![]() |
|
|
|
#1 |
|
Medlem
Registrerad: 2007-05-30
Lösningar: 4 |
Formulär med bifogad fil
Hittade ett gammalt formulär script där man kan skicka med bifogad fil (vilket har efterfrågats). En bra grund för den som vill skicka med bifogade filer i e-mail.
Det består av 2 filer. En grafisk fil och en program fil. DOCK: * "in-fångandet" av variablerna kan behövas bättras, beroende på server inställningar. * Koden har funkat bra på FS-datas servrar, men har strulat på andra (och jag har därför inte test kört på ett tag). Detta beror inte på koden utan på inställningarna på servern. Grafisk fil email_g.php HTML-kod:
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"> <html> <head> <meta http-equiv="content-type" content="text/html;charset=iso-8859-1"> <meta name="generator" content="Adobe GoLive"> <title>E-mail</title> <style type="text/css" media="screen"><!-- body { font-size: 12px; font-family: Verdana, Arial, Serif, Geneva; font-style: normal } form { font-size: 12pt; font-family: Verdana, Arial, Serif, Geneva; background-color: transparent } input { border-right: none; border-top: none; border-left: none; border-bottom: 1px solid black; background-color: transparent } textarea { border-right: 1px solid black; border-top: 1px solid black; border-left: 1px solid black; border-bottom: 1px solid black; background-color: transparent } select { border-right: 1px solid black; border-top: 1px solid black; border-left: 1px solid black; border-bottom: 1px solid black; background-color: transparent } --></style> </head> <body bgcolor="#cecea5"> <FORM ACTION="email_c.php" METHOD=POST NAME=phpgen1 enctype="multipart/form-data"> <table border="0"> <tr> <td> <table border="0" cellspacing="2" cellpadding="2" bgcolor="#d8d79f"> <tr> <td width="70">Från</td> <td><b>:</b></td> <td><input type="text" name="from_email" size="30" /></td> </tr> <tr> <td width="70">Till</td> <td><b>:</b></td> <td><input type="text" name="to_email" size="30" /></td> </tr> <tr> <td width="70">Cc</td> <td><b>:</b></td> <td><input type="text" name="cc_email" size="30" /></td> </tr> <tr> <td width="70">Bcc</td> <td><b>:</b></td> <td><input type="text" name="bcc_email" size="30" /></td> </tr> <tr> <td width="70">Rubrik</td> <td><b>:</b></td> <td><input type="text" name="subject_email" size="50" /></td> </tr> <tr> <td width="70">Bifoga</td> <td></td> <td><input type="file" name="AttachmentFile" size="16" /></td> </tr> </table> </td> </tr> <tr> <td> <hr /> </td> </tr> <tr> <td><textarea name="mess" rows="6" cols="60"></textarea></td> </tr> <tr> <td align="right"><input type="submit" name="Submit" value="Skicka" /></td> </tr> </table> </form> </body> </html> email_c.php PHP-kod:
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Medlem
Registrerad: 2003-06-25
Lösningar: 71 |
Hmm, du använder variabeln $boundary1 innan den har tilldelats något värde.
Du använder aldrig variabeln $file_upload_path. Sen kan det vara en fördel att ändra infångandet av variablerna som du skrev. PHP-kod:
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Medlem
Tack The Hulk. Finner du fler fel, vilket inte alls är omöjligt, får du gärna påpeka dom med. Det var ett tag sedan jag kunde köra det helt funktionelt tyvärr :-(
Dock var det en på forumet som frågade efter ett script, så jag tänkte jag kunde lägga upp det här. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Medlem
Har provat scriptet och det funkar precis som det är, men helt klart kan det behövas lite puttsning för att vara "snygg kod". Antagligen har mitt hotell configurerat om servrarna sina.
(provade redan då jag lade upp coden, men först ca 12 timmar senare kom mailen fram !?!??!) |
|
|
|
![]() |
| Trådverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|