Elitserien 2005/06
552 svar · 7 368 visningar · startad av Dryden · sida 20 av 28
Frågan, av Dryden
Ja, nu har det spelats några gånger av elitserien utan att någon tråd har skapats. Så det är väl lika bra att dra igång den. Dagens match hemma mot Frölunda kunde ju slutat med andra siffror, om jag får vara ärlig. Färjestad spelade rätt dåligt i både första och andra men efter reduceringsmålet i tredje tog man ju över helt. Sen kontrar VF läckert in 1-3-målet och ja, vad ska man säga? Kunde lika
Läs frågan i sin helhet →Mika3l skrev:
web-tor skrev:
Jag menar att de är osportsliga och därmed blir impopulära hos motståndarna och många som gillar att titta på hockey. Och JA, det finns osportsliga spelare i andra lag också.
Varför då ta upp det? Dom finns i lagen, acceptera!
- Det var ingen frölundait som tog upp det, det var en kaffeböna som undrade varför hans lag var så impopulärt.
- Skillnaden är att i de flesta lag är de osportsliga spelarna kraftig minoritet, i FBK är de nära på majoritet.
Compusa skrev:
Färjestad är Sveriges gnälligaste hockeylag och förmodligen det minst omtyckta tillsammans med LHC.
Gnälligaste vet jag verkligen inte. Bara Salo lipar lika mycket som hela LHC tillsammans. Tror knappast att Färjestad skulle vara det minst omtyckta laget, däremot det mest avskydda. Känner mig ganska övertygad om att Färjestad ligger högt upp i toppen när det gäller antalet supportrar, tillsammans med lag som Frölunda och HV71.
I övrigt kan jag bara hålla med Cassady, fokus imorgon kommer ligga på Champions League och Barça.
Kim skrev:
Gnälligaste vet jag verkligen inte. Bara Salo lipar lika mycket som hela LHC tillsammans. Tror knappast att Färjestad skulle vara det minst omtyckta laget, däremot det mest avskydda.
Salo lipar inte, han ger igen vilket jag tycker är helt rätt!
Kim skrev:
I övrigt kan jag bara hålla med Cassady, fokus imorgon kommer ligga på Champions League och Barça.
Inte för min del.
Winterlord skrev:
Helt seriöst!? :q Menar du på fullaste allvar att det är media och inte Ledin själv som är anledningen till allt snack och alla känslor kring honom?!? Snälla du! Det där argumentet kan du använda när du diskuterar med folk som enbart tittar på hockey när det är slutspel och som inte har någon som helst koll på spelare och lag utöver det som levereras i media. "De flesta" (men inte alla) aktiva i den här tråden vågar jag påstå ligger på en högre nivå än så...
Givetvis är det tacksamt för media att spinna vidare när det ständigt är samma spelare som beter sig som en barnrumpa och gör bort både sig själv och laget. Jag håller med om att det är störtlöjligt med medias "kampanjer" som återkommer varje år och vid varje turnering, men det är ingenting som är unikt för vare sig Ledin, FBK eller ishockey överhuvudtaget.
Naturligtvis så hade inget hänt om Ledin inte hade pratat för mycket men det går inte att komma från faktum att det är jävligt uppstorat alltihop. Som du sa så händer det varje år att någon blir medias "hackkyckling" och det var dit jag ville komma.
- Det var ingen frölundait som tog upp det, det var en kaffeböna som undrade varför hans lag var så impopulärt.
- Skillnaden är att i de flesta lag är de osportsliga spelarna kraftig minoritet, i FBK är de nära på majoritet.
1. Jo men det stämmer ju faktiskt! Miss av mig! :r
2. Vilka består majoriteten av? Ledin och Kåberg? Det är två av 20 spelare (reserver borträknat), knappast nån majoritet.
Kim skrev:
Ehrm... Länk :OO
Jag kallar inte det där att lipa. Det är snarare så att Salo visar tydligt att han inte tolererar all skit han får stå ut med. Men du kanske tycker det är okej med vuxenmobbing? Några av spelarna i Färjestad beter sig väldigt oprofesionellt, det är faktiskt ren lågstadienivå på deras uppträdande. De borde istället se och lära av exempelvis Jönsson och Nordström...
Compusa skrev:
Jag kallar inte det där att lipa. Det är snarare så att Salo visar tydligt att han inte tolererar all skit han får stå ut med. Men du kanske tycker det är okej med vuxenmobbing?
Jag tycker det är att gnälla när man börjar skylla sånt där på Färjestads ledning. Jag förstår inte varför han inte kan ta lite snack, alla andra spelare i hela elitserien kan hantera det. Och någon fråga om mobbning lär det knappast bli, lika lite som Salo kan åtalas för misshandel för hans ständiga slashande på motståndarna. Salo är ett nervöst vrak som ser ut att vara nära sammanbrott hela tiden då han inte kan ta lite snack. Såg inte heller ut att vara något speciellt som Wallin skrek till Salo efter målet igår, snarare var det lite spontana och provocerande glädjeyttringar.
Salo snackar och Salo får ta skit, så enkelt är det. Precis som att Ledin snackar - och får stryk - men inte gnäller han för det.
Kim skrev:
Salo snackar och Salo får ta skit, så enkelt är det. Precis som att Ledin snackar - och får stryk - men inte gnäller han för det.
