DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg
MR-E skrev:
Susanne68 stämmer det att det skulle vara c:a 60 meter fram till tackorna, är det en sådan grym zoom på s3 is eller har du teleconverter?
nja, vadå... 432 mm är ganska mycket. Om man dessutom fuskar lite med digital zoom så blir det riktigt nära. Fast då blir ju kvaliten lidande. Fungerar i nödfall dock.
SsilfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg
Söderlund skrev:
Hur gick det?
Har inte sett några ormbilder.. :)
Det blev inte av. Kanske nu i helgen. :)
LLoLoMedlem sedan feb. 20072 750 inlägg
Susanne68 skrev:
Fjärilarna var inte det lättaste att ta någon bild på. Dom flög iväg så fort man kom i närheten. Lyckades dock men fick zooma en del.
Fin vårbild, man får lust att lägga sig i gräset och kika på fjärilar. :)
DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg...idag har jag provat min nya vidvinkellins. Kolla vad fint det blev, man ser t om bakåt! :)
Köpte ju nya solbrillor igår till bilen. Helt ok, fräckt med spegelglas! Sedan är det taget med mobilen också :) min fina kamera är ju på service :(
blåjeansMedlem sedan sep. 2005849 inläggMen hallå!! Rattmuff AV nu va?? :P
JjofaweMedlem sedan mars 20062 194 inlägg danny... klipp näshåren :P
ackaMedlem sedan jan. 2001716 inläggLite frostigt i morse när jag kom ner till bilen.
blåjeans skrev:
Men hallå!! Rattmuff AV nu va?? :P
va!? skojar du? Det är hårt med rattmuff. På min nya bil får man inte ha muff pga airbagen där så nu passar jag på att ha det så länge det bara går! Sedan får man ju faktiskt skrapa bilen på mornarna nu så det är egentligen helt ok :)
jofawe skrev:
danny... klipp näshåren
vadå, det är ju manligt ;)
cayaMedlem sedan aug. 20051 448 inlägg
Danny skrev:
nej, det är inte manligt...
silopMedlem sedan aug. 2006157 inlägg
Danny skrev:
va!? skojar du? Det är hårt med rattmuff. På min nya bil får man inte ha muff pga airbagen där så nu passar jag på att ha det så länge det bara går! Sedan får man ju faktiskt skrapa bilen på mornarna nu så det är egentligen helt ok :)
Blir det inte lite väl mycket OT i den här tråden. Jag trodde det skulle handla om fotografering och aktuella bilder i mars. Vad säger moderatorerna?
DannyMedlem sedan juli 200412 913 inläggokej okej... men orka bry sig om allt sånt där... gud skapade oss så...
Danny skrev:
nja, vadå... 432 mm är ganska mycket. Om man dessutom fuskar lite med digital zoom så blir det riktigt nära. Fast då blir ju kvaliten lidande. Fungerar i nödfall dock.
Ingen digitalzoom, S3 IS ;)
Susanne68 skrev:
Ingen digitalzoom, S3 IS ;)
nä, precis, våra fina S3'or fixar det bra ändå :) men jag har kommit på att om man ska förstora mycket (zooma) så får man bättre resultat om man kör digital zoom i kameran än om man efteråt förstorar i datorn. Antar att det beror på att kameran förstorar bilden innan den behandlas vilket gör att kvalitet blir något bättre. Jaja... nu var ju det där ett sidospår. Inte är det några problem att zooma in några fårskallar på 60 meter med S3'an... :)
Jag håller dig för alltid.
silfver skrev:
Det blev inte av. Kanske nu i helgen. :)
Hoppas ni hittar nått.. :)
SurfarenMedlem sedan aug. 2003627 inläggDär bor jag.
"Det brinner visst hos grannarna."
- Charles-Ingvar Jönsson
:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inläggMacGyver, släng dig i väggen!
Eftersom snösäsongen förhoppningsvis är slut för den här gången på dessa breddgrader måste jag ju passa på att visa vår fina snöplog på jobbet!
Vad gör man när det snöar som attan och snösvängen inte har tid på flera timmar? Man bygger en egen snöplog!
Recept:
Man tager en styck lastpall från Mataki (lite bredare än en vanlig pall och dessutom förstärkt), man sätter en pall gårdssten (sådär 800 kg) ovanpå för att få lite tyngd på ekipaget och konstruerar sedan en snedställd plog med hjälp av några 45x220 råplan, lite spikplåtar, vinkeljärn och en jävla massa skruv! Utsmyckning efter behag. :e
En modifiering gjordes ganska snart: vi stålskodde undersidan av plogen som annars hade en förmåga att slipas ner... :OO
Lite snö har väl aldrig skadat säger ni? Nja, packad snö har en förmåga att bli lite guppig att köra på och eftersom en motviktstruck helt saknar fjädring är guppighet det sista man vill ha när man lossar duschhörn och balanserar dessa längst ut på 2,5 meter långgafflar... ;)