webForumDet fria alternativet

Er värsta kaffemissbrukardag

Småprat

66 svar · 2 353 visningar · startad av symbolism · sida 2 av 4

Frågan, av symbolism

Hejsan! I och med att detta är caféet kunde väl detta vara en passande tråd. De som vill får skriva om sitt värsta kaffemissbruk, och följden av det. Med kaffemissbruk menar jag den dagen i ert liv då ni drack mest kaffe. Cocacola kan också räknas som intaget varit av en enorm kvantitet... dock har jag personligen aldrig fått någon koffeinkick av cola. Min kaffemissbrukardag inträffade igå

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan nov. 20041 740 inlägg

Jag har nog som mest druckit sex muggar på en dag.

Men jag överväger att sluta med kaffe på jobbet, magen tar rätt mycket stryk av det.

Medlem sedan mars 2007522 inlägg

Gislaved skrev:

Jag har nog som mest druckit sex muggar på en dag.

Men jag överväger att sluta med kaffe på jobbet, magen tar rätt mycket stryk av det.

har börjat märka av det nu i sluttampen innan studenten

dAEk skrev:

Jag har för mig att hjärtat kan börja muppa sig vid koffeinintag >800 mg men jag vet inte om det stämmer. Är man känslig för koffein och/eller det man vet om att tidigare generationer haft problem med hjärtat kanske man bör ta det lite lugnt. Vid större mängd koffeinintag ökar risken för hjärtflimmer och oregelbunden hjärtrythm. Man är olika "tolerant" för koffein och det beror delvis på hur ens kroppsbyggnad ser ut. Gränsen 800 mg vet jag inte riktigt vart den kommer ifrån men jag ser den som ett absolut maxintag.

Själv försöker jag hålla mitt intag runt och helst under 200 mg per dag. För det mesta går det ganska bra men i perioder går det inte alls. När det krävs 400 mg för att märka av någon effekt brukar jag kapa intaget helt och hållet i nån månad eller två. Det brukar resultera i diverse abstinensbesvär men jag vill inte fastna helt så det är bara att stå ut. Den värsta huvudvärken hjälper Ipren mot.

Man kan dö om man överdoserar koffein.

Mer info för den som är vetgirig:

får man abstinensbesvär av koffein??? har jag aldrig upplevt... men i och för sig har jag itne varit utan det någon längre period de senaste 3 åren

Medlem sedan dec. 2006608 inlägg

symbolism skrev:

får man abstinensbesvär av koffein???

Det gör man.
Jag har själv upplevt en mild form, efter att jag upptäckt att jag nästan drack en liter cola dagligen, o beslutade att sluta, det var ganska jobbigt ska jag säga. Inte riktigt samma grej som med rökning men jag märkte ett par obehagliga effekter. Svettades nåt kopiöst de första dagarna och hade ordentliga sömnproblem.

Nu dricker jag cola väldigt sällan, har bytt ut det med vatten.
Och de få ggr jag gör det, speciellt om det inte är alltför långt innan läggdags så får jag svårt att sova då.

det var som fan. hur kan man dricka så mycket läsk varje dag!? aldrig kopplad det. Man känner sig alltid konstig i käften efter läsk tycker jag, men gott äre ju...

Medlem sedan dec. 19995 718 inlägg

6 muggar kan man ju få i sig på en förmiddag . :)

kaffoman

Det var egentligen inga svårigeter alls, jobbar man där man bär mycket och tungt svettas man en del, o då dricker man. O så stod ju läskautomaten där väldigt behändigt. :)
Men nu har det placerats ut en vattenautomat bredvid läsken, gratis o godare.
Och framförallt nyttigare.

åfan^^

Medlem sedan mars 20024 456 inlägg

symbolism skrev:

det var som fan. hur kan man dricka så mycket läsk varje dag!? aldrig kopplad det...

Visst kan man göra det, Och det e j*vligt svårt att sluta...

Dricker själv mellan 1,5 - 4 liter dagligen och gjort det i över 4 år... med tre avbrott, på 14, 2 och 3 dagar, Men det e helt omöjligt att sluta...

