webForumDet fria alternativet

Elitserien 2007/08

Sport

385 svar · 17 256 visningar · startad av filippo · sida 19 av 20

Frågan, av filippo

För bara någon vecka sedan avslutade C+ NHL sändningarna. När sommaren idag tog en vändning med snö i Jämtland/Härjedalen så kan man inte göra mer än att längta lite extra. Guldet ska ju hem till Karlstad igen! med denna offensiva back så känns det jäkligt tryckt i FBKs backlinje! :P :birp ;)

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Winterlord skrev:

"Ombyggnaden av Frölundaborg igång Planarbetet av nya ishallen i västra Göteborg inlett"

Vi får hoppas att man investerar i ett nytt matchur. :p

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Jag funderar fortfarande på hur de löser omklädningsrum till Göteborgsvarvet i år med rekordmånga anmälda (45000!), där just Frölundaborg brukar användas flitigt (och även grannen Friidrottens hus). Nåväl, huvudsaken är att den gamla svettluktande äckelhallen försvinner. ;)

Web-Tor skrev:

Vi får hoppas att man investerar i ett nytt matchur. :p

Tyvärr inte, de brände alla pengar på en fin jumbotron utan just ett fungerande matchur. :p ;)

Medlem sedan juni 20006 031 inlägg

Vad tror ni om kvällens match?
Jag hoppas och tror att LHC rycker upp sig nu när det verkligen gäller och har hemmaplan och vinner matchen.
Skulle ju inte sitta fel med en sista helt avgörande match sen. :)

Medlem sedan aug. 20068 090 inlägg

Pedda skrev:

Vad tror ni om kvällens match?
Jag hoppas och tror att LHC rycker upp sig nu när det verkligen gäller och har hemmaplan och vinner matchen.
Skulle ju inte sitta fel med en sista helt avgörande match sen. :)

Jag bryr mig egentligen inte om vilket lag som vinner. Men jag håller normalt på underdogs, så HV:s vändning senast var kul. Givetvis vill man se spännande och bra spelad hockey också, kryddad med lite skandaler, domartabbar och annat. Gränsen går dock vid matchur som inte funkar.

Gillar dock inte bäst-av-7. Efter en alldeles för omfattande grundserie plus spel i olika landslag för många spelare, så kramar man musten ur spelarna med alltför många matcher i slutspelet. "Produkten" blir helt enkelt sämre, och många toppspelare skadas eller blir för slitna - både mentalt och fysiskt. Dessutom är det knappast rätt sätt att förbereda landslagsspelarna för VM.

Jag tycker dom borde gå tillbaka till bäst-av-5, eller kanske t.o.m. bäst-av-3 som det var på 70-talet. (Om dom dessutom utökade med fler lag i Elitserien, gick ner till bara ett möte hemma-borta i stället för dubbla möten, körde matcher på två fastställda dagar i veckan, tillät färre utländska spelare, stängde transferfönstret i januari-februari, satte in en domare till, så blir nog svensk hockey bra i framtiden också.)

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Fan, jag missar ju matchen eftersom jag sitter på Råsunda, men sms-målservicen är beställd och klar. Kom igen nu, HV! (y)

Fira min födelsedag genom att ta guld i kväll... :birp

Pinsamt. Publiken skanderar "domarskandal" men skämmer ut sig själva när de slänger in mynt och annat. Jävla idioter.

Medlem sedan jan. 20061 807 inlägg

Dryden skrev:

Pinsamt. Publiken skanderar "domarskandal" men skämmer ut sig själva när de slänger in mynt och annat. Jävla idioter.

Visst är det puckat §jr att slänga in grejer på isen men vad hände egentligen vid de bortdömda målen? Har inte haft möjlighet att se matchen :(

M@gnus skrev:

Visst är det puckat §jr att slänga in grejer på isen men vad hände egentligen vid de bortdömda målen? Har inte haft möjlighet att se matchen :(

Det snackars om att det var avblåsts när pucken faktiskt ramlade över linjen. Men jag vet inte om så var fallet.

Ok, AB har en rätt bra bild på eländet här http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/elitserien/article2289975.ab

Kul bildflash från publiken - en LHC-anhängare sög på tummen. Vi snackar en vuxen person på ståplats. Kanske därför de inte har mer vett än att slänga in saker på isen. :p ;)

Dryden skrev:

en LHC-anhängare sög på tummen.

:e

Medlem sedan sep. 20016 059 inlägg

Dryden skrev:

en LHC-anhängare sög på tummen.

Hans vän bredvid gjorde precis samma sak! :e

Spännande match för övrigt!

Nu ska det avgöras och jag tror att HV får dit sista pucken i den här matchen och det blir ett nytt 1995 med suddenavgörande på bortaplan. Så kan det gå. ;)

Dryden skrev:

Nu ska det avgöras och jag tror att HV får dit sista pucken i den här matchen och det blir ett nytt 1995 med suddenavgörande på bortaplan. Så kan det gå. ;)

. :OO

Grattis HV!

Medlem sedan juni 20006 031 inlägg

Tycker att HV på det hela taget var värdiga vinnare.

Grattis alla HV supporters. :bire

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

patetisk vinnare.

:stefan: skrev:

Fira min födelsedag genom att ta guld i kväll... :birp

Jaaaaa! :birp :birp :birp

Stormade ut från Råsunda och in på East, såg sista hälften av andra och hela tredje, sen kastade jag mig på cykeln för att hinna hem - när jag slog på tvn såg jag guldhjälmarna...

Det enda jag önskar nu är att jag vore i Jönköping just nu, jag vet vilken karneval det var på stan 2004 och det var en söndag... Skål tamejfan!

kolon, varför åkte du hem? Det var väl bara att dra på sig matchtröjan och göra storstan?

Nota bene: jag cyklade hem, dvs tog inte tunnelbanan. SL-kortet är överhoppat för att spara 690 spänn - redan i början av månaden var jag vääääldigt mycket i slutet av pengarna... ;)

Medlem sedan jan. 20007 697 inlägg

Nyss hemkommen efter en helkväll med hockey och guldfest i centrum. Halva västra delen av centrum är avspärrad och jag är för trött för att orka jobba imorgon. God natt! :D

272 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
139 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)