webForumDet fria alternativet

Köp och sälj

Om webForum

82 svar · 5 215 visningar · startad av Okkido · sida 2 av 5

Frågan, av Okkido

Varför finns det ingen köp & sälj del här på wF. Där man kan sälja datorrelaterade delar, datorer, kameror, mp3-spelare osv, och där man kan lägga ut sina saker och få ett pris på dem. Ingen annan som skulle tycka det var intressant?

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan juli 20031 132 inlägg

Rikard skrev:

Det missades på ledningsgruppsmötet men det gör det inte nästa gång (februari). Jag har redan skrivit upp punkten på dagordningen...

Nu är det mars... :OO

Medlem sedan feb. 2001124 inlägg

Jopp :)

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Jag kan, utan att säga för mycket, meddela att det togs upp på ledningsgruppsmötet i februari. :)

Mvh

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Jag kan tillägga att beslutet fattades att det ska införas. Vi väntar på att få koden klar bara. :)

Medlem sedan jan. 20023 327 inlägg

Rikard skrev:

Jag kan tillägga att beslutet fattades att det ska införas. Vi väntar på att få koden klar bara. :)

Wohoo, helt perfekt! :)

Rikard skrev:

Wieee! :bire :D

Medlem sedan juli 20033 147 inlägg

Rikard skrev:

Woohoo! :bire (y)

Medlem sedan feb. 2001124 inlägg

Ah, härligt. Nu är det snart dags att rensa garderoben då :)

Gött jobbat :bire

Förresten, kommer det vara avgiftsbelagt eller?

Medlem sedan apr. 20032 072 inlägg

Rikard skrev:

Bra jobbat (y)

SimOnline skrev:

Förresten, kommer det vara avgiftsbelagt eller?

Nej.
Men det är klart, frivilliga avgifter (även känt som gåva), tackar vi inte nej till... ;)

Medlem sedan apr. 20022 743 inlägg

Rikard skrev:

Nej.
Men det är klart, frivilliga avgifter (även känt som gåva), tackar vi inte nej till... ;)

Finns det nått smidigt sätt att donera till wF eller är det överföring til l konto som gäller?

Överföring till konto är det som gäller.
Alla andra sätt medför att vi drar på oss fler fasta utgifter, och såna har vi nog av redan. :)

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Kommer alla medlemmar kunna annonsera? Även nyregistrerade medlemmar? Tänkte mest på så att det inte blir en massa tomtar som registrerar sig för att sälja en skitpryl och sen aldrig dyka upp igen... :)

Varje medlem kommer bara att kunna annonsera en vara i taget. För att lyckas "spamma" så måste du alltså ha flera konton med olika e-postadresser på webForum.

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Rikard skrev:

Varje medlem kommer bara att kunna annonsera en vara i taget. För att lyckas "spamma" så måste du alltså ha flera konton med olika e-postadresser på webForum.

Bra lösning. :)

Medlem sedan feb. 20032 532 inlägg

Har jag fattat det korrekt att du bara kan sälja en vara åt gången. När den är såld får du göra en ny?
Får man ha flera saker i annonsen, tex:

Jag säljer en julgran i plast, 40kr
Har även en passande julgransfot för 10kr

Det går nog alldeles utmärkt.

Medlem sedan nov. 20016 480 inlägg

Hipp hipp hurra, hurra, hurra! Bra jobbat! Jag tycker att vi tar en öl där! :)

Medlem sedan feb. 20032 532 inlägg

Rikard skrev:

Det går nog alldeles utmärkt.

OK.
Då till en annan fråga. Vad får man sälja o vad får man inte sälja.

Kan ta ett exempel. Jag spelar airsoft som vissa kanske vet. På de forum som är relaterade till detta krävs det att man är 18 år för att komma in i köp å sälj pga att det är 18år på vapenköp.
Du kan gå till teknikmagasinet o köpa en men där måste du iaf vara 18år trots att den kanske skjuter med 20m/sek. (de riktiga standardbössorna skjuter med 70-90m/sek)

Jag vet om att många under 18 år här och för mig spelar inte det nån roll. Du kanske vill sälja en datorskärm eller liknande.

Åter till frågan, vad blir det för regler här. Vad är lagligt o inte lagligt för alla typer av prylar?
Blir det nåt liknande med traderas regler?

276 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
134 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
136 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
136 ms — ändringar (db)