Jag vet att det här förslaget kanske känns lite gammalmodigt, men om du ändå behöver klämma in hela klabbet i en tabell, kan du väl bygga flikarna och info-texten med en egen nästlad tabell istället för en "float-float-clear"-lösning inuti en tabellcell som du har i exemplet? ;)
Jo, jag är inte helt nöjd med blandningen av tabeller och divar men det är tyvärr inte jag som byggt systemet från början… Jag skulle gärna vilja ha alla navigering i listor.
Lägger jag float:right så blir ju infon högerjusterad och jag vill gärna ha den bredvid tabbarna men så att dom inte kan hamna under.
I cellen där navigeringen ligger är det i princip okey att flytta om koden hur som helst.
För att listnavigeringen inte ska lägga sig över varandra måste dessa ligga i en div som har en fast bredd alternativt att du ger din ul en fast bredd.
Om du har strukturen kommer allt inom container-diven dels alltid ligga i mitten, kommer floata som de ska samt att de kommer separera tabeller och topnavigering (och infon).
Sätter du "white-space: nowrap;" på content-divven så kommer du nog få problemet löst ;)