![]() |
|
|
|||||||
| Webbutveckling - Övrigt För webbutvecklingsfrågor som inte passar någon annanstans. |
![]() |
|
|
Trådverktyg | Visningsalternativ |
|
|
#1 | |
|
Medlem
Registrerad: 1999-12-12
Lösningar: 61 |
Awstats & htaccess problem
Jag ligger hos binero. På min personliga sida har jag WordPress installerat i rooten, i och med det så har jag en htaccess för att åstadkomma "snygga url'er". Detta gör dock att jag kan inte besöka statistiken (Awstats), utan får då felmeddelande.
Jag borde ju kunna lösa detta med htaccess tycker man, men ingen RewriteCond jag testat funkar. Kanske har det något att göra med att Awstats egentligen ligger länkat till dokument bakom webbrooten? Citat:
Kod:
<IfModule mod_rewrite.c>
RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule . /index.php [L]
</IfModule>
|
|
|
|
#2 |
|
Medlem
Registrerad: 2007-11-06
Lösningar: 1 |
Tror inte det där har något alls göra med htaccess/mod_rewrite.
awstats klagar på att filen inte har rättigheter att läsas. Kolla att du kan läsa filen. |
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Medlem
Citat:
Det som händer vanligtvis är ju att man får upp en sådan standard htaccess login. Den kommer inte upp nu och jag får alltså aldrig chansen att logga in. Detta orsakas ju på något sätt av dom rewrite_mods jag har.
|
|
|
|
Markerad som löst av Tengblad #4 |
|
Medlem
Registrerad: 2008-01-13
Lösningar: 4 |
Hej Tengblad!
Antar av din fråga att du har satt lösenord på awstats-katalogen... Har för mig att det räcker med att lägga till Kod:
ErrorDocument 401 "Unauthorized Du skall alltså inte behöva några rewriteconds eller andra specialare i ,htaccess för awstats-katalogen i det läget om jag inte missminner mig... |
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Medlem
Citat:
|
|
|
|
#7 | |
|
Medlem
Registrerad: 2008-01-13
Lösningar: 4 |
Citat:
.En aktuell beskrivning av problematiken finns t.ex. här: http://www.andrewrollins.com/2008/01...d-directories/ Skillnaden mot det som står i den artikeln gentemot mitt förslag är att användningen av Kod:
ErrorDocument 401 "Unauthorized Kod:
ErrorDocument 401 /401.html Och att det går att få det att funka kan jag intyga - jag kör just den lösningen själv på Binero
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Forumtekniker
Registrerad: 2001-06-13
Lösningar: 173 |
Jag har ingen erfarenhet av awstats och wordpress (movabletype
eller annan bloggmjukvara heller för den delen) tillsammans. Men fel som uppstår pga mod_rewrite brukar kunna gå att avhjälpa med en rewriteengine off. Men du har säkert rätt.
|
|
|
#9 |
|
Medlem
Registrerad: 2008-03-20
Lösningar: 0 |
w333!
Tack! Har sökt massa skit, provat massa skit. Drog en sökning på med binero bland allt .htaccess awstats o.v.s. och ditt var lösningen! Antar att det är Binero-specifikt detta. Tackar! |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Medlem
Hade helt glömt denna tråd
Tack w333!