Lite spontant sådär bara, gamla laptoptrotjänaren håller på att kajka ihop helt och hållet nu (man kan steka ägg på den, varm som en stekpanna) så då blickar man mot nya släpbara saker.
Fujitsu Siemens Amilo La1703 låg nära till hands vad gäller specifikationer och pris. WLAN är ju ett måste och 2Gb minne är ju inte fel. 160Gb hårddisk känns ju helt okej, 1280x800 på 15,4"-skärmen fungerar ju men vad gäller processorn har jag inte särskilt bra koll. 2,0GHz Single Core AMD Sempron Mobile 3600+. Något att hänga i den berömda julgranen? Fler saker att tänka på?
Det blir nog troligt inte ett köp just nu, men för sex papp hos Netonnet eller Expoert - är det något att ha?
Single Core känns ju rätt mossigt i dagsläget, IMHO. Sen kan jag inte påstå att jag har något direkt förtroende för FS när det gäller att bygga laptops som håller.
Köp HP, Dryden. Ingen jävla Acer eller Fujitsu-crap! Du ligger precis på gränsen för vad du får en bra dator med din budget. Du behöver 2GB ram och C2C och då får du gå upp nån tusenlapp till för en grym HP. Jag hade helt klart sparat lite till. :)
Jag skulle akta mig för Fujitsu, eftersom jag på jobbet ser alla som kommer in pga service och liknande. Skulle något ändå bli fel, och du inte känner för att vänta ett par månader på din dator, ja då skulle jag även hålla mig så långt ifrån Acer som möjligt.
Är det en Windowsburk du vill ha, så skulle jag själv satsa på HP. Helst skulle jag nog välja att installera Windows på en Mac. ;)
Jag skulle akta mig för Fujitsu, eftersom jag på jobbet ser alla som kommer in pga service och liknande. Skulle något ändå bli fel, och du inte känner för att vänta ett par månader på din dator, ja då skulle jag även hålla mig så långt ifrån Acer som möjligt.
Är det en Windowsburk du vill ha, så skulle jag själv satsa på HP. Helst skulle jag nog välja att installera Windows på en Mac. ;)
Acer kan ja då inte säga mycket ont om
Reservdelar ligger hyffsat i pris o servicen vet ja inte vad du pratar om
Jobbade själv på en Certifierad Acer Service partner
De vi inte hadde på lager fick vi hem efter max 3 dagar sen tog de inte lång tid o skruva ... Faktiskt snabbare än HP ... Hp e ju desutom experter på o skicka ut inkopetenta tekniker från andra företag som vägrar lyssna på kunder utan fortsätter o skruva o felsöka i 2dagar fast man konstaterat felet åt dom
Acer kan ja då inte säga mycket ont om
...
Jobbade själv på en Certifierad Acer Service partner
No shit...? §e
Jag föredrar att fråga de som äger en FS eller Acer vad de tycker om strulet, det är trots allt de som till syvende og sidst drabbas av problemen. Annars har jag väl ingenting emot Acer, för Lamborghini- och Ferrarimodellerna är grymmarns snygga. :)
Jag föredrar att fråga de som äger en FS eller Acer vad de tycker om strulet, det är trots allt de som till syvende og sidst drabbas av problemen. Annars har jag väl ingenting emot Acer, för Lamborghini- och Ferrarimodellerna är grymmarns snygga. :)
Du menar de modellerna som brakar ihop hela tiden? Vi har haft inne säkert tio ferrarimodeller under det halvåret jag jobbat på en datorfirma. Alla med samma problem; nätkontakten lossnar från lödningen. Men visst, du kan ju fråga de som har en, de tycker säkert Acer är super! :OO
Fujitsu och Acer har vi börjat snegla bort från, efter er inrådan men vi bläddrar vidare titt som tätt. Nu snubblade vi över en Dell Inspiron 1525. Det jag funderar mest på i det fallet är om "Intel® Pentium-processor med dubbla kärnor T2330 (1,60 GHz, 1 MB L2-cache, 533 MHz FSB)" är lika med Intel DualCore? Jäkla djungel.
Ja, eftersom det är en Intel-processor med dubbla kärnor kan man ju säga att det är "Intel Dual-Core". Men så finns det ingen processormodell som heter.
Namnet Pentium är numera degraderat till att vara en beteckning för snikprocessorer. Pentium Dual-Core är alltså inte samma sak som Core 2 Duo.
I just den frågan - känns burken som något att satsa på om man siktar på webbsmurfande, Photoshopande, filmvisning på resor (tämligen sällan) och basic användande? Vikten ligger på ~2,7kg som jag läst.