Något tips: andyoumaydie

men shit esen det är ju sinnesjukt mycket läsk! Och jag har precis skrivit ett arbete på 7 sidor om schizofreni. I'm going crazy

Tänk så mycket pengar du sparar om du lyckas sluta? hehe. Lycka till hursomhelst, i alla fall till nertrappningen (om du nu planerar att göra det)

vad är det för nåt? andyoumaydie? kom bara till denna sidan när jag googlade

http://andyoumaydie.net/

symbolism skrev:

andyoumaydie?

En medlem på wF :)

Esen skrev:

Något tips: andyoumaydie

Jag Bestämde mig ju först o främst för att byta bort colan. Så i början blev det ju annan läsk.
Jag tyckte väl egentligen inte att det var nåt problem. Det var ju i mitt fall bara att byta en dryck mot en annan. O dricka det måste man ju göra.
Men nej, jag har väl inga tips annat än att ge sig fan på det.

Då tycker jag att rökningen är bra mycket jobbigare, har fortfarande inte lyckats med det, där handlar det ju om att bryta hela vanemönster...
Men det finns det väl en annan tråd för, om jag inte missminner mig. :)

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

...en gång när jag jobbade framför datorer då drack jag väldigt mycket, på jobbet och hemma, eftersom det känns som man måste ha mycket kaffe för att klara av dessa idiotiska apparater :) ...efter ett tag fick jag typ ont i magen och det höll i sig några dagar, en dag gjorde det ont så fort jag reste mig ur sängen, stannade hemma den dagen, och efter det drack jag inte kaffe på flera veckor, kändes mycket bättre då. Numera om jag börjar känna så så drar ner lite, hade en "vit" månad för några veckor sedan då jag bara drack te.

Konstigt nog så har jag aldrig känt mig piggare när jag druckit kaffe. Bara en gång, efter den där perioden då jag inte drack kaffe, var ute och partade och missade sista tåget hem, drällde runt lite och väntade in morgontågen, var in på 7-eleven och tog en kaffe, och DÅ jävlar, då var det som amfetamin eller nåt... :) ...men då jag hade upphåll sist så kände jag ingenting när jag började igen!! typiskt... jag som tänkte man kunde känna så igen, men inte då... jaja... är man född med kaffe i blodet så funkar väl inte det där...

Fortsätter väl med ännu ett OT-inlägg...

symbolism skrev:

Det är ett utslag av frustration, när jag för några år sen blev av med min hotmail efter att varit utan internettillgån i över 30 dagar, och skulle skaffa mig en ny.

Och eftersom det användarnamnet hittils varit ledigt överallt jag velat, så har jag behållt det. :)
O hemsidan är min, men det är tveksamt om det blir nåt, har på tok för lite tid.

haha, jag känner mig lite halvkorkad;P

snygg sida dock (y)

jag hopaps verkligen att mitt konto aldrig försvinner. Jag har haft det sen jag gick i trean tror jag. vad blir det - 9 år!?

shit. tiden går fort.

kan man få bekräftat någonstans om hur länge man har haft sitt hotmailkonto?

symbolism skrev:

kan man få bekräftat någonstans om hur länge man har haft sitt hotmailkonto?

Forstätter lite OT:

Logga in på hotmailen
Sen längst upp till höger finns det en länk som hetter: Alternativ och efter man klickat på den så ska man välja Fler alternativ.
Då kommer du till en ny sida, och där ska du under "hantera konto" välja
"Visa och redigera personlig information"

Sen får du skriva in lösen igen, Och där står det när du reggade din hotmail...

Detta gäller i senaste versionen av Windows LIVE hotmail

tack esen! har länge velat få detta verifierat:P

någon som tar mig?

Om inte så tillbaka till topic §e

Medlem sedan dec. 19995 718 inlägg

Kanske dax för en rekordtråd för hotmailkonto.. :)

Registrerad sedan: den 18 november 1997

fan ditt.... ditt.... ditt svin!

266 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.e96017d9
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
136 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)