Telepati!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SvenssonPower
    Medlem
    • 2010-08-30
    • 5

Telepati!

Sitter hemma och är sjuk och i brist på annat - vad tror ni har på webforum om telepati och andra "lätt" övernaturliga företeelser? Tror datanörder på annat än ettor och nollor?

Själv är jag som de flest datanördar och har svårt att tro på annat än konkreta bevis och fakta. Även om jag inte ser ner på de med lite bredare perspektiv än mig
  • GunnarD
    Medlem
    • 2001-06-03
    • 4250

Räknas "Murphys lag" och "Demo Jävulen" in så ja, jag tror på det

"Datanördar" brukar oftast gilla sciencefiction där telepati och övernaturliga företeelser ofta är med, om det innebär att man tror på det vet jag inte men det finns en koppling mellan datanör och scifi.
    So long and thanks for the fish.

Tyvärr så har jag nu en person på min ignoreringslista. Personen ifråga höjer inte trivselfaktorn här, snarar tvärtom varför jag nu tackar för mig!

Comment

• MacWitty
      Medlem
      • 2004-08-02
      • 333

Inbiten materialist - tror på sådant som man kan mäta på ett eller annat sätt.
      Vilket innebär att jag räknar in folks känslor. Man kan ju t ex mäta folk upplevelse att välbefinnande vilket inte behöver stå i samklang med saker som inkomst etc.

Comment

• SvenssonPower
        Medlem
        • 2010-08-30
        • 5

Jo, under hela sin uppväxt har man dagligen blivit indoktrinerad i den materialistiska skolan så är svårt att tro på något annat. Men om man säger halvvetenskapliga teorier angående hypnos och sådant? Där är jag lite osäker. Låter ganska vettigt ändå att det finns ett alltid närvarande undermedvetande... Känns iaf som att jag har ett =)

Och vore inte så konstigt om någon lärde sig kontrollera det hos andra liksom

Comment

• Danne V
          Medlem
          • 2006-08-02
          • 7685

Originally posted by SvenssonPower
          Sitter hemma och är sjuk och i brist på annat - vad tror ni har på webforum om telepati och andra "lätt" övernaturliga företeelser? Tror datanörder på annat än ettor och nollor?

Själv är jag som de flest datanördar och har svårt att tro på annat än konkreta bevis och fakta. Även om jag inte ser ner på de med lite bredare perspektiv än mig
          Hur logiskt och intelligent är det att tro att människan känner till allt? Och fanns inte energi, hastighet, strömstyrka, värme/kyla och miljoner andra företeelser innan de kunde mätas? Omvänt: Vi mäter tid, som INTE existerar.

Det är oerhört intressant är att den accepterade vetenskapen börjar närma sig "flum och hokus pokus" på flera olika plan. Bl.a. börjar man undra om inte stringteorin förklarar varför en del kan se "spöken" och annat...
          Med vänlig hälsning från
          Danne
          ------
          Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
          Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
          Våga Vägra
          FaceBook

Comment

• Ripipip
            Medlem
            • 2008-10-02
            • 15

Stämmer som Danne V säger. Vetenskapen närmar sig alltmer områden som tidigare räknades som hokus pokus. Hypnos är ett av detta områden. Jag är övertygad om att i framtiden kommer hypnos vara lika allmänt vedertaget inom lika behandlingsområden som till exempel en psykolog är idag. Det är ju egentligen samma sak
            ForumNav.com - sök och svara på miljontals forumtrådar i EN tjänst!

Comment

• nitro2k01
              Forumvärd
              • 2003-08-26
              • 7630

Originally posted by Ripipip
              Stämmer som Danne V säger. Vetenskapen närmar sig alltmer områden som tidigare räknades som hokus pokus. Hypnos är ett av detta områden. Jag är övertygad om att i framtiden kommer hypnos vara lika allmänt vedertaget inom lika behandlingsområden som till exempel en psykolog är idag. Det är ju egentligen samma sak
              Nja, så behöver det inte vara. Bara för att vetenskapen undersöker ett fenomen så är inte utfallet givet. (Om utfallet var givet skulle det vara religion och inte vetenskap.) Både astrologi (Då talar vi typ 1600-tal) och rasbiologi ansågs som vetenskap under sina respektive glansdagar, men har sedan förpassats till skamvrån.
              Gameboy Genius - Foto: Gatukonst och elektronikporr
              Internklippning:
              1) Snaggning av fångar.
              2) Klippning frisörer emellan.

Comment

• SvenssonPower
                Medlem
                • 2010-08-30
                • 5

Det som började som en liten gnagande tanke när jag låg sjuk har nu blivit lite av ett intresse ^^ Jag ska inte gå rakt ut och säga att det är något som fungerar men har helt klart omvärderat mina åsikter lite. Hypnos är något jag ska lära mig hade jag tänkt mig Har läst en del litteratur inom området och kanske är jag lurad men nog fan ska det vara möjligt att lära sig använda hypnos till viss del i vardagen. Ni som läst "the game" vet vad jag snackar om...

Har läst material på www.hypnosforeningen.se och laddat hem boken på www.erotiskhypnos.se - finns det mer ställen man kan läsa på?

Comment

Working...