webForumDet fria alternativet

Fingerfärdiga Ohly

Politik & samhälle

47 svar · 1 868 visningar · startad av magnusfeldth

Medlem sedan jan. 20034 480 inlägg
Frågan#1

http://www.ekonominyheterna.se/tv/index.xml?preload=31B65A72A8C4FE25382CAB36B01C392EAB8906F5CEFA67EB90122435F6A818E1BD224B6392354969A8FCE3C2C5DF283A126B59E290B9FCDB3D8C6291F9B84F096DD2605AA4F222C306093353D1B986DB

"När argumenten tar slut tar nävarna vid" brukar man säga... det stämmer tydligen, fast Ohly kör fingrar istället för nävar.

Medlem sedan mars 2004662 inlägg

Har ändå en viss förståelse för Ohly. Är ju en ganska dum kommentar kvinnan i panelen kommer med. Men visst, man ska inte peka finger.

Medlem sedan jan. 20011 213 inlägg

Synnerligen omoget och korkat av en politiker och partiledare på riksnivå. Ta debatten istället för att bete dig som en barnrumpa... (spegelbild och stjärnstopp)

(finns det ingen clown/pajassmiley?)

Medlem sedan jan. 20023 327 inlägg

Förstår Ohly helt och hållet, ragatan ber ju om ett finger. Dessutom har han argument så det räcker. Och nej, jag röstade inte på ett vänster-parti.

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

mange: Din länk går bara till en sida full av länkar. :q
http://www.webforum.nu/showthread.php?p=1233488#post1233488

Medlem sedan jan. 20014 973 inlägg

Vilken kärring. Jag förstår Ohly som är trött på alla gamla fördommar och den där kommentaren som hon fällde var ju som hämtad ur någon gammal sagobok, och när folk inte vill förstå, då går det inte att ta debatten.

Nog för att jag röstar på vänsterpartiet och att jag kanske inte är helt och hållet objektiv jämt och ständigt, men den där mediekåta rabiata populistslynan förtjänade ett finger, även om det sannolikt inte var speciellt klokt gjort.

Här finns den långa versionen. Den ger en bättre bild.

Medlem sedan jan. 20023 327 inlägg

oelbal skrev:

Nog för att jag röstar på vänsterpartiet och att jag kanske inte är helt och hållet objektiv jämt och ständigt

Jag röstade inte på vänstern och tycker ändå det var rätt :e

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Skönt att alla inte alltid agerar politiskt korrekt. Ett uppfriskande och ärligt drag från Ohly, även om han själv i efterhand sagt att det var fel.

Medlem sedan jan. 20014 973 inlägg

ROFLOL. Hörde precis när tv4 ringde upp kärringen igen, och hon vart upprörd och grinig över att bli kallad för att "Stå till höger om Djinghis Khan", vilket känns jävligt humoristiskt i sammanhanget. :e

Hon kanske skulle tänkt två sekunder innan hon kläckte sin begåvade "Lars Ohly gör som traditionella kommunister, man slänger ut alla oliktänkande", då hade hon nog sluppit att bli kallad för det. :OO :OO

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

inte första gången kommunisten använt fingrarna.....

http://svt.se/content/1/c6/65/98/14/faktum_ohly.asx

§e

Medlem sedan jan. 20011 213 inlägg

oelbal skrev:

"Stå till höger om Djinghis Khan"

:birp

Medlem sedan mars 2006296 inlägg

Han påstår sig vara feminist, men här kan man verkligen prata om manliga härskartekniker när han stäcker upp fingret mot en tio år yngre kvinna i en mindre maktposition, säger Marie Söderqvist Tralau

Jag tycker att hon gjorde sig förtjänt av det där fingret när hon sa att "han var en typisk kommunist som gjort sig av med alla oliktänkande" och att sen påstå att peka finger hör ihop men kvinnoförtryck är ju helt idiotiskt.

Träffar jag på den kvinnan så ska hon få ett finger av mig med.

manliga härskartekniker... cheeses.. pretto kärring

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Visst kan det vara lätt att tycka att det var rätt åt henne. Visst kan det vara lätt att tycka att ett finger inte spelar så stor roll. Det är svårare att förstå att varje gång vi accepterar ytterligare ett tilltag så tänjer vi ytterligare på gränsen, vilket jag tycker är olyckligt.

Den där typen av uttryck hör inte hemma i en modern demokrati.

Medlem sedan dec. 200537 inlägg

Jag tycker väldigt synd om henne. Kommunist-Ohly förtjänade verkligen höra den där kommentaren.

Stå till höger om Djinghis Khan? Och var står sexist-Ohly själv då? Till vänster om en mordgalen kloakråtta som just bitit ihjäl alla oliktänkande?! Tack och lov det blev maktskifte i regeringen.

Medlem sedan juli 20011 714 inlägg

Människan (Ohly) gav det minst dåliga svaret på ett pinsamt "ogenomtänkt" påhopp. Inte mycket att oja över i min värld, men i de till (lågt räknat) 80-90 procent av liberala/borgerliga värderingar dominerade medierna är detta tydligen en gigantisk grej.

Lustigt att Ekonominyheterna.se är dem som verkligen rapporterat om detta. Exakt vad har Ohlys fingertrick med ekonomi att göra? Mer än att hela redaktionen utan tvivel består av rabiata nyliberaler då...

Rikard skrev:

Visst kan det vara lätt att tycka att det var rätt åt henne. Visst kan det vara lätt att tycka att ett finger inte spelar så stor roll. Det är svårare att förstå att varje gång vi accepterar ytterligare ett tilltag så tänjer vi ytterligare på gränsen, vilket jag tycker är olyckligt.

Den där typen av uttryck hör inte hemma i en modern demokrati.

I dag peka finger, i morgon arbetsläger utanför Övertorneå?

Medlem sedan mars 20023 686 inlägg

Individen skrev:

I dag peka finger, i morgon arbetsläger utanför Övertorneå?

:e

Medlem sedan jan. 20007 697 inlägg

Som vanligt kan inte Individen se gråskalor, utan allt ska vara svart eller vitt. Att du ens uttrycker att fingret var det minst dåliga svaret, visar på hur du (och väldigt många andra från vänsterextremerna) ser på livet. Antingen är man råvänster, eller så är man fredlös. Lär dig se i gråskalor, käre vän.

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Kim skrev:

Som vanligt kan inte Individen se gråskalor, utan allt ska vara svart eller vitt. Att du ens uttrycker att fingret var det minst dåliga svaret, visar på hur du (och väldigt många andra från vänsterextremerna) ser på livet. Antingen är man råvänster, eller så är man fredlös. Lär dig se i gråskalor, käre vän.

Ja, för vänstersympatisörer blir ju ofta väldigt nyanserat dömda på webForum. :e

Ursäkta mig, men det borde fanimej vara straffbart med sån här dubbelmoral.

Medlem sedan jan. 20007 697 inlägg

Dubbelmoral?

Tycker du själv att fingret var det minst dåliga alternativet? Att, som partiledare, peka finger åt någon i direktsändning, tyder på en respektlöshet, som jag inte ens trodde att Ohly skulle ägna sig åt.

Medlem sedan dec. 20051 420 inlägg

respektlöshet? LOL.. men att jämföra Ohly med gamla totalitära ledare är ett tecken på respekt? SNÄLLA!! x(

268 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
132 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
129 ms — ändringar (db)