webForumDet fria alternativet

Webhotell med cpanel/whm

Webbhotell & domäner

46 svar · 2 518 visningar · startad av robbanf · sida 3 av 3

Frågan, av robbanf

Jag är i behov av ett svenskt webhotell som använder sig av cPanel som kontrollpanel. Hittills har jag hittat Webcows, men finns det fler?

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan aug. 20068 090 inlägg

RedHat skrev:

Reklam skall vara tydlig, enkel och rak!

Exakt. Och eftersom uttrycken "gratis" och "på köpet" inte är tillräckligt tydliga, så har lagstiftaren sagt att dom inte ska användas.

RedHat skrev:

Och precis som Danne skriver, så använder företagen dessa uttryck ändå, de vinner ju på det!

...och konsumenten förlorar....

Medlem sedan juli 200717 inlägg

Redigerat med anledning av webForums regler §4.
Synpunkter angående detta beslut, ta kontakt med Spook alternativt forumledare@webforum.nu.

Spook
Moderator, webForum

Medlem sedan juli 20044 453 inlägg

Den bästa reklamen är kvalitet och nöjda kunder. Om man måste ta till simpla knep som innefattar att man medvetet försöker vilseleda kunder, så bör man tänka över sin strategi. Det finns företag som har sådan strategi, men de säljer oftast på volym. D.v.s. kvantitet före kvalitet. Inom webbhotellsbranschen finns det flertalet sådana företag, vilka också bidrar till en negativ bild av hela branschen.

Men nu är vi riktigt, riktigt off topic....

- legis (f.d. delägare av Neno)

legis skrev:

Men nu är vi riktigt, riktigt off topic....

Åååååfan!

lol :L

legis skrev:

Om man måste ta till simpla knep som innefattar att man medvetet försöker vilseleda kunder, så bör man tänka över sin strategi.

Men att man använder uttryck som "gratis" eller "på köpet" behöver inte betyda att man försöker vilseleda kunden. MÅNGA företag, i det närmaste ALLA skulle man kanske kunna säga, stora som små, seriösa som oseriösa, använder sig av dessa formuleringar. En Google-sökning på "på köpet" ger företag som Skånetrafiken, Allt Om PC, Microsoft, Röda Korset m.fl. Jag tror inte de flesta människor känner till att det kan stå i strid med lagen.

Medlem sedan aug. 20068 090 inlägg

RedHat skrev:

Men att man använder uttryck som "gratis" eller "på köpet" behöver inte betyda att man försöker vilseleda kunden. MÅNGA företag, i det närmaste ALLA skulle man kanske kunna säga, stora som små, seriösa som oseriösa, använder sig av dessa formuleringar. En Google-sökning på "på köpet" ger företag som Skånetrafiken, Allt Om PC, Microsoft, Röda Korset m.fl. Jag tror inte de flesta människor känner till att det kan stå i strid med lagen.

Som jag skrev tidigare, så bedöms varje fall utifrån de egna, individuella förutsättningarna. Ordet "gratis" är helt kört om kunden faktiskt måste köpa något (eller presetera på annat sätt) för att komma åt vad-det-nu-är.

Det kanske är så att ni mycket väl kan använda "på köpet" om ni på annat sätt tydliggör vad det handlar om. Jag bryr mig inte ett skvatt om vilket.

Fortsätt gärna att hävda att du har rätt i absurdum och gör en principsak av det hela trots att du redan indirekt erkänt att vi haft rätt två gånger om. Det är intressant att se hur många gånger en helt ny medlem i forumet och representant för ett webbhotell ska stoppa foten i munnen och få inlägg refuserade innan han inser att han just nu håller på att sätta inofficiellt forumrekord i företags-badwill. ;)

Medlem sedan nov. 20014 054 inlägg

Börjar kännas som att en del av dessa inlägg passar bättre in under ett annat forum! :)

Så fick han sig något svar på om detta med Cpanel & WHM och webhotell? :)

272 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.e96017d9
129 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
140 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)