Hej,
Vet inte alls ifall detta hamnar på rätt ställe, i annat fall får moderatorerna gärna placera det korrekt.
Jag kommer ha en sida med ett par lager. Dessa ska gå att visa eller dölja, med att klicka på själva titeln för lagret. Det jag nu vill åstadkomma är att detta läge sparas för nästa besök.
Jag är medvetet om att det finns generellt två vanliga sätt att lösa detta; sessioner och cookies (se länk för de som söker tråd för detta alternativ)
http://www.webforum.nu/showthread.php?t=137882&highlight=Spara+meny
Nu är det så att jag har lite mer krav än det. Om vi tar och jämför med ett relativt välkänt fenomen - Facebook. Här har man lagt upp det så att man kan ju visa/dölja dessa "addon's eller plugins" (som facebook nu är översvämmad med). Finessen är att dessa sparas, oavsett vilken dator man använder - dvs. ingen cookies sparas utan de måste ha löst det så att det skrivs in till databasen.
Tanken som slår mig är att detta borde ju bli sjukt många poster i databasen, för alternativet att dölja/visa tillägget kan man även göra på de man inte själv lagt till på sin profil. För den ej insatta kan jag tillägga - de tillägg finns det extremt många av.
Nu har jag tack och lov inte så många lager att dölja, vilket gör att denna lösning skulle fungera. Men jag vill ändå höra med er ifall det finns något bättre och smidigare sätt att komma fram till samma resultat?
Tack tack!
Andreas