Oj, den lilla rackaren var både liten och billig. Fast med det priset måste man ju köpa två nuförtiden...
En liiiiten fisk
21 svar · 2 705 visningar · startad av jme
Kul med humor, även i vardagslivet!
Gulligt. :) Men lär inte kilopriset vara rätt så hög på firren ? Menar, om man tar en spänn för den lille ?
Gulligt. :) Men lär inte kilopriset vara rätt så hög på firren ? Menar, om man tar en spänn för den lille ?
*50 öre
Då vi inte har några femtio öringar längre så lär det bli en krona.
Kontanter hör 1900-talet till. Man betalar såklart femti öre med kreditkortet.
Kontanter hör 1900-talet till. Man betalar såklart femti öre med kreditkortet.
Kontanter eller inte kontanter. Det lär endå bli att man drar en krona från kortet.
Kontanter eller inte kontanter. Det lär endå bli att man drar en krona från kortet.
Kortbetalningar får inte avrundas uppåt.
Kortbetalningar får inte avrundas uppåt.
Något lär dom ju dra. Går ju inte att dra något som inte finns. Så då lär ju lill firren bli gratis. Och det tror jag väl endå inte att den är. Ingenting är gratis.
Så finns det inga femtio öringar längre, så spelar det mindre roll om det är betalning via kort eller i kontanter. Det blir det närmaste avrundningen uppåt. Och i det här fallet så blir en svensk riksdaler.
så spelar det mindre roll om det är betalning via kort eller i kontanter. Det blir det närmaste avrundningen uppåt. Och i det här fallet så blir en svensk riksdaler.
Du har fel. :)
Du har fel. :)
Mycket möjligt. Det är endå åt helsike förtidigt att diskutera det här känner jag. Behöver mer kaffe.
*mer kaffe åt folket *
Kan den inte adopteras till wF.
Sillen är väl försvunnen?
För att upprepa saken. :)
Kortköp avrundas inte, utan det dras på öret vad det kostar. Kostar en vara 12.34 så dras det beloppet från kontot.
Annars säger jag mera TE till folket :)
Kan den inte adopteras till wF.
Sillen är väl försvunnen?
Jag tror @nders har sålt den för 50 öre, utan avrundning...
Det sprids rykten om min existens och jag säger eder; akten eder för falska profeter.
Så finns det inga femtio öringar längre, så spelar det mindre roll om det är betalning via kort eller i kontanter.
Hur ska du ha det? Inga eller femtio? Och vem har sagt att det är en öring?