ordning på frågan "Vill du ha minneslapp?"

- Nej
- Ja

Men i äldre fortfarande den ordning man generellt sett är man van vid

- Ja
- Nej

Det skulle kunna innebära att man av misstag väljer nej men hade tänkt välja ja. Då undrar man varför inte minneslappen kommer.

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Ja du b265374651784 du har nog problem va.
Fast det är verkligen ett ilandsproblem, speciellt för de som inte kan läsa ;-)

Medlem sedan jan. 201132 inlägg

Googles köp av YouTube

Sedan Google köpte YouTube för ett par år sedan har "tuben" bara blivit sämre och sämre...

Inte nog med att var och vartannat klipp börjar med reklam, vissa klipp är spärrade av upphovsinnehavare i olika länder (se bif. bild).

Google köpte YouTube för 12 miljarder, nu ska vinsterna skördas, förlorarna är vi användare. :l

Ett riktigt I-landsproblem

/Lasse

youtube.jpg

..att jag inte kan installera min nya bänkdiskmaskin förrän jag diskat undan så diskbänken blir tom...

Kanske passar bättre under Dagens Ironi förresten. :e

254 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)