Nu står prästkragarna i full blom. Det gillar krypen. :)
Dagens Bild Juni 2006
185 svar · 11 614 visningar · startad av blåjeans · sida 4 av 10
Frågan, av blåjeans
Det verkar inte varit någon som startat tråden innan så jag gör det nu.
Läs frågan i sin helhet →...tänk vad kul man kan ha vid en fontän... nästan lika kul som när man var liten :)
Danny skrev:
...tänk vad kul man kan ha vid en fontän... nästan lika kul som när man var liten :)
haha, vackert :)
Danny skrev:
...tänk vad kul man kan ha vid en fontän... nästan lika kul som när man var liten :)
snyggt!
Sovande Gerbiler. :o
Rosenfink. Inte världens bästa bild, men det är ändå en triumf för mig. ;)
Maxzoom + PS så såg man i alla fall vad det var.
silfver skrev:
Vi letade efter koalor på Noosa Heads, Australien. Vi såg faktiskt EN! :e
Var är den då?? :q :P
Fia skrev:
Rosenfink. Inte världens bästa bild, men det är ändå en triumf för mig.
Maxzoom + PS så såg man i alla fall vad det var.
Är de ovanliga?
Danny skrev:
...tänk vad kul man kan ha vid en fontän... nästan lika kul som när man var liten
Snyggt! :) Har du fler såna? Det är skoj att leka med vatten.
blåjeans skrev:
Snyggt! :) Har du fler såna? Det är skoj att leka med vatten.
Tack... jo jag har ett antal, det där var den jag tyckte blev ballast... men det kanske kommer en till sedan då...
tills vidare njuter vi av sommarvärmen, och getingar :)
Danny skrev:
Tack... jo jag har ett antal, det där var den jag tyckte blev ballast... men det kanske kommer en till sedan då...
går det ta såna bilder med S3:an?!
Danny skrev:
Getingar är köttätare, det där är ett bi :)
blåjeans skrev:
Var är den då?? :q :P
På en annan bild. En tråkig bild. ;)
Danny skrev:
Fan vad snygg bild! Riktigt snyggt fångat, Danny! (y)
En fluffig, luden blomma. :)
Fraser Island, Australien
Inte min bästa bild, men stämningen i den tycker jag särskilt mycket om. Det kanske är mest personligt, men i alla fall. Jag postar den.
Den ska föreställa en solnedgång med en familj som fiskar vid stranden. Fisken hette... white... nånting. Småfisk som var utmärkt till mat tydligen.
blåjeans skrev:
Är de ovanliga?
Mja, där jag är uppvuxen (Hälsingland) är rosenfinkar ovanliga, men jag kan tänka mig att de är mera vanliga i Uppland och söderut.
silfver skrev:
På en annan bild. En tråkig bild. ;) Fan vad snygg bild! Riktigt snyggt fångat, Danny! (y)
Tack! ja det var en fullträff det där... bra med digitalkamera, man tar ett helt gäng bilder och sedan väljer man ut de absolut bästa bara... har börjat göra mer så nu när jag har gott om plats... 1 Gb...
jofawe skrev:
går det ta såna bilder med S3:an?!
:q ...hurdå sådana? kort skärpedjup? Jag var riktigt nära, kanske 5-10 cm... lättaste sättet att få oskärpa i bakgrunden när man inte har sådära ljusstarka objektiv... vi kan ju ha f/2.7 som mest... det beror väl mest på det tror jag...
Många som blir sjuka nu... ta en Echinacea...
Fraser Island, Australien
Danny skrev:
Många som blir sjuka nu... ta en Echinacea...
Hjälper det verkligen? Min näsa är lite igenborrad... :l
En till bild från Fraser Island. Den här gången med översikt. Det är sjön Wabby, öknen och så havet. :)