l-boy: Detta är troligen inte ett problem med Binero, utan med PHP 5.3. Jag gissar att du använder mysql_pconnect i din kod... Byt ut mot mysql_connect så bör det funka.
Funderingar kring binero..
Collapse
X
-
Gameboy Genius - Foto: Gatukonst och elektronikporr
Internklippning:
1) Snaggning av fångar.
2) Klippning frisörer emellan. -
Comment
-
Hmm, ok. Hur du än ansluter till MySQL, undvik "persistent connections". Det lär kunna skapa det problem du beskriver. "MySQL server has gone away" tyder på att du återanvänder samma DB-anslutning under en längre tid, vilket kan hända med persistent connections eller om sidorna av någon anledning tar lång tid att ladda, och du har spritt ut databasfrågorna över hela sidan istället för att göra allt innan något skrivs ut.
Att felet sker först nu kan bero på att Binero kanske har börjat med kortare time-outs.Gameboy Genius - Foto: Gatukonst och elektronikporr
Internklippning:
1) Snaggning av fångar.
2) Klippning frisörer emellan.Comment
-
// Nicro
En dator gör att du kan slösa bort tiden på ett effektivt sätt.
www.nicrobild.se www.nicro.seComment
-
Gameboy Genius - Foto: Gatukonst och elektronikporr
Internklippning:
1) Snaggning av fångar.
2) Klippning frisörer emellan.Comment
-
Någon av er andra som använder binero som webbhotell och har aktiverat statistiken som har problem?
Jag tittade genom några olika webbplatser och samtliga hade problem med att det saknades statistik vissa dagar. Det var samma dagar för alla webbplatser.
De dagar nu i november som jag saknar statistik för är 2, 12, 15, 16 samt allt från och med 20.Comment
-
Hmm, ok. Hur du än ansluter till MySQL, undvik "persistent connections". Det lär kunna skapa det problem du beskriver. "MySQL server has gone away" tyder på att du återanvänder samma DB-anslutning under en längre tid, vilket kan hända med persistent connections eller om sidorna av någon anledning tar lång tid att ladda, och du har spritt ut databasfrågorna över hela sidan istället för att göra allt innan något skrivs ut.
Att felet sker först nu kan bero på att Binero kanske har börjat med kortare time-outs.Så ser anslutningen ut. Har som sagt fungerat smärtfritt i flera års tid, men nu helt plöstligt duger det inte längre...Code:Function dbOpen(Connect) Set Connect = server.createobject("ADODB.Connection") Connect.Open "DRIVER={MySQL ODBC 3.51 Driver}; SERVER=mysql.xxx.se; DATABASE=webXXXXX_database; USER=webXXXXX; PASSWORD=XXXXXXXX; OPTION=3" Set Connect = Connect End FunctionComment
-
Ja, enligt binerodrift.se är ju allt frid och fröjd. Men faktum är att sidan fungerat PISSDÅLIGT under en månads tid...Bineros support: Är hemskt ledsen för att ni haft problem med detta. Våra brandväggar har tyvärr börjat strula med vissa delar av nätverket och våra tekniker har arbetat dygnet runt i princip för att byta ut hela nätverket. Nu är det i princip bara brandväggarna kvar och dessa planeras att bytas ut i slutet av veckan vilket ska lösa problemet permanent.Comment
-
Nån mer än mig som har brutala problem med mailen?Comment
-
Om jag var blygsam,skulle jag vara perfekt
><((((º>Comment
-
Jag får samma ibland, jag tror att det uppstår när man loggar in med en "gammal" länk. När man går in på login.aspx så blir man ju omdirigerad och en nyckel av något slag läggs till i adressfältet. Det enda man behöver göra är att ladda om service.binero.se så funkar det sen.Comment
-
Precis! Jag anvädner t.ex. Roboform, som loggar in automatiskt, och det funkar inte med Binero efter RF sparat den unika adressen i sitt nyckelkort... Login.aspx funkar inte utan dom här parametrarna man får via service.binero.seComment
Oderland
Collapse
Comment