Hej,
Letar nytt (billigt) webhotell för lite hobbyprojekt, mail, bilder och annat. Frågan är, ni som har webbhotell i det stora landet i väst, hur segt är det egentligen med överföring. Är det överkomligt/ok eller tröttnar man snabbt?
Funderar som sagt på ManuFrog, alternativet hemma blir troligen Surftown eller nån av dess likar och då får man ju lite andra problem istället (enl de flesta trådar som rör webbhotell iallafall).
/Peter
PS. Har Oderland idag, dom är bra men för dyra (och för lite mb) för mina behov. DS.
CcolioneMedlem sedan juni 20014 421 inlägg dreamhost! Lite dyrare, men du får väldigt mycket ut av det.
Nneox83Medlem sedan okt. 2000149 inlägg Har kört ManuFrog några år och det fungerar väl ganska OK med tanke på vad det kostar. När det gäller hastigheten är det inte såpass seg att man stör sig.
FFunkenMedlem sedan juli 2001220 inlägg Hur segt du kommer tycka att det är beror lite på vad du ska göra.
Att man får en hög latency/ping mot webbhotell i USA går inte att komma ifrån. Dock behöver man inte alls störa sig när man surfar runt på vanliga hemsidor om hosten har en en bra anslutning och flera peers mot europa.
Men ska du ofta använda ftp eller ssh som är känsliga mot hög ping bör du kanske kolla vidare. Skicka stora filer via ftp är inget problem, men det är när det blir flera 100 småfiler man märker det tydligt att det går segt.
Finns en hel del billiga webbhotell i bla England, Holland och Tyskland. Då kan du ofta få en liknande ping som mot webbhotell i sverige, och ofta med bra mycket bättre priser och fler funktioner!
ZZpookeyMedlem sedan okt. 2005145 inlägg Har haft Manufrog till 6 hemsidor i c:a 3 års tid och jag har inget annat än goda ord att säga. Supporten är suverän och likaså stabiliteten och hastigheten.
Jag rekommenderar det starkt.
perlanMedlem sedan maj 20074 inläggHar med haft manufrog under ett antal år och till diverse hemsidor.
Jag har bara goda erfarenheter av dom.
Suverän support med!! (y)
xtremeMedlem sedan juli 20002 056 inläggGer också (y) (y) till ManuFrog!
Har haft dem i några år och tycker dom är stabila, mycket billiga och snabba, även supporten är bra.
När jag reggade mig så bjöd dom på första månaden gratis utan att binda sig så det är bara att prova.
Tack för svaren. Blir till att prova ManuFrog. Priset är ju helt överkomligt och man har ju lagt betydligt mer pengar på dummare saker förut :-)
Väntar nu bara på att min domäntransfer ska gå igenom ( x( Lycos :bla ).
/Peter
headbugMedlem sedan sep. 2006867 inläggTack vare den här tråden är jag lycklig ägare till en manufrog-site också! Funkar klockrent än så länge :)
supinumMedlem sedan feb. 2003115 inläggTack vara den här tråden kör vi vårt hobbyprojekt på Manufrog. Idag kom första fakturan och nu verkar hela Manufrog ligga nere. Händer sånt här ofta? ...och länge?
/en smula orolig.
SSajtXLMedlem sedan okt. 200846 inlägg Var nått år sen jag använde Manufrog, men jag tror bara det var ett eller två oplanerade korta stopp under ett år = helt OK