webForumDet fria alternativet

Elitserien 2005/06

Sport

552 svar · 7 370 visningar · startad av Dryden · sida 6 av 28

Frågan, av Dryden

Ja, nu har det spelats några gånger av elitserien utan att någon tråd har skapats. Så det är väl lika bra att dra igång den. Dagens match hemma mot Frölunda kunde ju slutat med andra siffror, om jag får vara ärlig. Färjestad spelade rätt dåligt i både första och andra men efter reduceringsmålet i tredje tog man ju över helt. Sen kontrar VF läckert in 1-3-målet och ja, vad ska man säga? Kunde lika

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan okt. 2005787 inlägg

omg, vem är ledin lixom, en jävla pajjas! bara väntar på att Jämtin/Karlsson/Remmen delar ut duktigt med pisk alltså!

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Men visa lite ödmjukhet nu va.

Tror ni det blir som expertkommentatorn på tv4 trodde? Att det blir en vinst till de vardera nu de kommande matcherna och att det kommer behöva spelas sju matcher för ett avgörande?

Jag tror HV vinner de två hemmamatcherna. Publiken är hemma är så grym. Synd att motståndarlagens hejarklack nästan är obefintlig, det blir lite orättvist. :) Men i alla fall. Jag tror det blir sju matcher.

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

richardjoha skrev:

omg, vem är ledin lixom, en jävla pajjas! bara väntar på att Jämtin/Karlsson/Remmen delar ut duktigt med pisk alltså!

Hade du något konkret att komma med eller ska du ordbajsa vidare? I så fall så kan jag sluta bry mig om dina prepubertala inlägg. Jag får väl sonika ställa frågan igen då...

Jag skrev:

Är det något speciellt du tänker på?

Medlem sedan nov. 20018 492 inlägg

silfver skrev:

Tror ni det blir som expertkommentatorn på tv4 trodde? Att det blir en vinst till de vardera nu de kommande matcherna och att det kommer behöva spelas sju matcher för ett avgörande?

Jag tror HV vinner de två hemmamatcherna. Publiken är hemma är så grym. Synd att motståndarlagens hejarklack nästan är obefintlig, det blir lite orättvist. :) Men i alla fall. Jag tror det blir sju matcher.

Om FBK hittar tillbaka till sitt spel igen så tror jag också att det blir 7 matcher. Matcherna är jämna och dom kunde lika gärna ha vunnit förra matchen i JPKG och likaså förra matchen. Det kommer bli ganska mycket tillfälligheter som avgör den här matchserien om inget av lagen helt plötsligt höjer/sänker sig väldigt.
Dessutom så suger tyvärr Kinnarps bortastå. Brutalt dålig är den. Wolfpacks styrelse (+resterande klackar i serien om jag har förstått rätt) har ju valt att bojkotta alla matcher under säsongen. Dock åker det ju ner en del privat och på söndag så kommer det förmodligen bli några bussar som åker ner. :)

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

silfver skrev:

Jag tror HV vinner de två hemmamatcherna. Publiken är hemma är så grym. Synd att motståndarlagens hejarklack nästan är obefintlig, det blir lite orättvist. :)

Som sagt, det beror på den fullständigt vansinniga placeringen av bortasektionen... :x

Innan de byggde om och stoppade in den där restaurangen längst upp var det en suverän sektion, likadant utformad som North Banks och lätt att komma ut efter matchen då utgångarna låg rakt ut mot Tipshallen.

Nu är man inklämd längst ner mot sargen (vilket jag iofs kan stå ut med) men med en massa sittplats ovanför - vansinne!
Dels kan man inte vifta med flaggor utan att de ovanför blir förbannade (vilket sällan är fallet på en egen sektion ;)) och dels att allsköns bråte kommer farande från sittplats ner på ståplatspubliken - matchprogram, drickabägare, snus...

Det är så nonchalant mot de gästande lagens publik att jag blir rasande - hur fan kan man bygga så? x(

Medlem sedan nov. 20011 551 inlägg

silfver skrev:

helt OT: är inte du i australia?

hopparn skrev:

helt OT: är inte du i australia?

Åker från Landvetter på söndag klockan 0725. :birp

Helt OT: Är inte du Down Under?! :e

I kväll smäller det gubbar! HV på hemmaplan mot Färjestad. Jag ska ladda upp med massa Cola och gott. Fan att jag inte har chips... :p

Skål!

Förstår inte utvisningen på fem minuter till Färjestad... Nån som kan förklara?

Bah. Hv behöver ett mål för att tagga till. Om de inte gör det snart så tar Färjestad hem det här.

Så jäkla typiskt. Jag var iväg och tränade ikväll och missade med andra ord större delen av matchen men va fan gör det? Vilka mål! Och 4-0! Det är ju knappt man tror att det är sant! :D (y)

2-2. Tillbaka på ruta ett, nu har man vunnit varsin hemma och varsin borta.

Medlem sedan nov. 20018 492 inlägg

Kalas det här ju! :D

Medlem sedan nov. 20021 222 inlägg

Härligt färjestad! :bire

Måste säga att jag hatar Jämtin i Hv71, hoppas att någon plockar honom riktigt ordentligt.

Sett till sudden så kändes Linköpings turmål riktigt orättvis. Satt själv och tänkte "ja det förvånar mig inte ett dugg om det blir mål nu" när LHC kontrade. Skit, jag ser nämligen hellre Frölunda i final än LHC (mot FBK ;) ).

Medlem sedan jan. 20012 204 inlägg

LHC!!! Snyggt mål i sudden! Nu blir det "derby" mellan LHC och HV i finalen!

P skrev:

LHC!!! Snyggt mål i sudden! Nu blir det "derby" mellan LHC och HV i finalen!

Snyggt? Köp en lott, snarare.

Medlem sedan apr. 20051 016 inlägg

Kom igen nu för fan! Gå in i 2:a perioden precis som igår, nu när LHC dessutom har en man i utvisningsbåset. När Indians spelar som i 2:a igår och stora delar av 3:e (trots att LHC vann perioden) är de flera klasser bättre...men det ska erkännas: jag är orolig :l

2-2 och rätt grinigt i Jönköping när första perioden är färdigspelad. Två straffmål har vi fått se, där Mattssons 2-2 var riktigt snygg! Så klart. ;)

Det här kan sluta hur som helst, och jag hoppas att Frölunda förlänger säsongen och vinner idag.

1-1 i paus. Återigen så äger Frölunda spelet i 2:a. Mkt press och att Frölunda får 2 skott på mål i numerärt underläge samtidigt som LHC knappt kommer in i offensiv zon talar sitt tydiga språk. Norrena storspelar även idag och det har varit ganska grinigt i 2:a. 5 utvisningar (inkl 3 misconduct, bl.a på T.Salo) efter en händelse i mitten av perioden exempelvis. Melin förvånar ingen då han av vana skickar in 4:e-linen för att bråka. Förbannade idiot! x( Dessvärre (för LHC) så resulterade det endast i en nytänding för Indians som bara pressade envärre efteråt. :p :)
Blir nog otroligt jämt i 3:e. Kör på nu för fan!! Men...jag är fortfarande orolig. :l

Så Jävla Underbart!!! 3-1 :L :e

Sista målet i öppen kasse men 2-1 (av J.Jonsson) var riktigt snyggt. När Frölunda spelar på det viset så är de betydligt bättre än LHC. Hoppas verkligen att det släppte nu. :)

Medlem sedan okt. 2005787 inlägg

hååååååååååååååveeeeeeeeeeeee blllllllllååååååååååååååååååååå!

259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)