Danne VMedlem sedan aug. 20068 090 inlägg
Dryden skrev:
Såg inte Barca-matchen men det luktar underskattning?
Jovisst var det det. 70% bollinnehav som mest bestod av duttande mellan spelarna på mittplan. Givetvis beror det delvis på att Kazan (eller vad dom hette) tjöttat ihop hela laget som en försvarsmur, men Barca saknade totalt aggressivitet. "Det här vinner vi skitlätt - med bägge händerna på ryggen".
Å andra sidan: Den gruppen är tät nu. Tre lag på 4 poäng, ett (Inter) på 3. Spännande....
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inlägg...och United slår CSKA i Moskva med 1-0 efter sent mål av Valencia! Helt underbart att bärga alla poäng, trots diverse skadebekymmer! (y)
Såg dock ej matchen så någon matchbild ska jag inte uttala mig om men enligt rapporterna har unga Fabio gjort en strålande insats och United varit värda poängen. Att Valencia nu målat två matcher i rad bådar gott inför helgen.
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inläggHelt otroligt att Milans egentliga 3-2 döms bort, när Casillas i RM-målet krockar med sin egen försvarare. Obegripligt.
Vackra mål när Chelsea tog 4-0 hemma mot Atlético Madrid också.
För ser som ännu inte sett allt: http://www.footytube.com/
Danne VMedlem sedan aug. 20068 090 inläggIkväll blir det TV-kväll (igen).
18.30: Rubin Kazan - FC Barcelona
20.45: Lyon - Liverpool FC
Viasat Sport.
Har Messi & Co fått tillräckligt med glykol? Kommer Benitez otur att vända? Kommer Torres att lira? Kommer Källström att sätta en vänstermissil från 35 meter?
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inläggSom vanligt måste man ha Viasat Motor, Golf, Curling, Bandy, Schack och Knyppling för att få se Champions League. Plus bindning på ett år. Nej nej, det får bli efterhandsvisningarna på viasat.se och liverapporter på nätet i väntan på bättre tider.
Angående gårddagens match på Old Trafford så var ju bara det ännu ett bevis på att Uniteds backlinje har sett bättre dagar. Herregud vilka veka ingripandet. 2-1-målet var ju en fars. 3-3 ska man väl vara nöjd med gissar jag.
Fan vad jag gnäller på Viasat men jag tycker det är befogad varenda CL-vecka. ;)
:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inläggJag tror Liverpools öde beseglas idag tyvärr. Matchen mot Fulham var en enda lång pina och hur i helvete Benitez kunde byta ut Benayoun när han var den ende kreative framåt begriper jag inte. Att i skenet av det klippa Lyon borta - nja... :l
Dryden skrev:
Som vanligt måste man ha Viasat Motor, Golf, Curling, Bandy, Schack och Knyppling för att få se Champions League. Plus bindning på ett år. Nej nej, det får bli efterhandsvisningarna på viasat.se och liverapporter på nätet i väntan på bättre tider.
Hear, hear! :e
Dryden skrev:
Fan vad jag gnäller på Viasat men jag tycker det är befogad varenda CL-vecka. ;)
..och alla andra veckor också. Radioreklamen de kört ett tag för Hockeyallsvenskan är ju bara pinsam. "Mååål! Jaaaa! Tack för den" från de så kallade kommentatorerna i spoten får mig att rysa varje gång - partiska kommentatorer i ett seriespel? Jo, det lockar ju säkert tittare... :OO
Slut på OT för denna gång! :e
Danne VMedlem sedan aug. 20068 090 inläggNu börjar det blir allvar...
Kommer Z att vara spelklar trots lårskadan och kunna tvåla till Inter för att (äntligen) kanske vara på väg mot en efterlängtad CL-titel? Följ dramat Barcelona - Inter i Viasat Fotboll (och dito Sport HD).
Benitez huvudvärk med skadade spelare har väl utvecklats till migrän vid det här laget. Torres och Babel borta, bl.a. Carragher och Agger osäkra på spel. Kniven på strupen. Debreceni - Liverpool sänds i TV6.
Båda sändningarna startar 20.45.
legisMedlem sedan juli 20044 453 inläggZ ska spela sägs det men inte Messi. Är själv Arsenal-fan men det blir nog att kolla Barca om Z ska spela.
EsenMedlem sedan mars 20024 456 inlägg
legis skrev:
Z ska spela sägs det men inte Messi. Är själv Arsenal-fan men det blir nog att kolla Barca om Z ska spela.
Du kallar dig Arsenal fan, Men väljer att kolla på barca, när Arsenal spelar champions League match?
legisMedlem sedan juli 20044 453 inlägg
Esen skrev:
Du kallar dig Arsenal fan, Men väljer att kolla på barca, när Arsenal spelar champions League match?
Kallar mig? Det har jag varit i 25 år nu :)
Arsenal är givna i kvarten ändå.
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inläggArsenal är ju i praktiken klara för avancemang så då hade nog även jag gjort samma sak. Eller åtminstone zappat mellan kanalerna om jag haft tillgång till dem. Det finns nämligen en värld utanför ens eget lag, där det finns chans till upplevelser och analyser utifrån andras klubbar perspektiv, vilket också gör att man kan bilda sig en uppfattning om eventuellt kommande motstånd. Men det kanske är för stort att tänka så?
:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg
:stefan: skrev:
Sen undrar jag när Niklas Holmgren ska lära sig uttala Kuyt rätt. Varenda engelsk kommentator har koll på det - inte han. [k'aot] för fan, inte [k'öjt]!
