webForumDet fria alternativet

Posta tillbaka ASP form

.NET

7 svar · 944 visningar · startad av startail

Medlem sedan sep. 2000155 inlägg
Frågan#1

Hej,

Jag vet inte om det är rätt att fråga här, men jag gör det i alla fall eftersom det handlar om en ASP sida.

Vad jag försöker göra är att posta ett forumlär på en ASP server, för att sedan få tillbaka värdena på nästa sida. Men jag tror att något inte stämmer, för jag får inga resultat tillbaka.

Servern jag skickar formuläret till använder sig av __VIEWSTATE och __EVENTVALIDATION och ASP Session Cookies. Alla dessa tre har jag i postningen tillbaka, och jag kommer till resultat sidan, men jag får inga resultat tillbaka.

Jag tror det kan ha med att de har så konstiga namn på formulär fälten.

De värden jag postar tillbaka till forumuläret, förutom __VIEWSTATE, __EVENTVALIDATION och ASP Session Cookies är

$page['values'] = array('ctl04$ucSimpleSearch$cmb_MarketPlace'=>"0",'ctl04$ucSimpleSearch$cmb_SubGroup'=>"0",'ctl04$ucSimpleSearch$cmb_RentLimit'=>"0",'ctl04$ucSimpleSearch$cmb_SeekArea'=>"0");

Ett exempel på ett forumlär fält är tex:

<select name="ctl04$ucSimpleSearch$cmb_SeekArea" id="ctl04_ucSimpleSearch_cmb_SeekArea" class="cosSeekArea" onkeydown="fnTrapKD('ctl04_ImgCmd_DoSearch',event)">
		<option value="0">(alla)</option>
</select>

Jag tycker detta verkar vara rätt, men jag vet inte hur ASP servrar tar hand om formulär fält.

Tacksam för alla svar på detta...

Medlem sedan dec. 200012 464 inlägg

Flyttas från ASP

Medlem sedan juni 20019 519 inlägg

red. långsam som vanligt...

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

Det verkar som du blandar ASP, ASP.NET och PHP.

Kom ihåg att ASP.NET och postback alltid måste göras mot samma sida, eller genom att explicit använda metoden PreviousPage.

Det går inte att posta ett formulär (postback) från ASP/PHP till ASP.NET och försöka få med ViewState och liknande information. Enda alternativet är att ta emot med Request.Form i stället.

Vad jag gör är att jag först kör en GET på första sidan, för att få VIEWSTATE och EVENTVALIDATE och Session Kakan.

GET /s2.aspx?page=pgStart HTTP/1.1
Host: sida.com
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; sv-SE; rv:1.8.1.9) Gecko/20071025 Firefox/2.0.0.9
Connection: close

Sedan skickar jag en POST data till söksidan

POST /s2.aspx?page=pgSearchResult  HTTP/1.1
Host: sida.com
Cookie: ASP.NET_SessionId=jc0fjyrqci3du3ilbknggn3l; Language=se;
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; sv-SE; rv:1.8.1.9) Gecko/20071025 Firefox/2.0.0.9
Content-Type: application/x-www-form-urlencoded
Content-Length: 10311
Connection: close

ctl04%24ucSimpleSearch%24cmb_MarketPlace=0&ctl04%24ucSimpleSearch%24cmb_SubGroup=0&ctl04%24ucSimpleSearch%24cmb_RentLimit=0&ctl04%24ucSimpleSearch%24cmb_SeekArea=0&__VIEWSTATE=(massa data)&__EVENTVALIDATE=(massa data)

Sidan svarar, men inte med någon data.

Jag glömde tidigare att skicka med session kakan, vilket gjorde att resultat sidan inte svarade med något alls, mer än att sidan jag skulle gå till var första sidan igen.
Men nu är jag ganska nära, känns det som.

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

Läste du vad jag skrev?

Pace skrev:

Kom ihåg att ASP.NET och postback alltid måste göras mot samma sida, eller genom att explicit använda metoden PreviousPage.

Beskriv i stället vad du försöker göra. Det känns som om din arkitektur är uppåt väggarna (och tillåts inte av ASP.NET).

r) Med tanke på dina tidigare trådar verkar du försöka kommunicera med ASP.NET från en PHP-sida. Det går inte på det sättet du försöker göra. ASP.NET kan byggas så att den postar formuläret till sig själv. Den ser automatiskt till att postningen sker från samma sida och stoppar alla andra. Därför fungerar inte din metod. Du får bygga en webbtjänst emellan, eller bygga om mottagarsidan. En session cookie går heller inte att dela mellan PHP och ASP.NET.

Jag försöker få ut ett svar från servern på ett postat formulär.
Som när man klickar på submit knappen på formuläret och får ett svar tillbaka.

Glöm denna tråden, den borde nog ha hamnat i PHP istället, eftersom jag försöker posta ett ASP.NET formulär med PHP via Curl.

261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.e96017d9
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)