Hej
Jag driver ett mindre företag och har ett VS-konto på Digikom. Nu vill jag börja skicka nyhetsbrev till c:a 1000 stycken opt-in adresser. Hur gör jag?
Som jag förstår så tillåter Digikom normalt inte fler utskick än 100 st / 10 minuter eller nåt... När jag frågar dem så svarar de bara att jag kan köpa till en extratjänst som heter smtp10k och kostar 150kr/mån. Jag antar att det innebär att jag tillåts skicka större utskick, men vad behöver jag mer? Jag behöver väl en mjukvara/applikation som hanterar prenumerationer, utskick, m.m? Besökare ska givetvis kunna prenumerera och avprenumerera via mina webbsida. Jag har sett i digikoms FAQ att de har någon form av kod för prenumeration, men räcker det?
Någon som kan leda mig i rätt riktning på vad jag behöver göra? Hur är det med tjänster som server.com? De kostar bara 5 dollar i månaden och verkar fungera. Tacksam för hjälp!
J.N.Medlem sedan apr. 20031 660 inläggHEJ!
Lägg utskicken i grupper (a-c, d-g etc) där du visar en länk i sänder, klickar på manuellt för att skicka ut breven.
Jag tänker mig ett utskick på 100-200 brev per gång, med några minuter emellan.
Det bygger på att de inte kollar stenhårt hur många brev du skickar, och genom att göra intervall, blandas dina brev upp med andras.
Dessutom skickar du inte 1000 brev/dag, utan 1000 brev/månad, dvs du "tänjer på gränserna" en eller två gånger per månad.
Om du skaffar det korrekta kontot gissar jag att du inte måste skaffa något externt program, utan du kan själv programmera ihop som du vill ha det, tex med JMail MailMerge.