Surfaren skrev:
Framkommer inte rätt svar inom 24 timmar anses bilden för svår och den som hinner först får ladda upp en ny...
Istället för att avbryta, så kan du väl komma med en ledtråd ifall ingen klarar det inom 24 timmar?
422 svar · 20 005 visningar · startad av Surfaren
Tänkte köra igång en tävling som jag inte kan hitta någon annanstans på forumet. Den går ut på att man postar en bild från någonstans i världen och så får övriga gissa var det är (land/stad/geografisk plats). Bilderna plockar man i satellitläget i Google Maps. Bilden laddar man upp som bilaga till sitt inlägg. Den som gissar rätt vinner äran och får ladda upp nästa bild. Framkommer inte rätt svar inom 24 timmar anses bilden för svår och den som hinner först får ladda upp en ny...
Klart och tydligt?
Jag börjar!
Surfaren skrev:
Framkommer inte rätt svar inom 24 timmar anses bilden för svår och den som hinner först får ladda upp en ny...
Istället för att avbryta, så kan du väl komma med en ledtråd ifall ingen klarar det inom 24 timmar?
Mallorca!
Ja, det glömde jag ju säga. Givetvis får man komma med ledtrådar om folk gissar en massa fel också...
Men det gjorde ju inte du. Mallorca är korrekt. Din tur. :)
Här kommer nästa bild, Lite inspirerad av Surfaren och kör en hel ön?
Kanske lite för lätt, Men kör den iallafall...
Ledtråd: Ifall man befinner sig på badstranden så får man se upp...
St Maarten
Fan, innan Esens ledtråd så var jag inne på just det där med tanke på flygplatsens läge. Airliners.net gav mig "rätt" men då låg ju svaret redan här. Fuck it. :e
Flyttas från Övriga frågor
Öar verkar vara temat idag...
Visingsö. Lätt! ;)
Dåså. Mitt första bidrag. Inga ledtrådar än.
Happ. Ledtråd nummer ett: Havsfri riviera.
Det blev svårt direkt, Dryden. :) Själv har jag lite ont om tid att kolla hela planeten på Google Maps... :(
Ledtråd 2: Svensk hotellanhalt 2008.
Lugano
Yesbox. Lätt va? :P
Zaiman. Next!