webForumDet fria alternativet

Samsung Galaxy (i7500)

Mobiltelefoner

18 svar · 2 400 visningar · startad av Choronzon

Medlem sedan aug. 20011 346 inlägg
Frågan#1

Edit,
Ignorera det som står här och läs längre ner i tråden i stället.

Riktigt sugen på denna telefon. Har funnits ett tag på marknaden, men av någon anledning inte i Sverige ännu. En värdig motståndare till iPhone. Det är tydligen ganska många som köpt via Tyskland och Italien. Någon här kanske?

Samsung Galaxy (i7500)
Prisjakt

Hoppas den släpps på svenska marknaden snart, och att man kommer att kunna köpa den utan abonnemang. (y)

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Varför inte likväl en HTC Hero? :)

Dryden skrev:

Varför inte likväl en HTC Hero? :)

Har känt och klämt lite på en sån, gillar inte böjen, men annars är den ju Ok också. Väntar på Galaxyn dock, tycker den verkar mer slimmad. :)

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Ja, böjen är lite irriterande faktiskt och att den känns lite plastig. Fasen, jag måste seriöst gå in och klämma på en Android-lur in action. Så jag vet vad det är jag inte äger. ;)

Har fått min Galaxy nu och måste säga att jag så här långt är mycket nöjd. Har inte rootat ännu, lär vänta tills jag lärt mig den lite mera, men det känns inte som det behövs i nuläget heller. Vill gärna göra det lite senare för att få tillgång till wifi-tethering, sshd, vpn mm. Inte lika många applikationer som till iphone så klart, men det växer stadigt. En klar utmanare. Hittills har jag inte stött på någon som varit missnöjd på androids forum heller faktiskt. Skärmen är den bästa jag sett på någon mobil (amoled). Rekommenderas :bire

Nu har jag haft denna ett tag och här kommer min slutliga verdict:

Köp EJ någon av Samsungs lurar med Android. Vill du veta varför så kan du läsa här
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=432087

eller här
http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=3245

vill gärna ändra (y) till (n) i ämnet men vet inte hur..

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

snacka om helomvändning :) men varför kommer inte Samsung stödja Android då?! konstigt, har de kommit i luven med Google!? :)

Danny skrev:

snacka om helomvändning :) men varför kommer inte Samsung stödja Android då?! konstigt, har de kommit i luven med Google!? :)

Det handlar nog snarare om taskig affärsplanering. Deras uppdateringspolicy rimmar inte med Android. Dom räknar med att sälja fler nya mobiler med Android 2.0, och dom tror att dom som haft Galaxy automatiskt kommer att köpa en av de Samsunglurarna som stödjer en senare version eller nåt... Vad dom inte räknar med är det stora community som helt dissar sånt tänkande.

Telefonen är Ok, men har flera brister som alltså inte kommer att fungera, någonsin. Här betalar man alltså 5k för något som uppenbarligen inte stödjer saker som det till och med står på kartongen att den ska göra. Bluetooth tex. fungerar inte, men det är bara en av sakerna.

Dom biter sig själva i svansen, vilket nog lär visa sig..

Medlem sedan juni 20031 837 inlägg

En liten fråga, om det nu står på kartongen att den ska stödja t.ex. Bluetooth men ändå inte gör det. Kan man då inte kräva pengarna tillbaka oavsett hur länge man har haft telefonen? Känns ju som falsk marknadsföring, ett problem är väl att det inte är själva affären som lurat kunden utan tillverkaren.

The_Hulk skrev:

En liten fråga, om det nu står på kartongen att den ska stödja t.ex. Bluetooth men ändå inte gör det. Kan man då inte kräva pengarna tillbaka oavsett hur länge man har haft telefonen? Känns ju som falsk marknadsföring, ett problem är väl att det inte är själva affären som lurat kunden utan tillverkaren.

Det finns dom som försökt kontakta Samsung ang. detta utan att lyckas. Antar att det krävs rättslig prövning eller nåt. Ingen har vad jag vet fått någon ersättning. Snarare bestraffning i form av uteblivna uppdateringar. :bla

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Tack för den här tråden, antar jag. Fortfarande ingen förändring på 2.0 gällande Galaxy'n?

/red. Gäller detta för "Spica"-modellen också? Vad är skillnaden?

OveRRidE skrev:

Tack för den här tråden, antar jag. Fortfarande ingen förändring på 2.0 gällande Galaxy'n?

/red. Gäller detta för "Spica"-modellen också? Vad är skillnaden?

Spica är väl en lightversion av Galaxy så vitt jag förstår. Nej, ingen 2.0 till Galaxy. Spica lär stödja 2.0, inte säker dock. Hur som helst, ska du köpa Samsung med Android, ta inte för givet att få uppdateringar eller en helt fungerande telefon. Jag skulle välja något annat märke.

Då är ju frågan vad det blir. HTC Hero?

Den får ju hyggliga betyg iallafall. Förutom kameran, vilket ju suger ganska rejält. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=453781

OveRRidE skrev:

Då är ju frågan vad det blir. HTC Hero?

Den får ju hyggliga betyg iallafall. Förutom kameran, vilket ju suger ganska rejält. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=453781

Jag valde Galaxyn framför Hero pga. det lägre SAR-värdet. Men jag hade nog hellre tagit lite mer strålning än utan uppdateringar.

Nexus verkar intressant tycker jag.

Fast, får man tro andra trådar och uppgraderingsmöjligheterna, skulle jag ju inte ta Galaxyn om jag fick betalt för det. Man får nog kolla upp Nexus.

OveRRidE skrev:

Fast, får man tro andra trådar och uppgraderingsmöjligheterna, skulle jag ju inte ta Galaxyn om jag fick betalt för det. Man får nog kolla upp Nexus.

Men om du skulle tro den här tråden skulle du välja Galaxyn va? hehe..
Skämt o sido. Jag har en Galaxy till salu om du ändrar dig.

Det lutar ju helt klart åt HTC Hero eller Nexus. Problemet är att Nexus inte finns hos Telia..

Rättelse. Problemet är även att Nexus inte finns ALLS i Sverige. Än.

OveRRidE skrev:

Problemet är även att Nexus inte finns ALLS i Sverige. Än.

attans.. undrar när den dyker upp..

Det ryktas om i vår. Jag är osäker på om jag kan vänta tills i vår på den dock. Och sen ytterligare vänta ett halvår på att den ska bli tillgänglig som prissubventionerad hos Telia.. :/

264 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.767b4345
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
136 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)