Har kört enligt den anvisning som finns på worpress.org (Extended) för att uppgradera till WP 2.7
Men den vill inte som jag vill, nu har jag googlat efter vad som felar men inte fått ordning på det iaf. Det enda jag hittar är att jag inte skulle ha laddat upp alla filer.
Felet som dyker upp vid inloggning är:
Fatal error: Call to undefined function wp_user_settings() in /home/web28866/domains/gyori.se/public_html/wp-admin/admin-header.php on line 14
Har även lagt frågan till webhotellets support men hoppas att någon här har en lösning.
Jag har nästan slutat uppdatera WP då det jämt har strulat för mig och då har jag inte en massa plugin o script. Men likt väl är det nåt som strular. Sist dubblerades alla inlägg och alla inlägg kom även med i en viss kategori.
Nä, jag uppdaterar då det bara är att klicka på en länk och allt sköter sig automatiskt som vissa andra braiga saker på nätet.
Tycker det låter som ett sådant fel som uppstår när någon av filerna i WordPress är korrupta. Det är nog bland de vanligaste problemen som uppstår när folk uppdaterar. Det bästa är alltid att radera alla filer innan man lägger upp de nya, då med undantag för mappen wp-content. (Missa inte att uppdatera wp-config för de nya säkerhetsnycklarna.)
Jag har nästan slutat uppdatera WP då det jämt har strulat för mig och då har jag inte en massa plugin o script. Men likt väl är det nåt som strular. Sist dubblerades alla inlägg och alla inlägg kom även med i en viss kategori.
Jahopps och det hjälper mig framåt med problemet hur :q ;)
Jerpa skrev:
Nä, jag uppdaterar då det bara är att klicka på en länk och allt sköter sig automatiskt som vissa andra braiga saker på nätet.
Jo den fungerade förra uppgraderingen jag gjorde (WP Automatic upgrade plugin). Den ska visst vara inbyggd i 2.7 och är en av anledningarna vill jag uppgradera.
Tycker det låter som ett sådant fel som uppstår när någon av filerna i WordPress är korrupta. Det är nog bland de vanligaste problemen som uppstår när folk uppdaterar. Det bästa är alltid att radera alla filer innan man lägger upp de nya, då med undantag för mappen wp-content. (Missa inte att uppdatera wp-config för de nya säkerhetsnycklarna.)
.
Det har jag provat med samma resultat.
Ska prova radera allt och köra på en ren installation sedan lyfta tillbaka plugins.
Måste ha snurrat in mig i filträsket igår. Tog admin-header.php och laddade upp på nytt. Nu finns den där.
Men utloggning/inloggning löser inte problemet.
Klicka på "Please update now" eller vad nu motsvarigheten blir på svenska. Där kan du välja "Hide this update" så försvinner meddelandet. Jag uppdaterade till 2.7 igår (utan problem) och har ett meddelande om att uppdatera till 2.7-sv_SE.
Klicka på "Please update now" eller vad nu motsvarigheten blir på svenska. Där kan du välja "Hide this update" så försvinner meddelandet. Jag uppdaterade till 2.7 igår (utan problem) och har ett meddelande om att uppdatera till 2.7-sv_SE.
Den hade jag missat. Tack.
372 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25