Vad det gäller Ledin är det väl bara att konstatera att kille lider av något bokstavssyndrom. Att skrika saker under direktsänd intevju tyder ju på total oförmåga att sansa sig. Även om "tjockis" kanske inte är så alvarligt. Värre är ju "tjocka jävla tattare"(!) Borde han inte åka dit för hets mot folkgrupp för sådana uttalanden? Det är ju t.o.m värre än rasismen på den spanska läktarna. När inte spelarna kan föregå med bättre omdöme borde föreningen verkligen straffas!
Cassady skrev:
Vad det gäller Ledin är det väl bara att konstatera att kille lider av något bokstavssyndrom. Att skrika saker under direktsänd intevju tyder ju på total oförmåga att sansa sig. Även om "tjockis" kanske inte är så alvarligt. Värre är ju "tjocka jävla tattare"(!) Borde han inte åka dit för hets mot folkgrupp för sådana uttalanden? Det är ju t.o.m värre än rasismen på den spanska läktarna. När inte spelarna kan föregå med bättre omdöme borde föreningen verkligen straffas!
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,810656,00.html
sl0k skrev:
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,810656,00.html
Där ser man. :) Lika bra det. Hoppas han åker dit så det skriker om det!
Kim skrev:
Jag tycker att Ledin gråter ut i media efter varje match.
"Domaren är elak mot mig!"
"Salo är elak mot mig!"
"TV4 är elaka mot mig!"
"Mina barn är elaka mot mig!"
o.s.v...
Web-Tor skrev:
Jag tycker att Ledin gråter ut i media efter varje match.
"Domaren är elak mot mig!"
"Salo är elak mot mig!"
"TV4 är elaka mot mig!"
"Mina barn är elaka mot mig!"
o.s.v...
Vad dillar du om din blåögda smurf. Jag har aldrig hört Ledin gnälla, han går rakt på sak. T.ex när han sa att han sänker Salo nästa gång. Menar du inte att Salo gnäller mer? Han går ju till domarbasen och gråter ut. Fy fan vad fjantigt säger ja. Han får höra en massa skit med han slår och ju och pickar med klubban på spelarna i färjestad. Altså han är inget bättre själv. Jag tycker att det hör till i slutspelet att man får höra massa fula ord och tjafsar med varandra. Ledin gnäller ju inte ut om det, mer än att de kommer fula ord ur hans ord. Men det gör det lika mycket på andra spelare, fast vid kanske bättre tillfällen.
Och vad fjantigt av den som anmälde honom. Visst det var ju inte trevliga ord som kom ut, men de överdriver så enormt mycket. Personligen skulle jag aldrig anmäla för fula ord, men den som anmälde det tog väl tillfället i akt. De hoppas väl kanske på en avstängning.
joel_joel88 skrev:
Och vad fjantigt av den som anmälde honom. Visst det var ju inte trevliga men de överdriver så enormt mycket. Personligen skulle jag aldrig anmäla för fula ord, men den som anmälde det tog väl tillfället i akt. De hoppas väl kanske på en avstängning.
Menar du verkligen det? Skrämmer mig att du tar så lätt på hets mot folkgrupp :( :q (n)
Mika3l skrev:
1. Jo men det stämmer ju faktiskt! Miss av mig! :r
2. Vilka består majoriteten av? Ledin och Kåberg? Det är två av 20 spelare (reserver borträknat), knappast nån majoritet.
Jag sade inte att de var majoritet, jag sa nära på, vilket kanske får ses i relativitet till övriga lag. FBK har några killar som är på väldigt mycket, däribland Ledin och Kåberg, men även de killarna som inte tillhör värstingarna i FBK beter sig till och från ganska illa. Tycker jag. Så det är en personlig värdering det rör sig om, något som du som är FBKare troligen inte håller med om. Hur som helst skall jag i ärlighetens namn inte bara vara elak och får väl tillägga att jag tycker än sämre om HV med Jämtin i spetsen som inte bara tar ut sina aggressioner i ord.
Härmed inte sagt att jag tycker allt Frölunda gör är snyggt och rent, men jag ser osportsligt beteende i Frölunda som avvikelser snarare än normaliteter som det har sett ut att vara i FBK under finalserien. Men som fan är man väl alltid lite partisk också, även om Joel här verkar vara lite väl partisk och inte förstå varför man anmäler uppvigglare. Bara min femöring.
joel_joel88 skrev:
Vad dillar du om din blåögda smurf. Jag har aldrig hört Ledin gnälla, han går rakt på sak.
Men dessa exempel var ju inget jag hittade på själv. Det är verkliga exempel från SVT-Text och TV4 Sporten där han gnällt.
Nej! Nu är råttet mågat! Är det ett uttryck Ledin lärde sig när han kom till Karlstad :birp
Compusa skrev:
Nej! Nu är råttet mågat! Är det ett uttryck Ledin lärde sig när han kom till Karlstad :birp
(y) :birp
Compusa skrev:
De pratar så däruppe, visa förståelse :stud
ok, men en sak kan vi nog enas, om hoppas jag. :)
1. Salo är en gnällspik och en riktigt mes. :bla
2. Ledin är en klant när han säger sådana ord när media bevakar. :l
3. Kommentatorerna är dåliga och hejar på frölunda. :x
4. Färjestad har fått onödigt mycket skit på sista tiden. :(
5. Färjestad vinner imorgon. :bire ;)