Jag är lite nyfiken på vad Du har för webbhotell, och varför Du väljer att placera Din sida, eller dina filer där. Jag är också nyfiken på vad det kostar, och lite annat möjligt. :)
Själv så har jag min hemsida placerad hos O. & K. Webhotel in Sweden AB och har varit där i några år nu och det kostar mig årligen runt 500 kr, vilket jag tycker är ett utomordentligt bra pris.
Det har fungerat ganska bra hela tiden förutom lite problem då och då - men det har väl de flesta webbhotell. Supporten är när den är på bra humör riktigt bra. De brukar svara omedelbums och filöverföringen till ftp-server eller från hemsidan är jag riktigt nöjd med. Dock så har ju varje webbhotell sina nackdelar...
Jag hostar mina olika projekt och webbplatser på Aleborgs FreeBSD-variant av "webbpaket 1" - och alla projekten får bra plats på samma konto (än så länge ;) ) trots att jag även har en hel del bilder uppe på en av webbplatserna.
Jag valde ursprungligen Aleborg pga att jag gillade upplägget med att det mesta är obegränsat utom bandbredd, antal databaser och diskutrymme (och att de begränsande parametrarna är lagom rejält tilltagna för mina behov) + att de har en vettig tillgång till telefonsupport utöver normal ärendebaserad webbsupport.
Stabiliteten har, bortsett från sporadiska maskinstrul de senaste månaderna som nu äntligen verkar ha löst sig, varit utmärkt och när strul har uppkommit har jag fått raka besked och konstruktiva förslag från supporten som engagerat sig tills problemen löst sig.
Priset har jag inte funderat så mycket över - ca tusenlappen per år känns inte så betungande med tanke på hur smidigt jag kan hantera mina domäner och den konfigurationsfrihet jag upplever att jag har, och när jag letat alternativ har jag oftast kommit fram till att jag skulle behöva begränsa mig på ett eller annat sätt om jag skulle byta :)
Aleborg funkar stabilt för mig med bra supporttillgång och till ett rimligt pris helt enkelt.
Jag anlitar hemsida.net och detta kalaset kostar runt 500: - per år.
Valet är enkelt då jag vill kunna ringa och få hjälp direkt.
Sedan håller dom en mycket hög service för övrigt.
Jag har använt Loopia i några år nu och är i det stora hela väldigt nöjd med dem! Bra support, halvbra "kontrollpanel", jättebra FTP. Kostar runt en tusing per år. Agerar även som ÅF åt dem och får halva pengen från de kunder jag lägger på deras webbhotell. ÅF-supporten funkar även den mycket bra.
Men nu har jag precis reggat en domän + webbhotell på one.com. Detta för att ha nåt att jämföra med, samt att deras pris är så vansinnigt mycket lägre (144 spänn/år)! Kanske återkommer med tycke & smak om dem om ett år...
Jag har min blogg på HostForWeb.com. Kostar $49,99 (ca 345 kr) per år för Budget-paketet och då får jag 200 MB utrymme, 20 GB trafik och hyfsad tillgänglighet.. helt klart värt 28 kr/månad. :p
Fram tills för nästan prick ett år sedan körde jag Loopia men bytte sedan till Neno. Huvudanledning? Priset, idag lägger jag lite drygt en femhundring per år och vid bytestillfället var prislappen för samma tjänst hos Loopia på en bra bit över det dubbla. Supporten, som var ett mycket starkt kort hos Loopia med svar inom några timmar, är faktiskt snabbare hos Neno som i snitt svarat på under timmen och det i stort sett oavsett tid och veckodag. Lägg där till en vettig kontrollpanel och bra stabilitet så är mitt helhetsintryck mycket positivt.
Vad finns det annars för webhotell som erbjuder 1 GB till det priset?
Visst är det fint med mycket diskutrymme men frågan är hur mycket nytta det gör när man får ynka 5 GB i trafiköverföring/månad.. ;)
För oss t.ex är det viktigare att kunna nå en större mängd läsare, alltså ger det inget att ha 1 GB utrymme (eftersom WP och bildmaterialet tar upp ett par MB) om vi bara får 5 GB trafik inbakat..