Tja, jag svär fortfarande. Ännu en anledning att inte skaffa Viasat Sport - man slipper Niklas Holmgren - och Sladjan! :e
Men nu får Kim ta och bomba in ett par... ;)
:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inläggJaha.
Benitez satsar på att gräva sin egen grav när han låter en slutkörd Insua springa vidare och tar ut Aurelio när han sätter in Benayoun... Okej, in med en back till - då tar han ut Gerrard? Iofs nyss tillbaka från skada, men i alla fall.
Fast stor humor när Holmgren faktiskt råkade uttala Kuyt rätt efter en hörna i slutet av andra och jag gapskrattade åt att han kanske blivit tillrättasagd av nån irriterad holländsk kommentator bredvid, men sen var han tillbaka i gamla hjulspår igen...
Dagens känga går för övrigt till Ola Wenström som först säger att Liverpool är utslagna för att i nästa mening säga att matchen i Florens fortfarande pågår. Sopa!
Danne VMedlem sedan aug. 20068 090 inläggHejdå, Liverpool. :(
Chansen till ligaseger i UK är ju också i princip borta trots att 80% av säsongen är kvar. Elände.....
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inläggHur länge tror ni det tar innan Benitez får gå hem för gott?
Danne VMedlem sedan aug. 20068 090 inlägg
Dryden skrev:
Hur länge tror ni det tar innan Benitez får gå hem för gott?
Jag hoppas faktiskt att dom INTE sparkar honom, utan är så behärskade att dom istället visar förtroende för en kille som trots allt både tagit hem både CL och FA-cupen till klubben sen han kom dit.
Jag är personligen skitless på föreningar som kickar tränarna eftersom det lika ofta är en del spelare som inte vill/orkar ge sitt bästa och lira enligt anvisningar (inte sällan för att dom inte drar jämt med tränaren och på just detta sättet vill få honom avsatt) eller fel på klubbledningen.
Liverpool har haft en jäkla motvind i höst. Flera nyckelspelare har varit och är fortfarande skadade. Misstaget Benitez gjort (eller snarare INTE gjort) visar sig ju nu vara att han inte köpt in spelare för att ha tillräckligt "bred topp" på laget så att han kan kasta in bra ersättare när Torres & Co vrickat fötterna.
Därför hoppas jag innerligt att dom istället anställer en kompetent "sportchef" som (i samarbete med Rafa) skapar en bättre/bredare trupp inför nästa säsong.
Så låt Benitez stanna. Kontinuitet lönar sig. Se bara på ManU.
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inläggAtt inte värva är ju ett skäl kanske, och det blir ju mer påtagligt när man dessutom gjort sig av med flera starka namn.
:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg
Danne V skrev:
Liverpool har haft en jäkla motvind i höst. Flera nyckelspelare har varit och är fortfarande skadade. Misstaget Benitez gjort (eller snarare INTE gjort) visar sig ju nu vara att han inte köpt in spelare för att ha tillräckligt "bred topp" på laget så att han kan kasta in bra ersättare när Torres & Co vrickat fötterna.
Därför hoppas jag innerligt att dom istället anställer en kompetent "sportchef" som (i samarbete med Rafa) skapar en bättre/bredare trupp inför nästa säsong.
Jag håller med om kontinuiteten, att sparka en tränare blir sällan riktigt bra om man inte har nån redo i kulissen att ta över rodret. Skadorna har ställt till det ordentligt, men nog har han köpt spelare alltid. De snackade ju om igår att det gnälls i England på att han köpt in femtio spelare sen han kom. Femtio! Hur många av dom har tagit sig in i startelvan?
Sen tror jag han lider lite av Tommy Svensson-och-Lagrell-syndromet, att lita på sina gamla betrodda spelare och vara lite motsträvig mot att ta in nya. Alonso spelade väl nästan varenda match förra året, men när han såldes till Real (där sålde de alla guldchanser i världen) blev det ett enormt hål på mittfältet som Lucas inte lyckats fylla helt... Likaså Benayoun som bänkades ett tag av till synes ingen anledning alls, ryktet säger att det var för att han valde sina egna vägar i spelet på plan och inte alltid som Benitez ville.
Men sportchef håller jag med om! Nu har ju åtminstone Rafa veto i inköpsfrågor, något han inte hade tidigare, men det behövs någon som bara scoutar spelare och har koll på truppen.
legisMedlem sedan juli 20044 453 inläggHär kommer ett rejält slag under bältet men jag tror ni kan ta det.
All the Top 4 Teams now have their own TV Channel on Sky TV……..
Man United - MUTV
Chelsea - Chelsea TV
Arsenal - Arsenal TV
Liverpool - History Channel....
:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inläggHuj, vilken match av Arsenal (och Portos målvakt)... Nasris balja var ju rätt tjusig. :e
Dryden skrev:
Herrejesus, jag kollade just sammandraget av United-Wolfsburg på viasatsport.se. Hopplöst att försöka få en bild av respektives åsikter när de genom hela sammandraget pratar i mun på och avbryter varandra. Släpp era egon och gör bra TV istället, förbannade amatörer. Tillsvidare blir det mute. :bla
Gammal qoute, men jag stängde av eftersnacket idag, jag satt bara och tyckte synd om RitOla som tvingas sitta i samma studio med tre andra som hela tiden ska överträffa varandra i tyckanden och oneliners... Lasse Granqvist, var är du?