webForumDet fria alternativet

Officiella iPhone-tråden!

Mobiltelefoner

827 svar · 108 273 visningar · startad av Bire · sida 6 av 42

Frågan, av Bire

Finns redan ett par iPhone-trådar, men ingen för oss som redan köpt & vill lära oss mer samt få tips & tricks! Jag fick min svarta 16GB i går & är grymt imponerad iaf, behöver nu lite tips på applikationer som gör mitt liv än mer fluffigt! Ex en torrent-klient vore mysigt + ett vettigt sätt att publicera på blogger.com förutom E-post, samt ett enkelt ftp-program.

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Jag ska ge mig på ett försök att installera 2.0 senare idag. (tåget känns inte rätt att göra en sådan sak).

Men hur som helst kommer jag köpa iPhone 3G. Jag har surfat något otroligt mycket de senaste dagarna via GPRS på telefonen och det är för segt. Ska iofs bli spännande och se om jag spränger 1 GB-vallen.

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg
Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

I dag ska jag lämna in min iPhone :(
Displayproblemet kommer & går så det är fel på min lur...
Skit oxå!

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Dåså. Problemet "löst" för de som vill ha iPhonen som modem. :)
http://www.idg.se/2.1085/1.172972

Medlem sedan dec. 20014 239 inlägg

OT

Dryden skrev:

Grattis till 10 000

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Dryden skrev:

Liknande har funnits länge (till jailbrekade iPhone 2G), men det är i mina ögon en riktig nödlösning.

Medlem sedan sep. 2002928 inlägg

Dryden skrev:

Tyvärr så har ju programmet plockats ner, lagts upp igen. Och nu verkar det vara bortplockat från appstore igen?

muskot skrev:

Liknande har funnits länge (till jailbrekade iPhone 2G), men det är i mina ögon en riktig nödlösning.

Suger det? Bortplockat? Här hänger man med i svängarna. :r

Ja, det suger eftersom det fungerar så att du kör en proxy-server på iPhone, skapar ett ad-hoc-nätverk mellan iPhone och dator och sedan måste ställa in proxyinställningar i varje program där du vill ha internetaccess.

Inte direkt lika smidigt som att koppla upp sig via en telefon som kan agera modem "på riktigt".

Ah, hade inte en susning faktiskt. Tack för redogörelsen. (y)

Egna låtar som ring/alarm/meddelandesignaler då? Är jag bara dum som inte får det att fungera? Har "Ringsignaler" aktivt och synkat i iTunes men när jag försöker lägga till musik så landar de inte i biblioteket. Efter att ha både idg:at och googlat på det verkar det som att jag måste konvertera mina mp3:or. Någon som har tips om tillvägagångssätt?

Dryden skrev:

... Här hänger man med i svängarna. :r ...

Inte lätt att hänga med, menar programmet har gått online/offline på appstore 4 ggr dom senaste 2 dagarna. :p

Dryden skrev:

Egna låtar som ring/alarm/meddelandesignaler då? Är jag bara dum som inte får det att fungera? Har "Ringsignaler" aktivt och synkat i iTunes men när jag försöker lägga till musik så landar de inte i biblioteket. Efter att ha både idg:at och googlat på det verkar det som att jag måste konvertera mina mp3:or. Någon som har tips om tillvägagångssätt?

Sms och alarmsignaler går bara att ha dom förinstallerade. Om du har en mac så ska du kunna använda GarageBand och ska tydeligen fungera med itunes genom att följa denna guide
http://www.99.se/1525630-post145.html

Själv tycker jag det är enklast att kolla på URL borttagen först ifall låten redan finns konverterad och i rätt format. Ifall den finns där och är högst 29 sekunder så fungerar den direkt att lägga in på iphonen via itunes. Finns en iPhonelänk på varje fil på sidan.

Dryden skrev:

Vissa saker har man av okänd anledning lyckas krångla till. Detta är ytterligare en sådan sak.

Använde iToner för att fixa ringsignal till min telefon.

tillmar skrev:

Själv tycker jag det är enklast att kolla på URL borttagen först ifall låten redan finns konverterad och i rätt format. Ifall den finns där och är högst 29 sekunder så fungerar den direkt att lägga in på iphonen via itunes. Finns en iPhonelänk på varje fil på sidan.
:)

Klockrent! :f
Redigerat med anledning av webForums regler §3.
Synpunkter angående detta beslut, ta kontakt med dahlgren alternativt forumledare@webforum.nu.

dahlgren
Moderator, webForum

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

tillmar skrev:

Själv tycker jag det är enklast att kolla på URL borttagen först ifall låten redan finns konverterad och i rätt format. Ifall den finns där och är högst 29 sekunder så fungerar den direkt att lägga in på iphonen via itunes. Finns en iPhonelänk på varje fil på sidan. :)

40 sekunder är det väl?

Annars så klarar Quicktime av att konvertera och klippa, och sen iRing för att göra till ringsignal.

Synpunkter angående detta beslut, ta kontakt med dahlgren alternativt forumledare@webforum.nu.

dahlgren
Moderator, webForum

Okkido skrev:

40 sekunder är det väl?

Står 29 sekunder på 99.se's guide och stog likadant förut i FAQ:n på audiko.net, men testade nu med en 40 sek lång ringsignal och det fungerade utmärkt så tack för rättelsen :)

Edit: Nu finns uppdatering 2.0.1 tillgänglig via iTunes.
Telefonen är märkbart snabbare och man slipper att telefonboken fryser några sekunder. Och även tangentbordet när man skriver sms är mycket rappare :)

tillmar skrev:

Själv tycker jag det är enklast att kolla på URL borttagen först ifall låten redan finns konverterad och i rätt format. Ifall den finns där och är högst 29 sekunder så fungerar den direkt att lägga in på iphonen via itunes. Finns en iPhonelänk på varje fil på sidan. :)

Moderator: Bort med länken, det där är upphovsrättsskyddat material som sprids utan kontroll.

dahlgren
Moderator, webForum

Bire skrev:

Moderator: Bort med länken, det där är upphovsrättsskyddat material som sprids utan kontroll.

Oj den regeln kom inte på tanken alls. :r
Har redigerat bort länken själv från ursprungsinlägget , dock får en moderator plocka bort länken från dom som citerat.

Då återgår vi till att diskutera kreativt med iPhone som ämne ;)

Nån som fått ner nya uppdateringen till 2.0.1?

Med min äckliga pc på jobbet funkar det iaf inte (otippat?) så man får vackert vänta tills man kommer hem till trivselmacen...

Medlem sedan apr. 20022 743 inlägg

Jo jag har uppdaterat till 2.0.1 och den stor skillnaden jag märkt är adressboken som reagerar direkt efter att man öppnat den nu :)

274 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
131 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
140 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
131 ms — ändringar (db)