Visst är det fint med mycket diskutrymme men frågan är hur mycket nytta det gör när man får ynka 5 GB i trafiköverföring/månad.. ;)
Jag har väldigt mycket bilder på mina domäner, särskilt där jag har min fotoportfolio. Så det känns ganska relevant just för min del. Sen angående trafiköverföringen så har jag aldrig lyckats övertrassera detta. Vilket kanske både är bra och dåligt. ;)
jag har min på one.com (gamla b-one) och valde det främst för priset, sen att det uppgraderades när de bytte namn är ju ingen nackdel, så nu har jag 2gb för 24kr i månaden (kostade totalt 460kr första året inkl. en .se)
Största problemet är att de har en lite väl negativ inställning till mp3filer (filformatet får inte förekomma alls, då de stängde ner min sida utan att förvarna mig när jag la upp lesseboelvis version av zlatanlåten i somras ... över 250000 träffar på 2 dagar :|)
Deras support var dock jäkligt bra att ha att göra med så det gick på ett kick att få igång det igen.
Mina vänner som driver en internetaffär har loopia och det strular hela tiden för dem, och de har betalat mer än det dubbla för sitt..
Använder just nu Aleborg Solutions. Hade tidigare Loopia under tre, fyra år men hemsidan fick inte plats längre vad gäller bandbredd och utrymme. Om det fortsätter i samma takt blir det snart en eller flera egna servrar (driver både privata och kommersiella webbplatser i egen regi). Betalar ett par tusenlappar om året med tilläggstjänster inkluderade.
Nöjda kunder är väll den bästa reklamen?
Jag har använt EPS(https://www.epsab.com) i 6 år. Ursprungligen blev jag rekomenderad dit från den supercoola hemsidan megadomain när jag var en liten noob som hade trötnat på tripodnet och reklam på mina sidor. Sedan har det hängt kvar, mycket för att jag inte orkar byta men även för att det har fungerat bra under åren. Även om det har varit problem till och från under åren så är supporten ovärdelig. Jag vet inte hur många gånger jag har överskridit trafikgränsen, råkat radera filer och behöver backup, behöver fler databaser eller helt enkelt undrar om dom kan installera x perl modul/varför inte något skumt filändelse funkar/osv. Priset är väll inte så jättebilligt men support(via telefon mm), kvalite och funktioner är ovärdeligt. Det ända jag har stört mig över under åren är att dom tar backup runt halv-fyra på morgonen och då är det runt 30 minuter då inte sidan funkar. :-?
Mina sidor för svenska användare hostas av: http://www.patrikweb.se
Grymt stabil uppkoppling, snabb service och bra pris.
För USA-marknaden: http://www.hostingmother.com
Löjligt mycket utrymme och trafik för pengarna.Support 24/7 både över mail o telefon. UPS och diesel etc etc
Har aldrig varit med om att de svarat på mail senare än 15 min efter jag skickat dem.
Jag köper domäner från Loopia och har egen webbserver.
Tycker definitivt det är värt pengarna för domänerna. Billigt, bra support och snabb service.
Kostar en slant för uppkoppling och el gällande servern, men det är ju sådant man har ändå, så varför inte.
Som Sidbyte sa; "Löjligt mycket utrymme och trafik för pengarna" :P
Bah, löjligt mycket utrymme har ni inte sett förrän ni har kollat in servage.
De har varit i branchsen sen 98, servrarna står i tyskland. 250gb utrymme. 2100gb överföring i månaden. (egentligen 37gb per dag).
Där har du access till i princip allt du kan vilja. Det enda negativa är väl att de inte finns någon shell access.
Dock så har de en annan intressant feature som de kallar webdrive. Du kan mappa upp ditt konto som en disk på din dator. Väldigt smutt när man utvecklar att slippa ftpa upp det. Du kan remote accessa din mysql-databas om du vill.
Väldigt snabb och flexibel support! Har en average response time på 20 minuter dygnet runt 365 dagar om året. Har du nån specifik fråga hjälper dem dig med den, et kan vara allt från ett skräddarsytt-paket till installation av en modul och script-hjälp (programmering och felsökning.)
Du kan styra i princip alla funktioner. De stöder dock inte asp.net. De har dock 1500 moduler installerade.
De erbjuder även whois-skydd gratis. De kan tyvärr inte regga .se domäner. Om du reggar en domän med dem så betalar dom den åt dig så länge du ligger där.
Vad går kalaset loss på då? 8€ i månaden. Betalar du får ett helt år får du 14 månader. Tar 30 minuter för dem att sätta upp ett konto efter genomfört köp.
Kan inget annat än att rekommendera. Helt klart mest "bang for the buck".
Jag har loopia, av anledningen att när jag skulle starta erbjöd de 1 års anslutning för 5 kr, och sedan har det funkat bra så jag har inte orkat byta. Jag har ingen aning om hur mycket utrymme jag har, om det är billigt eller dyrt osv, men jag har intressantare saker att engagera mig i! Utan att underbygga med några kalkyler, kan jag ju tipsa webhotellsägare att detta är ett sätt att få kunder på =)
270 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.2d97a731