webForumDet fria alternativet

Elitserien 2007/08

Sport

385 svar · 17 256 visningar · startad av filippo · sida 8 av 20

Frågan, av filippo

För bara någon vecka sedan avslutade C+ NHL sändningarna. När sommaren idag tog en vändning med snö i Jämtland/Härjedalen så kan man inte göra mer än att längta lite extra. Guldet ska ju hem till Karlstad igen! med denna offensiva back så känns det jäkligt tryckt i FBKs backlinje! :P :birp ;)

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan dec. 19998 577 inlägg

Vänta lite nu, jag ser att dom nu justerat Svartvadets kampvilja, nästa match kommer han igång igen... :P

Medlem sedan feb. 20041 311 inlägg

Vide skrev:

Vänta lite nu, jag ser att dom nu justerat Svartvadets kampvilja, nästa match kommer han igång igen... :P

Hahaha!! Klockrent!

Hoppas bara inte att du får rätt... ;)

Medlem sedan dec. 2006608 inlägg

Vide skrev:

Hoppas verkligen att du får rätt... :)
Men det krävs nog att det dras åt ett par skruvar till tills imorgon.

Medlem sedan apr. 20051 016 inlägg

Börjar med att konstatera att jag varit totalt grundlurad hela helgen. Såg DIF-LHC i tisdags på kanal 9 och den sändningen avslutades med att (någon?) utav kommentatorerna sade att "på lördag sänder vi ifrån Frölundaborg och följer matchen mellan VF-FBK." Med andra ord så har det hela dagen laddats inför matchen med både grillpremiär och en massa dryck. Soffbordet är laddat med diverse tilltugg, ölen är öppnad, slutspelskägget på plats och prillan under läppen. Och vad visas på tv? Timrå-Modo!!! WTF! x(
Får väl iofs skylla mig själv som inte granskat tv-bilagan något närmre men varför skulle jag samtidigt göra det när jag hört kanalens folk redovisa lördagens program?

Well, nu är det som det är och faktum är att period 1 i ovan nämnda match har varit riktigt underhållande. Det smäller som fan och det är målchanser i princip vid varje anfall. Har inte följt referaten ifrån denna matchserie något nämnvärt tidigare så jag har ingen större koll på hur de två tidigare mötena har varit men snacka om att Timrå äger matchen (just nu iaf). "De svenska mästarna" har inte lyckats med ett dyft och varenda anfall går ut på att droppa ner pucken i hörnet. Problemet är ju bara att ingen modospelare följer efter. :OO Den finska kedjan i Timrå (säga vad man vill om faktumet med 5 finländska spelare i samma kedja) imponerar grymt. Frågan är om jag någon gång i år sett ett så bra powerplay som i mitten av första då ovan nämnda kedja spelade hela (ca) 1.40.

Hoppas spelet håller i sig resten av matchen. :)

Och så drar Wernblom en crosschecking i ansiktet på en timråspelare (gissar D. Andersson) i ren frustration över en utebliven utvisning. Riktigt jävla fult! Game misconduct. Snacka om att hjälpa sitt lag när man ligger under med 0-3. :OO

Glömde skriva med påföljden. /R

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Du får glädja dig med att Frölunda leder med 3-0. ;)

Efter 2:a periodens slut så känns Modo som ett slaget lag. Ingen vilja, inget mod. Eller ja, det försvann tillsammans med Wernblom (väldigt välförjänt). Modo fick förvisso in en reducering på ett skott som J.Backlund kanske borde ha tagit, men det hjälpte ju föga då Timrå ökade på ledningen kort därefter. Helt seriöst så spelar Modo som om det vore vilken dussinmatch som helst och verkar inte speciellt intresserade utav fortsatt slutspel. :l
5-1 just nu.

Desto mer glädjande är att resultatet i Frölundaborg just nu är 3-0 ( :e ) efter mål av N. Andersson (i första) och M.Plüss samt J. Johnson i andra perioden. :)

Web-Tor skrev:

Du får glädja dig med att Frölunda leder med 3-0. ;)

Försvann ifrån inlägget några minuter.
Jepp. Glädjen är enorm här i Calledonien. :D Följer VF-FBK via webben. :)

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

7-1! (y) Way to go och nu är det dags att ge Skellefte respass i Kinnarps!

Är oerhört nöjd och glad över VF's strålande seger idag. Att vissa i publiken sen betedde sig urdåligt kan man ju bara beklaga. Bloggade lite om matchen här.

Var dessutom (som säkerligen har framgått vid det här laget. ;) ) riktigt kul att se ett fruktansvärt spelglatt Timrå pulverisera ett dystert Modo ikväll. Inte för att någon del utav mig hejjar på Timrå men det är alltid kul att se en bra och händelserik match. :)

Dessutom väldigt kul at Mr Djurgården, Jimmy Ölvestad, klev fram och visade Linköpingslejonen vart skåpet ska stå, i ett minst sagt pressat läge.

Vart är alla övriga, i vanliga fall flitiga, elitserietråddiskutanter denna kväll? Ja, just det. Det var väl något program i svt1 också ja. ;) :P

Tyvärr, eller kanske tack o lov, kunde jag inte se hela matchen med mitt Modo idag, då jag här i norge bara har tillgång till canal+. Men efter de små snuttar jag sett så är det väl bara att gratulera Timrå till en välförtjänt semifinalplats.
Men jag hoppas att grabbarna biter ihop och griper det sista halmstrået...

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Idag får Frölunda det svårt:

Det var kaos
...
Matchvärmningen blev drygt en halvtimme försenad.
...
Frågan är hur mycket det påverkar laget i kvällens match.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/elitserien/article2073451.ab
Nu finns det i alla fall någon att skylla på om man förlorar. :e

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

En match kvar för Skellefteå i år... ;)

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Ja, det ser bra ut för HV! :)

Även idag är förhoppningen att modokillarna tar sig i kragen och bättrar på sitt spel ytterligare. Det gick ju bra igår, men kan definitivt bli ännu bättre ikväll, och förhoppningsvis sjukt bra på torsdag, om vi kommer så långt.

Medlem sedan mars 20051 070 inlägg

andyoumaydie skrev:

Även idag är förhoppningen att modokillarna tar sig i kragen och bättrar på sitt spel ytterligare. Det gick ju bra igår, men kan definitivt bli ännu bättre ikväll, och förhoppningsvis sjukt bra på torsdag, om vi kommer så långt.

Nopp, tar tvärstopp ikväll :moose
Var lite för mycket underskattning sist, blir lätt så när man går på halvfart.
Så du får nog ta en runda till Tigertiger och tröstsupa :bire

Vatos Locos skrev:

Nopp, tar tvärstopp ikväll :moose
Var lite för mycket underskattning sist, blir lätt så när man går på halvfart.
Så du får nog ta en runda till Tigertiger och tröstsupa :bire

Ska det tröstsupas så blir det garanterat inte på oslo värsta (sämsta) uteställe... :bla

Däremot så kan nog segerölen drickas på nån av de lite mindre men trevligare rockpubarna. :birp

Nu ser det ju inte jätteljust ut...
Men fyra mål i tredje gör vi väl lätt. :)

Medlem sedan mars 20051 070 inlägg

andyoumaydie skrev:

Nu ser det ju inte jätteljust ut...
Men fyra mål i tredje gör vi väl lätt. :)

Nja, tror att du redan nu kan börja bege dig ut på en tröstsupe resa §e

Medlem sedan feb. 20041 311 inlägg

Timrå IK är de bästa... :e

272 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
134 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
136 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
130 ms — ändringar (db)