Meddelande

Minska
No announcement yet.

SEO och brutna länkar?

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • SEO och brutna länkar?

    Är det dumt i ett SEO-perspektiv att ha icke fungerande länkar på en hemsida?
    Qui rogat, non errat

  • #2
    Det är väl dumt i alla avseenden, inte bara ur sökmotorpositioneringsynvinkel.
    Take your god and shove him

    Kommentera


    • #3
      Kan du förklara varför man skulle vilja ha trasiga länkar på en webbplats?

      mv icaaq
      When I work I have lot's of fun. vi söker folk, www.icaaq.com, twitter

      mv icaaq

      Kommentera


      • #4
        Nej, det är klart att det inte är eftersträvansvärt att ha länkar som inte fungerar på sidan, men om det är 30000 dynamiska sidor med en extern länk på varje som kreti å pleti får lägga upp/administrera själva så kan jag ju inte garantera att de skriver de rätt eller att de alltid är fungerande länkar, och har inte heller någon lust att göra en handpåläggning på varje länk heller.

        Ok,
        då står jag i valet å kvalet att lägga till rel="nofollow" på alla dessa externa länkar för att de som inte fungarar skall sabba min SEO.

        Men jag förstår ju att ni undrar...
        Qui rogat, non errat

        Kommentera


        • #5
          ...och tystnaden la sig.
          Qui rogat, non errat

          Kommentera


          • #6
            Travoni skrev:
            Ok,
            då står jag i valet å kvalet att lägga till rel="nofollow" på alla dessa externa länkar för att de som inte fungarar skall sabba min SEO.
            På vilket sätt skulle det hjälpa?
            Simon Pieters

            Kommentera


            • #7
              Jag tänke att jag inte skulle bli straffad, pga att en del sidor har brutna länkar, och med nofollow så borde ju inte sökmotorn ens kolla om den funkar.
              Qui rogat, non errat

              Kommentera

              Working...
              X